anoniem Geplaatst: 29 december 2005 Delen Geplaatst: 29 december 2005 Ik heb een nieuwe computer gekocht en ben van een pentium 3 866mhz naar een pentium celeron overgegaan. Nu heb ik een vraag op mijn oude PC zitten na een paar jaar gebruik heel veel programma's en meer van dat soort dingen. Nu moet ik dat allemaal gaan overgaan zetten naar de nieuwe PC. Is het niet mogelijk om de oude harde masterschijf helemaal te kopieren naar de nieuwe en dan de nieuwe te gebruiken als Masterschijf.. de oude schijf is een WD 40 gig met een IDE aansluiting. De nieuwe schijf is een Seagate 80 gig met een nieuwe SATA aansluiting. Op het moederbord van de nieuwe PC zit zo'n nieuwe SATA aansluiting voor de harde schijf en maar 1 IDE slot, maar daar zit de DVD in. heeft iemand een ideetje voor mijn probleem. Ik ben wel een leek op computer gebied, is het uberhaupt mogelijk om een compleet systeem overtezetten naar een nieuwe PC. alvast hartelijk dank, Lexio Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 29 december 2005 Auteur Delen Geplaatst: 29 december 2005 in een woord: onmogelijk en ondoenlijk. Software zal niet samenwerken met het nieuwe moederbord enz. Je kan hem wel naast je andere schijf in de -pc hangen, op de nieuwe schijf windows(XP?) installeren, en dan de documenten overzetten, maar de programmas zal je toch echt opnieuw op je nieuwe systeem moeten installeren. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 29 december 2005 Auteur Delen Geplaatst: 29 december 2005 kan ik niet een backup maken van mijn oude schijf en deze weer op de nieuwe plaatsen? of kan ik het met een netwerkverbinding tussen de twee pc kunnen oplossen? ik wil eigenlijk mijn gegevens van internet behouden. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 29 december 2005 Auteur Delen Geplaatst: 29 december 2005 Net wat Tinus zegt, gewoon alles opnieuw installeren, vervolgens zou je dan via een netwerkverbinding de rest over kunnen pompen van de oude naar de nieuwe pc. :wink: Quote Link naar reactie