anoniem Geplaatst: 12 december 2005 Delen Geplaatst: 12 december 2005 hallo, sinds ik deze computer zo'n 2 jaar geleden kocht, en hem op de printer aansloot, spuugt de printer IEDERE KEER als ik m'n computer aanzet een blaadje... voor niks! weet iemand toevallig wat dit is, en hoe ik het kan verhelpen? zou me heel wat ergernissen (en papier :P ) besparen... bedankt, OConnor Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 december 2005 Auteur Delen Geplaatst: 13 december 2005 Welke printer (merk en type)? Welk besturingssysteem? Al gezocht naar een update van de driver en printersoftware? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 december 2005 Auteur Delen Geplaatst: 13 december 2005 communicatie (bi-directioneel) tussen pc en printer 'uit' zetten via printerdriver om het doorgeven van 'harde returns' te bemoeilijken. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 december 2005 Auteur Delen Geplaatst: 13 december 2005 hoi, allebei bedankt voor reactie.. het betreft een HP Deskjet 940 C besturingssysteem windows XP pro en ga NU kijken naar update, had ik nog niet bedacht. meld ik hier zo even of het gelukt is :D groetjes, OConnor ps: AswinW, enig idee hoe ik dit kan doen, met deze printer? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 december 2005 Auteur Delen Geplaatst: 13 december 2005 [url=http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwareDownloadIndex?lc=en&lang=en&cc=us&os=228&product=59129&dlc=en&softwareitem=dj-21794-1]deze[/url] moet je hebben. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 december 2005 Auteur Delen Geplaatst: 13 december 2005 [quote:ab7f33be46="OConnor"]hallo, sinds ik deze computer zo'n 2 jaar geleden kocht, en hem op de printer aansloot, spuugt de printer IEDERE KEER als ik m'n computer aanzet een blaadje... voor niks! weet iemand toevallig wat dit is, en hoe ik het kan verhelpen? zou me heel wat ergernissen ([b:ab7f33be46]en papier[/b:ab7f33be46] :P ) besparen... bedankt, OConnor[/quote:ab7f33be46] TIP: je kan het papier weer gewoon gebruiken :lol: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 december 2005 Auteur Delen Geplaatst: 13 december 2005 helaas... het heeft niet geholpen... zal iets meer info proberen te geven het is dus een hp deskjet 940 C, die op de paralelle poort van mn computer is aangesloten. (dus geen usb, kan het hier aan liggen?) zat zelf te denken... er is een instelling in BIOS voor usb opstarten etc bestaat dit ook voor de paralelle poort? gr OConnor Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 december 2005 Auteur Delen Geplaatst: 13 december 2005 enne.. joddi, je hebt helemaal gelijk :P alleen vallen de blaadjes ( door het gewicht omdat het er zoveel zijn) vaak op de grond en dan is het in mijn kamer al gauw verloren ;) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 december 2005 Auteur Delen Geplaatst: 13 december 2005 [quote:6298479a64="OConnor"]helaas... het heeft niet geholpen... zal iets meer info proberen te geven het is dus een hp deskjet 940 C, die op de paralelle poort van mn computer is aangesloten. (dus geen usb, kan het hier aan liggen?) zat zelf te denken... er is een instelling in BIOS voor usb opstarten etc bestaat dit ook voor de paralelle poort? gr OConnor[/quote:6298479a64] Wat niet? De driver installeren die ik aangaf? Heb je hem wel volgens de aanwijzingen geinstalleerd en eerst de oude drivers helemaal verwijderd? De printer moet bijvoorbeeld pas aangesloten worden als de installatie daar om vraagt. Je kan hem ook voor usb installeren en een usb kabel gebruikt dan kan je de printer gewoon inpluggen wanneer je hem nodig hebt. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 december 2005 Auteur Delen Geplaatst: 13 december 2005 [quote:5602eeb159="OConnor"]helaas... het heeft niet geholpen... zal iets meer info proberen te geven het is dus een hp deskjet 940 C, die op de paralelle poort van mn computer is aangesloten. (dus geen usb, kan het hier aan liggen?) zat zelf te denken... er is een instelling in BIOS voor usb opstarten etc bestaat dit ook voor de paralelle poort? gr OConnor[/quote:5602eeb159] Ik zei (toch), schakel de bi-directionele communicatie naar je printer toe uit ? Hebben de oudere printers HP last van gehad. Heb ik toen ook gedaan (7 jaar geleden). Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 december 2005 Auteur Delen Geplaatst: 13 december 2005 heb zitten googlen over hoe dat moet, maar kan er niks over vinden... kan je misschien een korte beschrijving geven, van de stappen die ik moet doorlopen om die bi-diretionele communicatie uit te schakelen? bedankt alvast ... :wink: OConnor Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 december 2005 Auteur Delen Geplaatst: 13 december 2005 Het zit in je 'driver'... in een soort 'config' gedeelte (nieuwere drivers). En voor de oude is het een registry-setting. Wat je me nu vraagt is wel iets van 7 jaar terug... Maar dat lost wel waarschijnlijk definitief je probleem op. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 december 2005 Auteur Delen Geplaatst: 13 december 2005 [quote:11a0116322="OConnor"] kan je misschien een korte beschrijving geven, van de stappen die ik moet doorlopen om die bi-diretionele communicatie uit te schakelen? bedankt alvast ... :wink: OConnor[/quote:11a0116322] Moet je daarvoor niet in het bios zijn ? Onder item On board parallel Port Instellen op "SPP" Standaard Parallele Poort Niet EPC of EPP. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 december 2005 Auteur Delen Geplaatst: 14 december 2005 heb alles (!) geprobeerd in bios... niks veranderd. dat ding is zeker hardnekkig... thanx iedereen voor hulpjes :D :D weet nu iig meer over het probleem... OConnor Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 december 2005 Auteur Delen Geplaatst: 15 december 2005 [quote:5c0bb4d9f0="OConnor"]heb alles (!) geprobeerd in bios... niks veranderd. dat ding is zeker hardnekkig... thanx iedereen voor hulpjes :D :D weet nu iig meer over het probleem... OConnor[/quote:5c0bb4d9f0] google gewoon ff voor die setting die AswinW aangeeft... Oh, in de bios usb opstarten is om vanaf memory sticks e.d. op te starten, niet om vanaf een printer op te starten. :wink: Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen