anoniem Geplaatst: 9 december 2005 Delen Geplaatst: 9 december 2005 hallo! ik heb een wireless modem/router van Sweex op het oog voor mijn ADSL-verbinding. Daar staat bij dat 'ie voorzien is van PAP/CHAP/MS-CHAP authenticaties. Klinkt goed, maar bij andere router/modems zie ik dat ze WEP en WPA ondersteunen. mijn vraag, wat is het verschil? Is WEP/WMA nieuw en PAP/CHAP ouder? zo ja, is het dan wel een goed te beveiligen modem/router? of zou ik verder moeten kijken? bedankt! :D Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 december 2005 Auteur Delen Geplaatst: 10 december 2005 Hallo Rob_A, De authenticaties PAP/CHAP/MS-CHAP (tip: CHAP in google) die je opnoemt is voor de ADSL-verbinding zelf... De andere WEP en WPA zijn voor de beveiliging van de verbinding van router naar de clients... Waarbij WPA beter is dan WEP... Voor WEP beveiligingen zijn al programma's te downloaden die het voor je kraken... WPA, WPA-PSK en WPA2 (de laatste nog nauwelijks te krijgen) zijn nog niet te kraken. Zowel de router als de netwerkkaart moeten WPA ondersteunen. Zelf zou ik geen sweex nemen, ondanks dat deze vrij goedkoop zijn. Ik heb zelf een eminent (volgens een aantal "expert" kennissen, een van de beste merken op netwerkgebied), linksys of smc kiezen kijk eens op tweakers.net. voor wat vergelijkingen Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 december 2005 Auteur Delen Geplaatst: 10 december 2005 ha RK, dank voor je antwoord, zeer verhelderend. ik begrijp zelf heel weinig van alle technische specificaties en ben echt zo'n iemand die iets koopt of niet koopt op basis van de labels (PAP/CHAP/MS-CHAP/WEP/WPA etc.) die vermeld worden. ik begrijp nu welke kant ik op moet denken! :D Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 december 2005 Auteur Delen Geplaatst: 11 december 2005 http://www.schoonepc.nl/instal/netwerk.html Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 december 2005 Auteur Delen Geplaatst: 11 december 2005 kees, bedankt voor de link, zeer nuttig! Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen