Ga naar inhoud

USB apparaten niet herkend meer

Aanbevolen berichten

Hoi iedereen, Hebben jullie hier de laatste tijd ook last van? Ik kom de laatste tijd steeds meer pc's tegen waarin spontaan de USB apparaten niet meer herkend worden. Vaak na een systeem herstel doen ze het wel weer, maar niet altijd ! Ik heb het vermoeden dat dit iets met een Windows Update te maken heeft. Weten jullie hier iets van, waarom de laatste tijd er steeds vaker USB apparaten niet meer herkend worden? Zelf nog niet meegemaakt met mijn eigen computers, maar dus wel veel met andere computers. Weten jullie hoe dit makkelijk op te lossen als Systeemherstel niet werkt? Hebben jullie dit de laatste tijd ook dat om de een of andere reden geen enkel USB apparaat herkend wordt? Alvast bedankt. Ronald
Link naar reactie
Hoi Bosje, Zelf heb ik die problemen gelukkig ook nog niet meegemaakt met mijn eigen computers. Mijn vader had er laatst last van op zijn laptop, mijn moeder op de laptop (zelfde) had er geen last van, mijn vader met zijn desktop ook niet. Buren hadden opeens van de week er last van. Vrienden van ons hadden er last van. En zo nog een paar mensen. Allemaal ongeveer te gelijkertijd. Vanavond ga ik ook weer naar mensen toe die er last van hebben. Daarom vroeg ik mij af of er meerdere mensen hier last van hebben en wat ze er dan tegen doen om het op te lossen.
Link naar reactie
Hoi Bosje, Nogmaals bedankt voor je reactie. HitmanPro installeer ik bij niemand en adviseer ik niemand, vind het persoonlijk een waardeloos programma. Installeer altijd een aantal programma's los om ze te controleren op spyware e.d. Bij problemen doe ik dit altijd als eerste. De computers waar het om gaat zijn naar mijn weten Spyware/ virusvrij. Als ze niet werken, alles wast met USB te maken heeft removen en daarna zou win ze moeten herkennen Wat bedoel je hier precies mee? Alle USB stekkers eruit halen en daarna opnieuw erin stoppen? Dat heb ik geprobeerd en dat hielp jammer genoeg niet. Ook geprobeerd in een andere poort. Wat ik nog niet gedaan heb, en wat ik wel kan proberen en misschien bedoel je dit ook, is ook de software verwijderen van de USB apparaten en dan opnieuw installeren. Maar persoonlijk lijkt het mij stug, dat opeens alle stuurprogramma's van de USB poorten niet meer werkt. Maar kan het natuurlijk wel uitproberen. Maar mijn USB memoriestick werd ook niet herkend als nieuw apparaat betreft. Misschien helpt het om de USB controllers te verwijderen uit apparaat beheer. Dit bedenk ik mij nu. En dan de computer opnieuw opstarten. Eerste kerstdag ben ik toch bij mijn ouders en dan kan ik dit wel eens uitproberen op zijn laptop.
Link naar reactie
[quote:3cd44e0bba="hulpdienst"]Hoi Bosje, Alle USB stekkers eruit halen Wat ik nog niet gedaan heb, en wat ik wel kan proberen en misschien bedoel je dit ook, is ook de software verwijderen van de USB apparaten en dan opnieuw installeren. Maar persoonlijk lijkt het mij stug, dat opeens alle stuurprogramma's van de USB poorten niet meer werkt. Maar kan het natuurlijk wel uitproberen. ..[/quote:3cd44e0bba] dat bedoelde ik. Check ook voor de zekerheid het BIOS als alles wel op enabled staat. Je weet dat sommige menesen die geen kennis hebben graag experimenteren in biossen. Ik hoop dat je het snel oplost dan kan je tenminste kerst vieren. Als het niet lukt, flinke slok nemen, misschien zie je dan alles dubbel en los je het zo op :wink: :D
Link naar reactie
  • 2 maanden later...
Het probleem zit 'm waarschijnlijk in Windows. Als het USB apparaat niet netjes wordt afgemeld: 'hardware veilig verwijderen', blijven er sporen achter in de cache van het apparaat dat aangesloten geweest is. Gevolg is dat er ergens op de achtergrond 'iets' blijft bungelen. De oplossing zit denk ik in het register, waar je een sleutel die naar het apparaat verwijst, verwijdert. Ben er echter nog niet zeker van. HKEY_CURRENT_CONFIG SYSTEM CURRENTCONTROLSET ENUM PCI In die laatste map staan waarschijnlijk de USB apparaten gedefineerd. Maak eerst wel een kopie van de sleutel voor je hem verwijdert.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...