Ga naar inhoud

Vraag beveiliging wireless modem/routers

Aanbevolen berichten

hallo! ik heb een wireless modem/router van Sweex op het oog voor mijn ADSL-verbinding. Daar staat bij dat 'ie voorzien is van PAP/CHAP/MS-CHAP authenticaties. Klinkt goed, maar bij andere router/modems zie ik dat ze WEP en WPA ondersteunen. mijn vraag, wat is het verschil? Is WEP/WMA nieuw en PAP/CHAP ouder? zo ja, is het dan wel een goed te beveiligen modem/router? of zou ik verder moeten kijken? bedankt! :D
Link naar reactie
Hallo Rob_A, De authenticaties PAP/CHAP/MS-CHAP (tip: CHAP in google) die je opnoemt is voor de ADSL-verbinding zelf... De andere WEP en WPA zijn voor de beveiliging van de verbinding van router naar de clients... Waarbij WPA beter is dan WEP... Voor WEP beveiligingen zijn al programma's te downloaden die het voor je kraken... WPA, WPA-PSK en WPA2 (de laatste nog nauwelijks te krijgen) zijn nog niet te kraken. Zowel de router als de netwerkkaart moeten WPA ondersteunen. Zelf zou ik geen sweex nemen, ondanks dat deze vrij goedkoop zijn. Ik heb zelf een eminent (volgens een aantal "expert" kennissen, een van de beste merken op netwerkgebied), linksys of smc kiezen kijk eens op tweakers.net. voor wat vergelijkingen
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...