anoniem Geplaatst: 25 december 2005 Delen Geplaatst: 25 december 2005 Heb een PB Comp. met AMD Sempron 3000+ 256 MB Ram 80 GB HDD 7200 rpm DVD RW Dual +R9 Netwerkkaart on board Wil graag een CD speler, FDD, HDD 40 GB 4500 rpm, netwerkkaart, extra geheugen en PCI videokaart toevoegen. Maar dan begint de ellende.... PC start niet meer op. Moet ik wat in het bios veranderen? Heb eerst alles erin gezet, werkte niet. Toen alleen HDD, zelfde probleem. Komt dit door verschillende snelheden van HDD? Moet ik dan externe behuizing nemen? Veel vragen en hopelijk veel antwoorden. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 december 2005 Auteur Delen Geplaatst: 25 december 2005 Als de PC helemaal niet meer opstart; dan geeft ie meestal piepjes (van et BIOS) Doet ie dat bij jou ook? Zo jah; zeg ff hoeveel; hoelang etc. Dat kun je opzoeken op internet wat het betekent. Verschillende rpm's kan bijna niet de oorzaak zijn dat 'ie niet opstart. Wat bij mij op paar PC's wel is gebeurd; is dat de master/slave verkeerd was ingesteld; en dat ie daardoor niet opstartte. Kun je altijd ff checke Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 december 2005 Auteur Delen Geplaatst: 25 december 2005 Heb geen piepjes gehoord. Master en slave heb ik wel gezet maar ik zou daar een vergissing in hebben kunnen maken, ga ff checken. Zit het niet in de bios? Hoewel ik daar altijd erg voorzichtig mee ben en in vorige PC dit geen probleem was zou het mogelijk kunnen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 december 2005 Auteur Delen Geplaatst: 26 december 2005 raak je nog in het bios ? indien ja, kijk eens naar de bootvolgorde , ik heb dit ook eens gehad met een HD bij te plaatsen, om de een of andere reden was die plot veranderd en probeerde it te booten van de lege HD , toen ik die erfaf haalde probeerde ie nog van die hd te booten (zonder succes natuurlijk want hd zat er niet meer in) . n bootvolgorde te veranderen startte ie terug op, indien dit nog niet helpt beter eens een cmos reset doen Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 december 2005 Auteur Delen Geplaatst: 26 december 2005 En anders nog maar een voorzetje.. Wat voor voeding heb je? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 december 2005 Auteur Delen Geplaatst: 26 december 2005 Ga ff kijken, kom zo terug. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 december 2005 Auteur Delen Geplaatst: 26 december 2005 Voeding 250 Watt BIOS: First boot device disabled Second boot device CD Rom Third boot device Hard disk Floppy config On board FDC Controller disabled IDE Channel 0 Master ST380011A IDE Channel 0 Slave none IDE Channel 1 Master _NEC DVD_RW ND 3530A IDE Channel 1 Slave none Dat was het. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 december 2005 Auteur Delen Geplaatst: 26 december 2005 Alles tegelijk toegevoegd? Meestal niet verstandig, gewoon per onderdeel toevoegen. Dan wordt het foutzoeken makkelijker. Als iets niet werkt, toegevoegde onderdeel er weer uit. Als het nog steeds niet werkt, kabels controleren, soms is er eentje losgeraakt. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 december 2005 Auteur Delen Geplaatst: 26 december 2005 250 Watt is niet erg veel voor dat systeem, misschien zit ie wel gewoon tegen de maximale capaciteit van je voeding aan, en gaat ie er met de extra hardeschijf overheen. Dit heeft dan tot gevolg dat de PC niet aanslaat, of meteen weer uitvalt. Werkende CD-Speler = 10 watt Hardeschijf 5400RPM = 15 ~ 20 watt Netwerkkaart = 5 watt Extra geheugen = 10 watt PCI Videokaart = 5 ~ 15 watt Floppydiskdrive = 5 watt Totaal zeg maar 50~60 watt piekbelasting extra. Kan het em net doen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 december 2005 Auteur Delen Geplaatst: 28 december 2005 Heb ook alleen HDD toegevoegd, en kreeg toen dezelfde melding. Ga het nogmaals proberen, heb ook nog zwaardere voeding, kan ik er altijd nog inzetten. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 december 2005 Auteur Delen Geplaatst: 28 december 2005 [quote:b1a1daaf2c="marc2win"]Heb ook alleen HDD toegevoegd, en kreeg toen dezelfde melding. Ga het nogmaals proberen, heb ook nog zwaardere voeding, kan ik er altijd nog inzetten.[/quote:b1a1daaf2c]Hmm, IDE kabel goed geplaatst? Verkeerd om (niet zomaar uitproberen! Goed is goed!) legt de computer vaak plat. Verder jumpers goed geplaatst? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 december 2005 Auteur Delen Geplaatst: 28 december 2005 Hoe bedoel je "jumpers goed geplaatst"? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 29 december 2005 Auteur Delen Geplaatst: 29 december 2005 Heb externe behuizing gekocht en nu werkt het prima. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen