Ga naar inhoud

HP EPSON of CANON

Aanbevolen berichten

Ik heb zelf een Epson Stylus C64. Dat orgel zuipt cartridges. Bovendien hebben Epson cartridges een chip, die de vullingsgraad registreert. Dus bijvullen zonder chipresetter werkt niet. Canon en HP printers zijn goedkoper in gebruik. De Canon Pixma 4200 heeft een goede prijs-prestatieverhouding. Ik overweeg ook om die te kopen. Ik meen dat in C!T nummer 9 of 10 een test van printers staat.
Link naar reactie
Het is ook belangrijk om voor jezelf na te gaan hoeveel je nu echt print. Want HP is op één punt veel beter dan die andere twee als het gaat om weinig printen: je hebt geen vaste printkop, want die zit op de cartridges. Als je zelden print dan kan dat ding gaan verstoppen, en als het een vaste printkop is, dan heeft het alleen zin hem te laten vervangen als het een echt dure printer is, want die reparatie is vrij prijzig. Nadeel is weer dat HP mede door die cartridges vrij duur is met printen. Ik heb zelf een HP deskjet 5652, nu ongeveer twee jaar oud, destijds €160, en die print geweldig. Vooral de drivers hebben veel instelmogelijkheden. En die vind ik dan ook best wel bruikbaar. Een voorbeeld, je kan papiersoort instellen (dus niet formaat, maar soort). Dat lijkt vrij nutteloos, maar hij past automatisch de doorloop snelheid aan en het inktverbruik. Als hij op gewoon papier staat en je gaat printen met de dikste kwaliteit papier, dan ziet je afdruk er niet helemaal uit zoals het zou moeten want hij ging minder goed door de printer dan waar de printer rekening mee hield. En je kan niet alleen de afdrukkwaliteit instellen, maar ook het intverbruik. Ik kan afdrukken op maximum dpi (4800x1200), terwijl het inktverbruik heel laag is. Zoals obi al zei, de canon is bij normaal tot veel gebruik het goedkoopst en de afdrukken zijn over het algemeen goed. Met inktcartridges van HP is Salland het goedkoopst, maar dan moet je er wel meteen een aantal bestellen om de verzendkosten te compenseren. In jouw geval scheelt het niet veel, want een nr. 15 + 78 kost €53 + verzendkosten.
Link naar reactie
ik heb inderdaad ook een I560, topding :lol: inktcardridges zonder printkop, dus niet duur. Hij is nog eens zuinig ook!! Das eens wat anders dan mn HP Deskjet 610C, die zuipt cardridges van €30,- p/s Bij de canon kan je ook nog eens de 3 kleuren los vervangen(4 cardridges dus), zodat je niet hoeft te vervangen wanneer bij alleen rood op is :cry:
Link naar reactie
[quote:4c47663671="FTI"][quote="FTI=Als je veel print en je hebt 'm 10 jaar ofzo, heb je dat er zo wel weer uit door de besparing op de inkt[/quote:4c47663671] een Canon die 10 jaar haalt!!!!.. na 2 jaar ie op Niet dat ik tegen Canon ben hoor maar uit een hoop praktijk ervaring weet ik dat ze snel op zijn..Jammer trouwens lijkt wel of de winkeliers dat ook merken eerst stond et helemaal vol met canons nu zie je ze nog bitter weinig (bij ons in de buurt dan ( 8 winkelketens) alleen maar epson. lexmark en Hp. wat de klok slaat gelukkig heb ik maar weer een Hp2355 all in one gekocht copieeren,scannen en foto's afdrukken zonder Pc. en super zuinig al 30 dvd covers,20 foto's ,22 scans en een zooitje text geprint en nog lang niet op
Link naar reactie
Wij een oudje uit de prehistorie, eentje uit '96 (HP deskjet 400), die van mij uit '03 (HP deskjet 5652) en die van m'n pa uit '04 (HP deskjet 3650). En ze werken allemaal nog. Die oudste twee gebruiken we alleen nooit meer. @ amira, zijn alle canon's zo snel op, of alleen de budget modellen (release <€100)? Ik mag hopen dat als ik IP8500 koop voor een slordige €300 dat die dan wel langer dan twee jaar meegaat. (niet dat m'n deskjet 5652 aan vervanging toe is, maar gewoon vraagje).
Link naar reactie
Ik heb hier een Canon Pixma 3000. Ideale printer met 4 losse inkttanks. Losse inktanks koop ik namaak op de beurzen voor ong. 2 euro per stuk.. Let wel op niet alle Canon printers hebben losse inkttanks. Hiervoor een HP 840 gehad, maar die was versleten en schrikbarend duur met inkt aanschaf. In een ver verleden ooit een Epson gehad, maar dat is eens en nooit meer. Lexmark is goedkoop in aanschaf maar duur met inkt, en de resultaten zijn ook niet overweldigend volgens de tests.
Link naar reactie
Ik heb een epson 830U. Print heel mooi, maar de dure cartridges zijn verbazend snel leeg. Volgens mij werkt die chip voor het bijhouden van de hoeveelheid inkt zo dat hij telt hoeveel keer er is geprint, en niet hoeveel inkt er is gebruikt. Ik merkte n.l. dat het inktniveau volgens de chip bij hele kleine printjes net zoveel omlaag registreerde als bij een hele pagina. Ik had altijd de gewoonte om eerst kleine proefjes te printen voor ik in het groot ging. Dat doe ik dus niet meer! Ik was altijd een epson-fan, vanwege de kwaliteit, maar mijn volgende printer wordt beslist geen epson meer!
Link naar reactie
Gebruik je originele inkt ? Het ligt namelijk niet aan de printer, maar aan de gebruikte inkt. Die verkleurt tenslotte. Verder moest je vroeger daarvoor juist bij Epson zijn, omdat die het beste kleurbehoud had. Dit is wel diverse malen getest in de Computer!Totaal, en telkens kwam Epson er als beste uit. Ook wat betreft fotokwaliteit. Dit testen ze uiteraard met de originele Epson inkt. Gooi je er Wecare of andere goedkope cardridges in, dan zit je vast aan de goedkope inktkwaliteit. De printer spuit de inkt tenslotte alleen maar op het papier.
Link naar reactie
Is ook heel erg papier afhankelijk, bijna alle merken hebben wel goed papier, en de duurdere soorten worden vaak ook nog enigszins geoptimaliseerd voor hun eigen printers. Als iets lang goed moet blijven gebruik ik dan ook duur papier. Bijvoorbeeld HP Premium plus fotopapier, en voor tweezijdig gebruik HP Premium heavyweight paper matt. Ik heb zelf namelijk een HP Deskjet 5652. Maar met deze papiersoorten moet je rekenen op zo'n €20/100vel, wat erg duur is, aangezien je voor €3/500vel normaal papier hebt.
Link naar reactie
Ja, ik snap ook wel dat dat aan de inkt ligt en niet aan de printer.......!! Maar aangezien iedere printer alleen zijn eigen inktcartridges kan gebruiken hangt het toch samen met de printer. Ik gebruik op het ogenblik uiteraard geen originele cartridges (veeeeeeeel te duur), maar in het verleden had ik met de originele inkt precies hetzelfde probleem. Ik merk wat dat betreft geen verschil tussen dure en goedkope inkt. Dat van dat papier zal ik nog eens gaan uitproberen. Ik wil graag weten of meer mensen dat hebben gemerkt van het tellen van het aantal prints, en niet de hoeveelheid gebruikte inkt. Ik ben benieuwd of ik dat goed heb gemerkt.
Link naar reactie
[quote:e1aef725e8="friep"]Ja, ik snap ook wel dat dat aan de inkt ligt en niet aan de printer.......!! Maar aangezien iedere printer alleen zijn eigen inktcartridges kan gebruiken hangt het toch samen met de printer. Ik gebruik op het ogenblik uiteraard geen originele cartridges (veeeeeeeel te duur), maar in het verleden had ik met de originele inkt precies hetzelfde probleem. Ik merk wat dat betreft geen verschil tussen dure en goedkope inkt. Dat van dat papier zal ik nog eens gaan uitproberen. Ik wil graag weten of meer mensen dat hebben gemerkt van het tellen van het aantal prints, en niet de hoeveelheid gebruikte inkt. Ik ben benieuwd of ik dat goed heb gemerkt.[/quote:e1aef725e8]Wilbers waarom neem je deze topic over van de TS . ik denk dat dat dit de bedoeling is van een forum
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...