anoniem Geplaatst: 16 december 2005 Delen Geplaatst: 16 december 2005 Huidige situatie: Netwerkje met 3 PC's. Eén PC staat op de kamer van dochter. Kabel naar boven netjes weggewerkt. Nu spaart tweede dochter ook voor een PC, en wil uiteraard ook op het netwerk. Opties: 1. Nog een kabel trekken (lastig!). 2. Bij mijn ene dochter een switch of hub plaatsen (eenvoudig). 3. Aan weerszijden van de kabel naar boven een z.g. tweewegstekker plaatsen (goedkoopste oplossing). Over optie 3 gaat mijn vraag. Deze optie maakt gebruik van de 4 aders die normaliter niet worden gebruikt in de 8-aderige kabel. Zijn hier ervaringen mee, hetzij positief of negatief. Ik denk daarbij aan inductieve of capacitieve beïnvloeding van de twee verbindingen ("overspraak"). Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 december 2005 Auteur Delen Geplaatst: 16 december 2005 Je kunt het proberen, maar grote kans dat het niet werkt. Ik zou er een switchje tussen zetten, dat kost ook de wereld niet. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen