anoniem Geplaatst: 22 december 2005 Delen Geplaatst: 22 december 2005 Wie weet even snel te zeggen hoe je windows xp professional op een sata schijf installeert. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 december 2005 Auteur Delen Geplaatst: 22 december 2005 Zet de driver voor de SATA controller op een floppy. Deze driver vind je op de CD die bij het moederbord zit of op de website van de fabrikant van het moederbord. Start op van de XP installatie CD en druk op F6. Selecteer de juiste driver en ga verder met de installatie van XP. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 december 2005 Auteur Delen Geplaatst: 22 december 2005 bedankt! Het is gelukt. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 december 2005 Auteur Delen Geplaatst: 22 december 2005 En als er geen diskdrive in zit, want die zit in de nieuwe PC's meestal niet meer standaard ? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 december 2005 Auteur Delen Geplaatst: 22 december 2005 Dan hang je d'r zelf (tijdelijk) een floppydrive aan? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 december 2005 Auteur Delen Geplaatst: 22 december 2005 Ja, dat is idd een optie, maar die wilde ik eigenlijk niet lezen. Is er geen mogelijkheid om dat met een USB-stick te doen. Ik heb dat net geprobeerd, maar kwam er niet uit. Bij de installatie herkent windows de stick wel als harde-schijf, maar de drivers voor SATA er af halen na een F6, lukte niet. Ook de CD van het mobo in de drive plaatsen hielp niet. Ik kan me toch niet voorstellen dat dan een floppy er aan gehangen de enige oplossing gaat worden. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 december 2005 Auteur Delen Geplaatst: 23 december 2005 [quote:7c73c106ea="Peter Vooges"]Is er geen mogelijkheid om dat met een USB-stick te doen. Ik heb dat net geprobeerd, maar kwam er niet uit. Bij de installatie herkent windows de stick wel als harde-schijf, maar de drivers voor SATA er af halen na een F6, lukte niet. [/quote:7c73c106ea] Volgens [url=http://groups.google.nl/group/be.comp.hardware/browse_thread/thread/7e44f1872833bc8f/b11bd2a0324c5cba%23b11bd2a0324c5cba?sa=X&oi=groupsr&start=0&num=3]deze discussie[/url] gaat dat alleen lukken als Windows XP 'm ziet als station A: Als dat niet werkt zou je ook nog zoals ik pas geleden nog adviseerde, [url=http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?p=1062690&highlight=#1062690]de SATA drivers slipstreamen.[/url] Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 december 2005 Auteur Delen Geplaatst: 23 december 2005 Het draait dan toch op de optie van Obi uit, een losse drive aanschaffen en tijdens de installatie de kast even open houden. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen