anoniem Geplaatst: 31 december 2005 Delen Geplaatst: 31 december 2005 Ik heb een Dell Inspiron 6000 en ik wil graag de touchpad uitschakelen. Via apparaatbeheer lukt het niet en ook niet via de BIOS. Weet iemand hoe ik de touchpad kan uitschakelen? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 31 december 2005 Auteur Delen Geplaatst: 31 december 2005 Als je hem wilt uitschakelen ga dan naar configuratiescherm, muis, touchpad, apparaatinstellingen en schakel hem daar uit. Om hem voor eens en altijd uit te schakelen ga dan naar eigenschappen en verwijder het stuurprogramma. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 31 december 2005 Auteur Delen Geplaatst: 31 december 2005 Als ik het laatste probeer, dan wordt de touchpad weer geinstalleerd na het opstarten. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 31 december 2005 Auteur Delen Geplaatst: 31 december 2005 Als hardware dedectie staat ingeschakeld klopt het wat je aangeeft. Ikzelf geef dan ook de voorkeur aan het uitschakelen van het apparaat. Ik werk dan wel op een Acer maar uitschakelen werkt perfect. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 31 december 2005 Auteur Delen Geplaatst: 31 december 2005 Waar kan ik deze detectie dan uitschakelen? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 31 december 2005 Auteur Delen Geplaatst: 31 december 2005 Komt het stap voor stap: start instellingen configuratieinstellingen muis apparaatinstellingen dan bij touchpad op button uitschakelen klikken Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 31 december 2005 Auteur Delen Geplaatst: 31 december 2005 [quote:a652e3ec52="jose412"]Waar kan ik deze detectie dan uitschakelen?[/quote:a652e3ec52] onder systeembeheer moet je in services deze service uitschakelen shell hardware detection raar vraagje misschien? maar waarom wil je je mousepad deinstalleren :-? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 31 december 2005 Auteur Delen Geplaatst: 31 december 2005 Oeroe klopt wel hoor maar als je dan eens nieuwe hardware aamsluit moet je er wel andenken het handmatig je install uit te voeren. Ik prefereer in dit soort gevallen dan toch voor het uitschakelen van het betreffende component. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 31 december 2005 Auteur Delen Geplaatst: 31 december 2005 Het probleem is dat ik bij het tabblad van touchpad geen optie heb om het uit te schakelen. Dus dan maar de harware detectie helemaal uit. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 31 december 2005 Auteur Delen Geplaatst: 31 december 2005 [quote:9c3e7b1fa5="jose412"]Het probleem is dat ik bij het tabblad van touchpad geen optie heb om het uit te schakelen. Dus dan maar de harware detectie helemaal uit.[/quote:9c3e7b1fa5] nee je moet het in apparaatbeheer uitschakelen :) check [img:9c3e7b1fa5]http://oeroe.sohosted.com/files/uitschakelen.jpg[/img:9c3e7b1fa5] kep alle nutteloze dingen uitgeschakeld.. soms vraag ik me nog af waarom er een com en lpt port op een hedendaags mobo zit :) maja sommige peeps gebruiken nog antieke randapparatuur :roll: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 31 december 2005 Auteur Delen Geplaatst: 31 december 2005 In apparaatbeheer is er geen optie om de touchpad uit te schakelen. Wel om het stuurprogramma te verwijderen. Overigens als ik die service uitschakel, dan nog wordt het touchpad opnieuw gedetecteerd en geinstalleerd. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 31 december 2005 Auteur Delen Geplaatst: 31 december 2005 [quote:fef8ed5aa3="jose412"]In apparaatbeheer is er geen optie om de touchpad uit te schakelen. Wel om het stuurprogramma te verwijderen. Overigens als ik die service uitschakel, dan nog wordt het touchpad opnieuw gedetecteerd en geinstalleerd.[/quote:fef8ed5aa3] hardware uitschakelen in bios al bekeken ? waarschijnlijk kan je de muis niet uitschakelen in windows zelf > anders nog ff bij opties van de muis zoeken. heb zelf ook een dell laptop met een synaptic pad.. ik zal zo wel ff kijken. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 31 december 2005 Auteur Delen Geplaatst: 31 december 2005 In Bios heb ik ook gekeken, maar niets gevonden. Mijn muis loopt af en toe vast. Ik denk dat dit door het touchpad komt. Ik heb overigens een Alps touchpad. Als je voor mij wilt kijken, heel graag. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 31 december 2005 Auteur Delen Geplaatst: 31 december 2005 [quote:f46b3cd2c3="jose412"]In Bios heb ik ook gekeken, maar niets gevonden. Mijn muis loopt af en toe vast. Ik denk dat dit door het touchpad komt. Ik heb overigens een Alps touchpad. Als je voor mij wilt kijken, heel graag.[/quote:f46b3cd2c3] als hij vast loopt. geeft ie dan nog een melding.. neem ook even een kijkje in de logfiles onder systeembeheer. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 31 december 2005 Auteur Delen Geplaatst: 31 december 2005 in bios kan ik het wel veranderen... maar hij detecteert als nog mn mousepad :) denk dat het gewoon in dell mobo's zit verwerkt. ik heb geen andere muis aangesloten dus denk dat ie het dan niet pikt. Krijg m dus ook niet uit... srry Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 31 december 2005 Auteur Delen Geplaatst: 31 december 2005 als je muis vastloopt, denk ik niet dat het aan de touchpad ligt. Heb ik nog nooit meegmaakt. Zou het eerder in windows zoeken en de drivers? Welk merk type muis geeft problemen? Niet alle USB muizen zin van goede kwaliteit. Probeer een Logitech, loopt die ook vast? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 31 december 2005 Auteur Delen Geplaatst: 31 december 2005 Ik heb ook nog verder gezocht maar weet het helaas ook niet meer. En voor oeroe, ik behoor volgens jou dan nog bij die peeps die antieke apparatuur gebruiken. Ik heb nog een laserprinter met parallelle poort (overigens op mijn router aangesloten) en nog een Epson LQ550 (matrix). Beiden werken nog perfect naast mijn deskjet, dus waarom vervangen? dan maar een peep :D Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 31 december 2005 Auteur Delen Geplaatst: 31 december 2005 De muis is van Sweex. Ik heb daar geen driver voor. Op de site van Sweex zie ik ook geen driver voor deze muis. Wat betreft de logfile, deze heb ik nagekeken en daar staat verder niets in. In ieder geval bedankt voor jullie moeite en het meedenken. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 31 december 2005 Auteur Delen Geplaatst: 31 december 2005 Bij de laatste drivers zit hoogstwaarschijnlijk een optie om het touchpad uit te schakelen, al denk ik niet dat het het touchpad is maar het muis"puntje". Deze laatste leid in veel gevallen een eigen leven en schiet wanneer hij er zin in heeft alle kanten op. Deze kunt u ook uitschakelen met de laatste drivers. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 31 december 2005 Auteur Delen Geplaatst: 31 december 2005 Even op support.dell.com gekeken en hier is de driver. [url=http://ftp.us.dell.com/input/R89598.EXE]Alps GlidePoint/StickPointer[/url] [u:715ac3e822]Instructies (Engels)[/u:715ac3e822] Hard Drive Installation (via WinZip) with Setup.exe File for R89598.EXE [b:715ac3e822]Download[/b:715ac3e822] 1.Click Download Now, to download the file. 2.When the File Download window appears, click Save (Windows XP users will click Save) this program to disk and click OK. The Save In: window appears. 3.From the Save In: field, click the down arrow then click to select Desktop and click Save. The file will download to your desktop. 4.If the Download Complete window appears, click Close. The file icon appears on your desktop. [b:715ac3e822]Install[/b:715ac3e822] 1.Double-click the new icon on the desktop labeled R89598.EXE. 2.The Self-Extracting window appears and prompts you to extract or unzip to C:\DELL\DRIVERS\r89598. Write down this path so the executable (I.e. Setup.exe) file can be found later. 3.The Self-Extractor window appears. 4.Click OK. 5.After completing the file extraction, if the Self-Extractor window is still open, close it. 6.Click the Start button and then click Run. 7.Type C:\DELL\DRIVERS\r89598 in the Open textbox and then click OK. 8.Follow the on-screen installation instructions. [u:715ac3e822]Ondersteunde systemen[/u:715ac3e822] Inspiron 6000 Inspiron 500m Inspiron 8200 Inspiron 8500 Inspiron 9100 Inspiron 9200 Inspiron XPS Inspiron XPS Gen 2 Inspiron 8600 Inspiron 510m Inspiron 600m Inspiron 9300 Latitude D500 Latitude C840 Latitude D400 Latitude D410 Latitude D505 Latitude D600 Latitude D610 Latitude D800 Latitude D510 Latitude D810 Dell Precision WorkStation M70 Dell Precision WorkStation M20 Dell Precision WorkStation M50 Dell Precision WorkStation M60 XPS/Inspiron M170 Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen