anoniem Geplaatst: 21 december 2005 Delen Geplaatst: 21 december 2005 Ik heb sinds kort een nieuwe dvd brander , een Samsung WriteMaster SH-W162C. Ik heb hem hem ingebouwd . Lampje knippert soms , hij kan gewoon ejecten , maar de computer herkent hem niet . Ik heb al geprobeert via nieuwe hardware toevoegen maar dat levert ook niks . Mijn vraag hoe los ik dit op??? :-? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 december 2005 Auteur Delen Geplaatst: 21 december 2005 een ondersteundt je brander progg wel een dvd brander . twee staat de master slave jumper wel goed . drie zit de flatbat kabel er wel goed in . vier zit de stroom kabel er wel goed in . Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 december 2005 Auteur Delen Geplaatst: 21 december 2005 [quote:eec7a675c5="plextor"]een ondersteundt je brander progg wel een dvd brander . twee staat de master slave jumper wel goed . drie zit de flatbat kabel er wel goed in . vier zit de stroom kabel er wel goed in .[/quote:eec7a675c5] flatkabel zit der goed in en stroom ook , master slave jumper? hoe kan ik controleren of die goed is? is dat een component in de computer ? of heeft het iets met bios te maken? oh en het probleem met herkenning heb ik alleen met de dvd brander , ik heb toenet mijn oude cd brander erin gedaan en die herkent die wel , het probleem ligt dus alleen puur bij de dvd brander Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 december 2005 Auteur Delen Geplaatst: 21 december 2005 heb je geen handleiding erbij gehad? Hoe installeer ik de barnder. Daar staat beschreven wat de jumpers doen. Kortom RTFM. Anders staat het meestal ook op de drive zelf. Andere die het doet, daar staan de jumpers in elk geval goed. Dan de twee vergelijken. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 december 2005 Auteur Delen Geplaatst: 21 december 2005 je moet even kijken wat de jumper zetting is van je dvd brander . als er twee dingen op een kabel zitten . dan is er een van master en de andere slave . dus BV hdisk(c)master>> dvd brander(d) slave . en net wat bosje zegt lees >>>>>>de handleiding door<<<<<<< Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 december 2005 Auteur Delen Geplaatst: 28 december 2005 er zat geen handleiding bij :( probleem nu is , dat allebei (de dvd brander en de dvd-drive) het niet doen , als ie opstart kan je beide ejecten , maar daarna niet meer dan brand er geen lichtje , nix :-? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 december 2005 Auteur Delen Geplaatst: 28 december 2005 ik ben er nu achter gekomen dat alleen 1 drive per keer het doet , als ik de dvd-drive en de dvd brander allebei heb aangesloten niks het doet en als ik 1 van de twee eruit haal die andere het wel doet. Kan iemand mij helpen , hoe moet ik dit fixen:S:S?? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 december 2005 Auteur Delen Geplaatst: 28 december 2005 Je moet op de brander en op de speler de MASTER SLEVE SETING Goed zetten. BV brander ide1 SLEVE. Als je ook een tweede hdisk in je pc heb zitten . Dan is je speler ook SLAVE . Kijk naar de jumpers op de achterkant van de brander/speler en gebruik een 80 aderige flatbedkabel :o Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 29 december 2005 Auteur Delen Geplaatst: 29 december 2005 [quote:d336571831="plextor"]Je moet op de brander en op de speler de MASTER SLEVE SETING Goed zetten. BV brander ide1 SLEVE. Als je ook een tweede hdisk in je pc heb zitten . Dan is je speler ook SLAVE . Kijk naar de jumpers op de achterkant van de brander/speler en gebruik een 80 aderige flatbedkabel :o[/quote:d336571831] ik heb al die jumpers op slave gezet maar heeft geen zin , de computer herkent ze niet Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 29 december 2005 Auteur Delen Geplaatst: 29 december 2005 [quote:34f9173032="Nypra"]ik heb al die jumpers op slave gezet maar heeft geen zin , de computer herkent ze niet[/quote:34f9173032] Als gewoon Master Slave niet werkt, wordt meestal Cable Select aangeraden. Je jumperd dan zowel de dvd-speler en de dvd-brander als [url=http://www.gemiinfo.com/image/cdromback.gif]Cable Select.[/url] Het IDE apparaat dan aan het einde van de 80 aderige flat/ronde kabel zit is dan de Master, en de andere de Slave. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 29 december 2005 Auteur Delen Geplaatst: 29 december 2005 ok dankje ik zal het uitproberen Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen