anoniem Geplaatst: 10 december 2005 Delen Geplaatst: 10 december 2005 ik wil dvd s schuifjes kopen maar er zijn zoveel merken of maakt het merk niets uit Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 december 2005 Auteur Delen Geplaatst: 10 december 2005 Hangt een beetje van je DVD-brander af: aan de hand van mediacodes kun je bepalen welke schijfjes het beste zijn. Ikzelf gebruik met m'n NEC ND-3520A en NEC-3540A DVD+R 8x van Platinum. Als je die schijfjes in het groot inkoopt, kun je ze trouwens over de grens bestellen, zodat je de heffing van Stichting Thuiskopie "ontwijkt". :wink: http://www.opusshop.com/produkten_detail.asp?l=eng&pdid=5794 Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 december 2005 Auteur Delen Geplaatst: 10 december 2005 mijn favo= traxdata , 700 gebrand 1 mislukt op m'n neccie 1300a :wink: [url]www.ddvd.info/nl[/url] of [url]http://opus.nl[/url] Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 december 2005 Auteur Delen Geplaatst: 10 december 2005 Ik brand op merken als Optodisk e.d. en ik heb nog nooit een foute DVD gehad (ze komen uit de TDK-fabriek..). Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 december 2005 Auteur Delen Geplaatst: 11 december 2005 Hier wordt alleen maar op TDK gefikt, zowel CD als DVD. Eigenlijk nog nooit problemen mee gehad, heb vroeger nog wel andere merken gehad en die deden het vaak ook prima Emtec, Philips, MMore. Alleen rewriteable media van nashua bleek niet goed te werken. De eerste keer nog prima, maar bij de tweede keer beschrijven al allemaal fouten. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 december 2005 Auteur Delen Geplaatst: 11 december 2005 [quote:1eb9558b21="kid jansen"]Alleen rewriteable media van nashua bleek niet goed te werken. De eerste keer nog prima, maar bij de tweede keer beschrijven al allemaal fouten.[/quote:1eb9558b21] Kan ook komen door te snel formatteren. Heb ik ook last van gehad. Ik brand ook cd-R, cd-RW en dvd+RW's van TDK. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 december 2005 Auteur Delen Geplaatst: 11 december 2005 ook dat viel wel mee, het was media voor 4-16x (CD-RW) en ik schreef en formateerde ze op 8x, met Nero 5.5 en AOPEN CRW5224. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 december 2005 Auteur Delen Geplaatst: 11 december 2005 met cdbrander liteon 5232S (oid) altijd met sony en memorex gebrand, zeer weinig ''onderzetters :P '' Heb nog maar pas een DVDbr (nec3540A) maar heb ''al'' 2 dvd-r gebrand op samsung pleomax 8x dvd-r. Als je zeker wilt weten kan je ook de consumentengids erbijpakken, daar staan vaak tests in (in een test van 2002 oid kwamen de sony+memorex cds als beste uit de bus) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 december 2005 Auteur Delen Geplaatst: 11 december 2005 ik heb nu philips en sony dvd s hoe lang gaan dvd s eigenlijk mee 10 jaar ofzo? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 december 2005 Auteur Delen Geplaatst: 11 december 2005 Googel maar eens met dvd longevity. Dan kun je een hele avond blijven lezen. Het hangt af van het type, merk, pressed, write, rewrite, de manier van opslag, etc. Voor de achtergrond, zie http://www.osta.org/technology/dvdqa/dvdqa11.htm Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 december 2005 Auteur Delen Geplaatst: 12 december 2005 Kijk eens op http://www.videohelp.com/ onder DVD Media. Hier kan je verschillende ressenties zien van merken en hun mediacode. Een van de betere mediacodes zijn die van Tayo Yuden (helaas moeilijk aan te komen). Goede merken vind ik (heb goede ervaringen mee) Verbatim, Fuji, Philips, Sony, TDK en Traxdata. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 december 2005 Auteur Delen Geplaatst: 12 december 2005 Ik gebruik sinds een jaar naar alle tevredenheid Platinum DVD+R 8x. Zowel een Ritek als een Ricoh mediacode. De Ricoh is een Japanse fabriek, en dus ook kwaliteit. Ze branden op 12x zonder problemen. Ik heb ook die spindle met Ritek, en die doen "maar" 8x ;) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 december 2005 Auteur Delen Geplaatst: 12 december 2005 behalve Platinum gebruik ik ook Arita. Brander : lite-on ldw-811s (oudje dus) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 december 2005 Auteur Delen Geplaatst: 12 december 2005 Eigenlijk maakt het niet heel veel uit welk merk je nou gebruikt, zolang het maar een goed merk is, zoals bijvoorbeeld: TDK, Emtec, MMore, Sony, Philips, Platinum, Verbatim, Traxdata, Maxell. Waar je voor moet uitkijken zijn die vage merken die je bij Aldi, Lidl, Etos, Kruitvat, Xenos, Trekplijster en dat soort zaken ziet staan. Die zijn vaak een stuk minder als het om kwaliteit/levensduur gaat. Verder heb je nog dat niet iedere brander het goed doet met elk type/merk media, terwijl dat soms niks zegt over de kwaliteit van de brander of de media. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 december 2005 Auteur Delen Geplaatst: 12 december 2005 zijn samsung dvd s ook goed? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 december 2005 Auteur Delen Geplaatst: 13 december 2005 [quote:00b6f0f4f3="kid jansen"]Eigenlijk maakt het niet heel veel uit welk merk je nou gebruikt, zolang het maar een goed merk is, zoals bijvoorbeeld: TDK, Emtec, MMore, Sony, Philips, Platinum, Verbatim, Traxdata, Maxell. [/quote:00b6f0f4f3] Ik vind Emtec, Mmore en Platinum zeker niet tot mijn favorieten behoren. Dwz minder goede ervaringen mee. Maar het is belangrijker te kijken naar de mediacode en Japanse fabrikanten zijn de betere. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 december 2005 Auteur Delen Geplaatst: 13 december 2005 [quote:f4b9ff669f="tomvdlee"]Ik vind Emtec, Mmore en Platinum zeker niet tot mijn favorieten behoren. Dwz minder goede ervaringen mee. Maar het is belangrijker te kijken naar de mediacode en Japanse fabrikanten zijn de betere.[/quote:f4b9ff669f]Heb ook slechte ervaringen met Emtec, MMore en Nashua(tec). Het lijkt of ze meer aan de verpakking werken dan aan de inhoud. Met Platinum echter alleen goede ervaringen, maar misschien heb ik gewoon nog geen mediacodes van de niet-Japanse fabrikanten in handen gekregen ... :wink: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 december 2005 Auteur Delen Geplaatst: 13 december 2005 Emtec en MMore gebruik ik al in tijden niet meer, dat is zeker 4 jaar geleden (CD-R) en toen werkten ze goed, ik gebruik nu altijd TDK. Nashua heb ik inderdaad ook slechte ervaringen mee, maar dan met de CD-RW's. DVD's nooit geprobeerd van nashua. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 december 2005 Auteur Delen Geplaatst: 13 december 2005 Ik heb altijd Imitation of TDK, BASF, of inmiddels MTEC dacht ik hoef ik niet meer, die doen het niet zo goed, kan natuurlijk altijd anders zijn, maar dit zijn mijn persoonlijke ervaringen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 december 2005 Auteur Delen Geplaatst: 13 december 2005 [quote:1da693de29="Sander1337"]Ik heb altijd Imitation of TDK[/quote:1da693de29]Imitatie-TDK's? Of Imation en TDK? :lol: http://www.imation.nl/ Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen