anoniem Geplaatst: 14 december 2005 Delen Geplaatst: 14 december 2005 Beste Mensen, ik heb een Agfa SnapScan scanner 2e hands gekregen, maar daar zat helaas geen bijpassende netadapter bij. Ik heb nu een universele adapter gekocht met hetzelfde voltage en aantal ampéres, maar ik weet niet of de + op de binnenkern of op de buitenkern zit van het stekkertje. (dit kan variëren per merk en type) Dit kan ik niet in de handleiding en ook niet op de scanner zelf terugvinden(daar staat alleen het voltage en amperage op) Wie heeft er ook een SnapScan e25 van Agfa in zijn bezit, en wil voor mij op de gegevens van de adapter kijken wat erop staat? Er staat daar meestal in een schematisch tekeningetje op, waar de plus en waar de min zit (op het puntje middenin, of op de buitenkant) Ik heb Agfa zelf al gebeld, maar die geven geen ondersteuning meer voor scanners sinds 2001. In de handleiding staat dit ook niet bij technische gegevens. Ik hoop dat iemand voor mij wil kijken, want als ik hem verkeerd aansluit, gaat hij kapot volgens de handleiding. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 december 2005 Auteur Delen Geplaatst: 14 december 2005 ik heb hier een e50, waarbij de + op de binnenkern zit kan mij bijna niet voorstellen dat agfa per type een andere polariteit gekozen heeft Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 december 2005 Auteur Delen Geplaatst: 14 december 2005 [quote:d42635b047="markbosch"] want als ik hem verkeerd aansluit, gaat hij kapot volgens de handleiding.[/quote:d42635b047] valt wel mee hoor, de input is beveiligd met een diode ga er maar vanuit dat de + in het midden zit Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 december 2005 Auteur Delen Geplaatst: 14 december 2005 binnenkern is altijd plus. ALTIJD. Dat is zo omdat dat veiliger is, omdat je de binnenkern niet aan kan raken, en de buitenkern wel. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 december 2005 Auteur Delen Geplaatst: 14 december 2005 Standaardregel klopt wel, maar ik heb ook een paar apparaten gehad, waarbij dit andersom was, om welke reden dan ook. Maar als de e50 ook de plus op de binnenkern heeft, zal ik het er bij mij ook maar op wagen. Is die voeding van de e50 toevallig ook 16 volt en 0.9 ampere? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 december 2005 Auteur Delen Geplaatst: 14 december 2005 yep 16V 900mA Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 december 2005 Auteur Delen Geplaatst: 15 december 2005 Voor een e20 geldt hetzelfde. Overigens gebruik ik een niet originele 15V netvoeding van een heel andere scanner. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen