anoniem Geplaatst: 30 december 2005 Delen Geplaatst: 30 december 2005 Hallo, Voor mijn HP 850 camera gebruik ik de Lexar SD geheugenkaart van 256MB. Als ik weer nieuwe foto's wil maken, geeft mijn camera steeds de melding aan: Card is unreadable, terwijl mijn Card reader de opgeslagen foto's op de SD kaart wel kan lezen. Hij functioneert alleen niet in mijn camera. Ik heb andere SD kaarten in mijn camera gebruikt en die kunnen wel naar behoren functioneren. Het knopje "lock" op de SD kaart staat bij mij altijd op "unlock", dus daar kan het niet aan liggen (of wel soms). Is die SD kaart van 256MB nu kapot of is het nog te herstellen? Ik heb de helpdesk van Lexar ook om een oplossing gevraagd, maar helaas tot op heden (alweer 1 maand geleden) nog geen antwoord ontvangen. Misschien is dit forum wat sneller bij het vinden van een oplossing. Bedankt alvast. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 30 december 2005 Auteur Delen Geplaatst: 30 december 2005 Heb je al eens geprobeerd de kaart via je camera te formatteren? Sommige camera's hebben moeite met door andere media geformatteerde kaarten. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 30 december 2005 Auteur Delen Geplaatst: 30 december 2005 [quote:0edf745045="PC1"]Heb je al eens geprobeerd de kaart via je camera te formatteren? Sommige camera's hebben moeite met door andere media geformatteerde kaarten.[/quote:0edf745045] Hallo PC1, Ja, je hebt gelijk. Ik heb de SD kaart via m'n camera geformatteerd en nu functioneerd de kaart weer gewoon. Bedankt voor de tip. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 30 december 2005 Auteur Delen Geplaatst: 30 december 2005 Graag gedaan hoor! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 30 december 2005 Auteur Delen Geplaatst: 30 december 2005 dit komt vaker voor het blijkt dat de formatering in de kamera anders wordt gedaan dan via of direct in de computer of via een kaartlezer ik lees ook nog wel eens een afwijkende formatering ten opzichte van de computer formatering vandaar formateren via het te gebruiken apparaat en niet via computer / kaartlezer Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen