anoniem Geplaatst: 21 december 2005 Delen Geplaatst: 21 december 2005 Hey guys, Als mijn harde schijf zo bezig is tijdens laden van iets bv, dan kraakt ie zo irritant :lol: Ik weet dat t normaal is...maar zijn dr nog wat tips dat het kraken wat minder hard is 8) Greetz Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 december 2005 Auteur Delen Geplaatst: 21 december 2005 'k weet niet precies wat je onder 'kraken' bedoelt, maar 'k zou àl mijn eigen data toch al maar snel op een andere schijf / dvd / wat-dan-ook veilig stellen. Een hd 'hoor' je natuurlijk altijd als ze moet werken, maar 'kraken' valt er volgens mij niet onder. 'k Hoop voor jou dat ze het niet aan het begeven is (maar in dat geval is mijn eerste zin wel belangrijk) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 december 2005 Auteur Delen Geplaatst: 21 december 2005 Kraken of ratelen? Ratelen is vrij normaal, als ie kraakt, dan zou ik me zorge gaan maken en de raad van passer op gaan volgen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 december 2005 Auteur Delen Geplaatst: 21 december 2005 misschien door resonantie? -goed vastdraaien -schijf met liquid bearing kopen :wink: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 december 2005 Auteur Delen Geplaatst: 21 december 2005 Als je denkt dat het hoofdzakelijk resonantie is, kun je deze dingen eens proberen: http://www.nexustek.nl/disktwin.htm Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 december 2005 Auteur Delen Geplaatst: 21 december 2005 Als je met dat "kraken" de geluiden van de kopverplaatsingen bedoelt kun je ook eens op de website van de schijffabrikant kijken naar een tooltje voor het "acoustic management". De meeste hedendaagse schijven ondersteunen dat en daarmee kun je bereiken dat de kopverplaatsingen wat minder "heftig" verlopen. Daardoor wordt het ook stiller. Gr, Jim Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 december 2005 Auteur Delen Geplaatst: 21 december 2005 Dat is inderdaad een optie. Zij het dat de schijf daardoor ook weer wat trager wordt. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 december 2005 Auteur Delen Geplaatst: 25 december 2005 [quote:dddf543d18="Jim van Zweeden"]Als je met dat "kraken" de geluiden van de kopverplaatsingen bedoelt kun je ook eens op de website van de schijffabrikant kijken naar een tooltje voor het "acoustic management". De meeste hedendaagse schijven ondersteunen dat en daarmee kun je bereiken dat de kopverplaatsingen wat minder "heftig" verlopen. Daardoor wordt het ook stiller. Gr, Jim[/quote:dddf543d18] Ok hier zal ik eens naar kijken. Is het dan ook weer terug te draaien (als ik me hdd dus te sloom vind :P ) Sry voor late reactie btw....maar die mail dat dr gereageerd was was bij Spam terechtgekomen :P Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 december 2005 Auteur Delen Geplaatst: 25 december 2005 Mijn postings spam? [b:a600809ef0]SCHANDE!!!!![/b:a600809ef0] :wink: Jawel, met datzelfde progje kun je het net zovaak wijzigen als je maar wilt, het is gewoon een instelling in de firmware van de schijf. Gr, Jim Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 december 2005 Auteur Delen Geplaatst: 26 december 2005 Jah ik vin t ook een schande...mijn excuses :oops: :P Maar ik heb ff gezocht..maar ik kan heel dat proggie niet vinden hoor :P (ik heb een Maxtor btw) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 december 2005 Auteur Delen Geplaatst: 26 december 2005 Nou, het is inderdaad niet gemakkelijk te vinden bij Maxtor, ze hebben het goed verstopt. Maar [url=http://service.maxtor.com/rightnow/downloads/setacm.exe]HIER[/url] is de rechtstreekse downloadlink. Het bestand "Setacm.exe" is een zelfuitpakkende zipfile, na het uitpakken vindt je dan het bestand "amset.exe" en een Word-document met de gebruiksaanwijzing. Succes, Jim Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen