anoniem Geplaatst: 29 december 2005 Delen Geplaatst: 29 december 2005 Ik heb een nieuwe computer gekocht en ben van een pentium 3 866mhz naar een pentium celeron overgegaan. Nu heb ik een vraag op mijn oude PC zitten na een paar jaar gebruik heel veel programma's en meer van dat soort dingen. Nu moet ik dat allemaal gaan overgaan zetten naar de nieuwe PC. Is het niet mogelijk om de oude harde masterschijf helemaal te kopieren naar de nieuwe en dan de nieuwe te gebruiken als Masterschijf.. de oude schijf is een WD 40 gig met een IDE aansluiting. De nieuwe schijf is een Seagate 80 gig met een nieuwe SATA aansluiting. Op het moederbord van de nieuwe PC zit zo'n nieuwe SATA aansluiting voor de harde schijf en maar 1 IDE slot, maar daar zit de DVD in. heeft iemand een ideetje voor mijn probleem. Ik ben wel een leek op computer gebied, is het uberhaupt mogelijk om een compleet systeem overtezetten naar een nieuwe PC. alvast hartelijk dank, Lexio Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 29 december 2005 Auteur Delen Geplaatst: 29 december 2005 in een woord: onmogelijk en ondoenlijk. Software zal niet samenwerken met het nieuwe moederbord enz. Je kan hem wel naast je andere schijf in de -pc hangen, op de nieuwe schijf windows(XP?) installeren, en dan de documenten overzetten, maar de programmas zal je toch echt opnieuw op je nieuwe systeem moeten installeren. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 29 december 2005 Auteur Delen Geplaatst: 29 december 2005 kan ik niet een backup maken van mijn oude schijf en deze weer op de nieuwe plaatsen? of kan ik het met een netwerkverbinding tussen de twee pc kunnen oplossen? ik wil eigenlijk mijn gegevens van internet behouden. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 29 december 2005 Auteur Delen Geplaatst: 29 december 2005 Net wat Tinus zegt, gewoon alles opnieuw installeren, vervolgens zou je dan via een netwerkverbinding de rest over kunnen pompen van de oude naar de nieuwe pc. :wink: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 29 december 2005 Auteur Delen Geplaatst: 29 december 2005 echt waar hoor. Ik vind het ook jammer, maar het kan niet anders, je kan er niet omheen.... als dat wel zo was wisten wij dat ook wel en als we het wisten vertelden we je het wel.... sorry mate... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 29 december 2005 Auteur Delen Geplaatst: 29 december 2005 Je kan gewoon de oude schijf erin hangen met alles erop. Grote kans dat XP gewoon opstart. Maar ook een kans dat het in de soep loop, dus altijd eerst de belangrijkste dingen op een CD-tje branden ofzo. Dan wil een schijfcontrole weleens helpen, of gewoon ff XP eroverheen installeren (zonder te formatteren) als dat niet lukt. Maar meestal helpt het wel. Ik heb mijn XP Pro installatie verhuisd van een Pentium MMX 200 naar een PII 400 naar een XP1600+ zonder noemenswaardige problemen. Als je problemen met opstarten heb ed. kun je ook veilige modus proberen om wat drivers ed. te verwijderen. Het beste is alle drivers deïnstalleren vóórdat je de schijf verhuisd. Als je de gehele inhoud van de schijf wil overzetten (kopieren) kan dat ook. De oude IDE schijf in je nieuwe PC hangen (ff die DVD afkoppelen) Dan kun je 2 dingen doen: -proberen van de oude IDE schijf starten, dan met een programma als V2i Protector of Partition Magic de hele schijf kopieren. -windows op de SATA schijf installeren en hetzelfde proberen. enige probleem is dat je dan een partitieindeling moet maken dat waarmee er ruimte overblijft (liefst aan begin van SATA schijf) om de inhoud van de oude schijf naar te kopieren. Maar zelf zou ik ook Windows vers installeren. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 30 december 2005 Auteur Delen Geplaatst: 30 december 2005 onthoud wel dat het een leek is he :o zegt de TS zelf... dus en als je xp eroverheen zet moet je alsnog alle programma's opnieuw installeren.... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 30 december 2005 Auteur Delen Geplaatst: 30 december 2005 Nee, als je XP eroverheen installeert hoef je de programma's niet opnieuw te installeren. Enige probleem is dat je dan wat accountgegevens en documenten kunt verliezen. Dus de belangrijkste dingen sowieso altijd ff op een CD-tje branden. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen