Ga naar inhoud

Externe HD wordt niet meer herkend

Aanbevolen berichten

Heb een nieuw systeem moeten aanschaffen met de laatste versie van Windows XP. Het systeem volledig met de door mij legaal aangeschafte software geinstalleerd en alles werkt uitstekend zonder foutmedlingen of uitroeptekens. Nu kwam het moment om de externe hd (USB) weer aan te sluiten en de gegevens (backup van diverse werk bestanden) op het nieuwe systeem te plaatsen. Daar is uiteindelijk een backup voor. Echter windows ziet de schijf wel, maar ik kan hem niet benaderen via de bachup software of verkenner. Er komen ook geen uitroeptekens voor. Wie heeft een advies om de zaak aan de praat te krijgen? Alvast bedankt voor de moeite, Roel
Link naar reactie
Wordt de Externe HDD wel herkent door Windows? Doen de USB poorten het wel? Klinkt misschien raar maar sommige moederborden kunnen maar een beperkt aantal poorten aan. Probeer het eens op een andere poort. En als hij wel te bereiken is dan kan het een rechten-probleem zijn, dat je als nieuwe gebruiker geen toegang hebt tot de HD. Zelf gehad met Win2000 en een andere gebruiker dan de admin.... Even de rechten opnieuw aanwijzen en de andere gebruikers konden erbij... gr Rk
Link naar reactie
Bij schijfbeheer wordt de schijf niet gezien. Alleen bij apparaatbeheer zie ik een usb-apparaat voor massaopslag. Op de oude pc geeft hij aan dat hij een Lacie harddisk voor massaopslag ziet. Ik heb de pc's in netwerk staan, waardoor ik een backup kan maken naar de 'oude' pc en vandaar naar de harddisk. Ik ben alleen bang dat ik ergens wat vergeet en er op den duur toch iets misgaat door verkeerd overschrijven. Ten slotte moet deze pc de hard disk aankunnen. Het probleem is dat ik bij een herinstallatie weer 2 of 3 dagen kwijt ben om alles weer geinstalleerd te krijgen doordat ik geen image heb en deze in dit geval ook niet te gebruiken zou zijn omdat het probleem in windows zit. Het is een LaCie USB 2.0 hard drive. Op de site van LaCie staat wel iets van andere apparatuur die problemen heeft met xp2, maar ik heb nog niet echt kunnen achterhalen of dat er mee te maken kan hebben. Dit ter ectra info
Link naar reactie
Heb je ook al een andere USB poort geprobeerd? Zelf heb ik ook nogal eens problemen met de front aansluitingen (USB 1.1 spullen werken direct), USB2 vaak niet, en soms ook wel. Niet herkennen kan een aantal oorzaken hebben, alleen lijkt het dat in ieder geval Windows 2000 en Windows XP daar prima mee overweg kunnen zonder extra drivers. Bij Windows 98 zijn vaak wel drivers nodig.
Link naar reactie
[quote:1c882a32d3="Hans.Vosman"]alleen lijkt het dat in ieder geval Windows 2000 en Windows XP daar prima mee overweg kunnen zonder extra drivers[/quote:1c882a32d3] Mits voor Windows 2000 Service Pack 4 en voor Windows XP Service Pack 1 of 2 is geinstalleerd. Er is hierover een [url=http://www.microsoft.com/whdc/system/bus/USB/USBFAQ_intro.mspx]Microsoft Windows USB FAQ.[/url]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...