anoniem Geplaatst: 11 december 2005 Delen Geplaatst: 11 december 2005 ik wil een laptop kopen maar ik kom een paar vragen tegen er zijn een paar soorten proccesor welke proccesor is aan te raden ik kom 15 inche en 15,4 inche tegen is die 15,4 ince een soort breedbeeld variant of zijn de verhouding breedte hoogte hetzelfde hoeveel geheugen heb ik ongeveer nodig want ik zie ook laptops met 256 mb geheugen wat me weinig lijkt mijn budget is ongeveer 800 euro Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 december 2005 Auteur Delen Geplaatst: 11 december 2005 [quote:dfef42926d="pimp my pc"]welke proccesor is aan te raden mijn budget is ongeveer 800 euro[/quote:dfef42926d]Nou, voor dat geld heb je weinig keus. Denk aan een Celeron M, da's nl. een stuk energiezuiniger dan zo'n mobile Sempron. Ik neem aan dat je niet zoekt naar een game-laptop met zo'n laag budget. [quote:dfef42926d="pimp my pc"]is die 15,4 ince een soort breedbeeld variant[/quote:dfef42926d]Ja 16:10, plus dat deze een hogere resolutie kent (1280x800) dan de standaard 15" 4:3 schermen (1024x768). Breedbeeld nemen dus. [quote:dfef42926d="pimp my pc"]hoeveel geheugen heb ik ongeveer nodig[/quote:dfef42926d]Hangt af van het gebruik, wat wil je erop draaien? 512MB is meestal voldoende voor doorsnee gebruik. Suggestie is de Acer Aspire 3614WLMi, vorige maand nog testwinnaar in de Computer!Totaal (dit type heeft nog een redelijke videochip). http://www.tweakers.net/pricewatch/128662 [url=http://www.acer.nl/acereuro/page4.do?dau22.oid=11646&UserCtxParam=0&GroupCtxParam=0&dctx1=3&CountryISOCtxParam=NL&LanguageISOCtxParam=nl&crc=1365483843]Website Acer[/url] Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 december 2005 Auteur Delen Geplaatst: 11 december 2005 kijk hier heb ik iets aan 8) thanks maar die laptop ga ik inderdaad niet gebruiken voor gamen maar alleen voor internet dus die celeron m proccesors worden dus ook minder warm het budget is niet groot omdat voor internet geen zware laptop nodig is die acer laptops zijn wel een aanrader toch Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 december 2005 Auteur Delen Geplaatst: 11 december 2005 Als je weinig warmte en/of een lange accuduur wilt is een Intel Centrino beter, maar duurder. Een Pentium M raad ik af, omdat die enorm veel stroom verbruiken. Als je puur wilt gaan internetten is een geïntegreerde grafische chip misschien wel voldoende, en hoe je geen duurdere chip te kopen. Zie mijn onderschrift bijvoorbeeld eens. ;) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 december 2005 Auteur Delen Geplaatst: 11 december 2005 dus de centrino is het zuinigst en de sempron wordt dus het warmste en weet iemand een mooie aanbieding bij een winkel 8) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 december 2005 Auteur Delen Geplaatst: 11 december 2005 [quote:88f35d85be="davykager"]Als je weinig warmte en/of een lange accuduur wilt is een Intel Centrino beter, maar duurder. Een Pentium M raad ik af, omdat die enorm veel stroom verbruiken.[/quote:88f35d85be] pentium M is juist heel zuinig, pentium 4 verbruikt veel/ wordt heel warm Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 december 2005 Auteur Delen Geplaatst: 11 december 2005 er zijn dus 4 soorten proccesors amd duron amd 64 bit intel centrino en intel mobile die m is dus goedkoop en redelijk zuinig Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 december 2005 Auteur Delen Geplaatst: 11 december 2005 [quote:64acacb10f="-stof-"] pentium M is juist heel zuinig, pentium 4 verbruikt veel/ wordt heel warm[/quote:64acacb10f] Met Pentium M bedoel ik Mobile Pentium 4.. Sorry dat ik zo onvolledig ben. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 december 2005 Auteur Delen Geplaatst: 11 december 2005 zijn er ook overjarige laptops te koop die bijvoorbeeld van een ouder type zijn zoals de 1800 xp want ik hoef geen snelle laptop te hebben Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 december 2005 Auteur Delen Geplaatst: 12 december 2005 [quote:f6ab2d90fe="pimp my pc"]en weet iemand een mooie aanbieding bij een winkel 8)[/quote:f6ab2d90fe]Had ik al gegeven hierboven: http://www.tweakers.net/pricewatch/128662 [quote:f6ab2d90fe="pimp my pc"]er zijn dus 4 soorten proccesors amd duron amd 64 bit intel centrino en intel mobile [/quote:f6ab2d90fe]De gangbaren op dit moment zijn: mobile Sempron (budget AMD) Turion (mainstream AMD, energiezuinige opvolger van de mobile Athlon64) Celeron M (budget Intel Centrino*, energiezuinige opvolger van de mobile Celeron) Pentium M (mainstream Intel Centrino*, energiezuinige opvolger van de mobile P4) Centrino is gewoon de verzamelnaam van energiezuinige Intels. [quote:f6ab2d90fe="pimp my pc"]zijn er ook overjarige laptops te koop[/quote:f6ab2d90fe]Ja, maar die zijn relatief duur als je kijkt naar de specs. Neem liever een goedkope moderne laptop als hierboven genoemd met helder breedbeeldscherm, DVD-brander, 512MB, goede videochip, etc. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 december 2005 Auteur Delen Geplaatst: 21 december 2005 ik ben van plan morgen een asus laptop te koppen met een sempron 3000 en 512 mb voor 799 euro dit omdat deze in de folder staat maar is asus een goed merk voor laptops? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 december 2005 Auteur Delen Geplaatst: 21 december 2005 Ik heb dus 2 weken geleden de A6r gekocht. Was dus ook op zoek naar een Budget Laptop. Ik zit lekker op de bank te Internetten, warmte afgifte valt mee, is wel warm maar niet heet. Tot zover ben ik er erg tevreden over, moet alleen nog ff contact met Asus opnemen over lettertype wat soms vaag wordt weergegeven. Ook vond ik die 2 jaar garantie, + muis + laptoptas wel handig. En met behulp van het forum hier heb ik zelfs een wireless verbinding kunnen aanleggen :wink: . Groet CANE Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 december 2005 Auteur Delen Geplaatst: 21 december 2005 http://www.mycom.nl/MyCom/Store/pageloader.do?url=folder/kerstfolder/folder.htm hier staan een paar leuke laptops en 2 jaar garantie is dat alleen bij asus ? ik wil de asus z92u van 799 euro Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 december 2005 Auteur Delen Geplaatst: 21 december 2005 Je geeft wel heel weinig info, maar ik gok er op dat het de Asus A6U is, en anders waarschijnlijk de A6K. Volgens mij wel een aardig laptopje, zeker voor dat geld. Asus heeft over het algemeen goede laptops. Je hebt in ieder geval 15,4" breedbeeld, DVD-duallayer brander, 512MB en een sempron 3000+. De rest in een beetje afhankelijk van welke het nou is, maar ze zijn allebei best mooi. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 december 2005 Auteur Delen Geplaatst: 21 december 2005 [quote:3e2c2201cc="pimp my pc"]http://www.mycom.nl/MyCom/Store/pageloader.do?url=folder/kerstfolder/folder.htm hier staan een paar leuke laptops en 2 jaar garantie is dat alleen bij asus ? ik wil de asus z92u van 799 euro[/quote:3e2c2201cc] De meeste aanbieders hebben 1 jaar, al kan je bij bv Acer wel garantie bijkopen. Promedion heeft volgens mij ook 2 jaar. Ik weet niet wat deze verschilt met de a6r, maar ik betaalde voor de a6r en de wrt54g router 880 euro. Als het gelijke laptops zijn, dan heb je denk ik wel een goede koop voor 799. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 december 2005 Auteur Delen Geplaatst: 21 december 2005 ik had nog 2 vragen is een mobile sempron even snel als een normale sempron? geeft toshiba en andere merken ook 2 jaar garantie? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 december 2005 Auteur Delen Geplaatst: 23 december 2005 ik heb nu de laptop gisteren gekocht heb er meteen mee gewerkt en kwam er later achter dat de accu eerst volledig opgeladen moet worden volgens de handleiding hoe schadelijk is het voor de accu als je hem niet meteen oplaad? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 december 2005 Auteur Delen Geplaatst: 23 december 2005 Een risico bij accu's en oplaadbare batterijen bij het niet volledig opladen voor eerste gebruik is dat de batterij/accu sneller leeg raakt dan wanneer je deze wel had opgeladen, dus je kunt je laptop minder lang "mobiel" gebruiken. Hoeft niet altijd zo te zijn, maar die kans is er nu wel. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 24 december 2005 Auteur Delen Geplaatst: 24 december 2005 ja dat was eerst wel zo denk ik dat noemde ze het geheugen effect maar er komen steeds nieuwe accu s met nieuwe metalen zoals die aa batterijtjes van tegenwoordig die hebben ook geen geheugen effect meer er was nog iets raars de netwerkkabel van mijn desktop wilde niet werken op mijn laptop heb toen een extra kabel getrokken door het huis en die werkt wel dus op mijn gewone pc wel internet en mijn laptop niet met de oude kabel heb nu dus 2 kabels lopen door het huis omdat mijn broer de router heeft op zijn kamer Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen