Ga naar inhoud

Welke foto printer?

Aanbevolen berichten

Doel: Ik wil een fotoprinter die dus Mooie fotos print. Maar nu lijkt mij een all in 1 printer ook wel erg handig. Het is om b.v kwaliteit foto,s te printen, dvd cover etc +wat tekst. Maar het aanbod is gigantisch. Mijn budget is echt max 200€. Ook lees je vaak dat de printkop na een 2-3 jaar kapot/verstopt zit. Vervangen kost vaak net zo veel als de printer. Bij HP zit de printkop toch op de cartridge? Dus mischien is de Hp PSC 2355 ALL in one wel iets? of de epson rx520. Foto kwaliteit moet wel echt goed zijn. tips of iemand een goed review over all in one printers?
Link naar reactie
Vaste printkop is niet aan te raden als je heel weinig print, want dan kan de inkt die er nog in zit opdrogen waardoor de printkop verstopt raakt. En als je heel veel print en de printer moet wel een tijdje mee gaan is het ook niet aan te raden. Nadeel van HP met printkop op de cartridges is de prijs, de printers zelf zijn niet veel goedkoper dan andere merken met vaste printkop. En dan betaal je ook nog eens stukken meer voor je inkt, omdat je het in cartridges koopt. Verder heb je natuurlijk het probleem met kleurencartridges dat er één kleur op kan zijn. Canon heeft dan bijvoorbeeld voordelen want die hebben zelfs printers met 8 losse inkttankjes. Dat soort dingen moet je eerst voor jezelf nagaan, voordat er echt goed advies kan worden gegeven. Je zit in ieder geval aan inktjet vast, want goede laserprinters geschikt voor foto's heb je niet voor dat geld.
Link naar reactie
Geen idee of er 'mega-reviews' zijn. Maar naar mijn idee zijn de meeste printers zo goed dat je niet echt zorgen hoeft te maken. Ik heb zelf de Canon i865. Volgens google zou ie net onder de 200 euro moeten zitten tegenwoordig. Het print prachtige foto's op A4-formaat en 'normaal' foto-formaat (10x15 cm) desnoods rechtstreeks vanaf m'n camera (dankzij 'pictbridge' ondersteuning) , kan (in theorie, nog niet zelf geprobeerd) ook cd's bedrukken. Ik durf te beweren dat ze wat mij betreft de concurrentie met 'echte' foto's aankunnen. Wat mij betreft een prima allround fotoprintertje met losse inktanks zodat je niet alle kleuren in een keer moet vervangen. Op de computerbeurzen zijn genoeg 'alternatieve' leveranciers van inkt te vinden voor dit model, maar het zal een kwestie van gokken/uitproberen zijn of die andere inkt net zo goed/slecht is als de 'officieele' Canon-inkt. Het schijnt zo te zijn dat je alleen met de officieele inkt op het 'officieele' papier het beste resultaat bereikt met foto's, maar dat zul je echt zelf uit moeten proberen omdat zoiets toch van je eigen smaak afhangt.
Link naar reactie
Ik heb hier een Canon Pixma 3000. Nu een dik jaar in bezit, tot volle tevredenheid. Had hiervoor een HP 840. Grote nadeel is de dure inkt. Met de Canon, heb ik losse inkttanks, en koop ze op de beurs voor ong 2 euro per stuk. En koop geen Epson. Heb ooit een Epson gehad, is mijn grootste miskoop ooit geweest wat printers betreft. Dit ding zoop echt inkt, een alcoholist zal er jaloers op zijn. :wink: :wink:
Link naar reactie
[quote:2b3a3c75e7="Prin0096"]Leuk. Een week geleden stelde ik dezelfde vraag. http://forum.computertotaal.nl/phpBB/viewtopic.php?t=155128&highlight=[/quote:2b3a3c75e7] Niet helemaal, ik wil een all in one printer, dus met minimaal scanner. Heb nu een waardeloze losse scanner. Ik twijfel tussen de epson rx520 rx620 en de canon pixma mp 500, mp750, 760. De mp500 is nieuwer. En ziet er goed uit. De opvolger van de pixma 4000 en 5000 Dus de 4200 en 5200 vind ik echt een achteruitgang kwa design. Maar ja het blijft maar een printer uiteraad. Niemand hier een canon MP printer?
Link naar reactie
Ja ik ben het met je eens. Die pixma's zijn er niet mooier op geworden. Ik overweeg zelf een Canon Pixma 5200. Voor foto's is een A4 inktjet altijd een compromis, maar de Pixma 5200 is kwalitatief wel een goede printer. Het is echter geen all-in-one. Hoewel voor foto's een dye-sub printer erg handig is. De printkoppen drogen nl niet uit. Nadeel hiervan is, dat je gebonden bent aan een foto-formaat. Je moet dan wel een losse scanner kopen.
Link naar reactie
Heb net proefdrukken thuis gekregen van canon. Van de mp800, mp500 en de ip 5200. Ik kan geen verschil zien mischien gebruiken ze wel de zelfde techniek. De mp800 zou een wat betere scanner hebben. Nou dat is mij geen 100€ meer waard. Toen der tijd ook wel eens De ip4000,5000,8500 laten afdrukken daar zat wel veel verschil tussen. Het wordt dan denk ik de mp500.
Link naar reactie
Je veronderstellingen kloppen ook, de PIXMA IP5200(R) is wat betreft printen nagenoeg gelijk aan de PIXMA MP500 en PIXMA MP800 (die exact gelijk zijn). Het verschil tussen de MP500 en MP800 zit hem inderdaad in de scanner: de scanner van de MP800 kan je ook films mee inscannen (pos./neg.) en heeft daarvoor ook een 2x zo hoge optische (werkelijke) resolutie, de digitale resolutie is gelijk. Verder heeft de MP800 daarvoor ook nog wat beeldverbeterende functies voor filmscannen.
Link naar reactie
Ik heb toevallig ook weer eens wat rondgekeken voor de grap, ik ben zelf nou niet bepaald toe aan een nieuwe printer, want die van mij is pas twee jaar oud (hp deskjet 5652). En die Canon PIXMA IP5200 viel mij ook op, heel erg hoge maximale resolutie, veel mogelijkheden. Alleen zou ik zelf waarschijnlijk dan de 5200R kopen, want die netwerkmogelijkheden zijn wel handig.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...