Ga naar inhoud

wat is het beste merk dvd s

Aanbevolen berichten

Hangt een beetje van je DVD-brander af: aan de hand van mediacodes kun je bepalen welke schijfjes het beste zijn. Ikzelf gebruik met m'n NEC ND-3520A en NEC-3540A DVD+R 8x van Platinum. Als je die schijfjes in het groot inkoopt, kun je ze trouwens over de grens bestellen, zodat je de heffing van Stichting Thuiskopie "ontwijkt". :wink: http://www.opusshop.com/produkten_detail.asp?l=eng&pdid=5794
Link naar reactie
Hier wordt alleen maar op TDK gefikt, zowel CD als DVD. Eigenlijk nog nooit problemen mee gehad, heb vroeger nog wel andere merken gehad en die deden het vaak ook prima Emtec, Philips, MMore. Alleen rewriteable media van nashua bleek niet goed te werken. De eerste keer nog prima, maar bij de tweede keer beschrijven al allemaal fouten.
Link naar reactie
met cdbrander liteon 5232S (oid) altijd met sony en memorex gebrand, zeer weinig ''onderzetters :P '' Heb nog maar pas een DVDbr (nec3540A) maar heb ''al'' 2 dvd-r gebrand op samsung pleomax 8x dvd-r. Als je zeker wilt weten kan je ook de consumentengids erbijpakken, daar staan vaak tests in (in een test van 2002 oid kwamen de sony+memorex cds als beste uit de bus)
Link naar reactie
Eigenlijk maakt het niet heel veel uit welk merk je nou gebruikt, zolang het maar een goed merk is, zoals bijvoorbeeld: TDK, Emtec, MMore, Sony, Philips, Platinum, Verbatim, Traxdata, Maxell. Waar je voor moet uitkijken zijn die vage merken die je bij Aldi, Lidl, Etos, Kruitvat, Xenos, Trekplijster en dat soort zaken ziet staan. Die zijn vaak een stuk minder als het om kwaliteit/levensduur gaat. Verder heb je nog dat niet iedere brander het goed doet met elk type/merk media, terwijl dat soms niks zegt over de kwaliteit van de brander of de media.
Link naar reactie
[quote:00b6f0f4f3="kid jansen"]Eigenlijk maakt het niet heel veel uit welk merk je nou gebruikt, zolang het maar een goed merk is, zoals bijvoorbeeld: TDK, Emtec, MMore, Sony, Philips, Platinum, Verbatim, Traxdata, Maxell. [/quote:00b6f0f4f3] Ik vind Emtec, Mmore en Platinum zeker niet tot mijn favorieten behoren. Dwz minder goede ervaringen mee. Maar het is belangrijker te kijken naar de mediacode en Japanse fabrikanten zijn de betere.
Link naar reactie
[quote:f4b9ff669f="tomvdlee"]Ik vind Emtec, Mmore en Platinum zeker niet tot mijn favorieten behoren. Dwz minder goede ervaringen mee. Maar het is belangrijker te kijken naar de mediacode en Japanse fabrikanten zijn de betere.[/quote:f4b9ff669f]Heb ook slechte ervaringen met Emtec, MMore en Nashua(tec). Het lijkt of ze meer aan de verpakking werken dan aan de inhoud. Met Platinum echter alleen goede ervaringen, maar misschien heb ik gewoon nog geen mediacodes van de niet-Japanse fabrikanten in handen gekregen ... :wink:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...