Ga naar inhoud

Probleem met herkennign dvd brander

Aanbevolen berichten

[quote:eec7a675c5="plextor"]een ondersteundt je brander progg wel een dvd brander . twee staat de master slave jumper wel goed . drie zit de flatbat kabel er wel goed in . vier zit de stroom kabel er wel goed in .[/quote:eec7a675c5] flatkabel zit der goed in en stroom ook , master slave jumper? hoe kan ik controleren of die goed is? is dat een component in de computer ? of heeft het iets met bios te maken? oh en het probleem met herkenning heb ik alleen met de dvd brander , ik heb toenet mijn oude cd brander erin gedaan en die herkent die wel , het probleem ligt dus alleen puur bij de dvd brander
Link naar reactie
[quote:d336571831="plextor"]Je moet op de brander en op de speler de MASTER SLEVE SETING Goed zetten. BV brander ide1 SLEVE. Als je ook een tweede hdisk in je pc heb zitten . Dan is je speler ook SLAVE . Kijk naar de jumpers op de achterkant van de brander/speler en gebruik een 80 aderige flatbedkabel :o[/quote:d336571831] ik heb al die jumpers op slave gezet maar heeft geen zin , de computer herkent ze niet
Link naar reactie
[quote:34f9173032="Nypra"]ik heb al die jumpers op slave gezet maar heeft geen zin , de computer herkent ze niet[/quote:34f9173032] Als gewoon Master Slave niet werkt, wordt meestal Cable Select aangeraden. Je jumperd dan zowel de dvd-speler en de dvd-brander als [url=http://www.gemiinfo.com/image/cdromback.gif]Cable Select.[/url] Het IDE apparaat dan aan het einde van de 80 aderige flat/ronde kabel zit is dan de Master, en de andere de Slave.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Populaire leden

Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

• Leden

Geen leden om te tonen

• Nieuwe aanmaken...