anoniem Geplaatst: 4 december 2005 Delen Geplaatst: 4 december 2005 Heb in m'n pc 2 harde schijven. 1 voor besturing windows XP en een 2 voor opslag die ik als zondanig genoemd hebt. 2e harde schijf 189 gb staat vol met muziek en films. Vandaag starte ik de pc op en heeft hij de opslag harde schijf een andere naam gegeven ( lokaal station d). Als ik hem aanspreek wat een tijd duurt en de pc begint te kraken geeft hij aan, harde schijf is niet geformateerd, vrije ruimte 189 gb. Systeemherstel helpt niet omdat hij aangeeft dat de d schijf niet meedoet in systeemhertsel. Wat kan dit zijn. Virus heb ik al gecheckt, niets aangetroffen. Al mijn schijven zijn trouwens gedeeld in een netwerk en nu is deze schijf tevens niet meer gedeeld. Vreemd, hoop dat iemand weet wat er aan de hand is. pentium 4. 2.6 ghz, 1024 mb intern geheugen Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 december 2005 Auteur Delen Geplaatst: 4 december 2005 Test om te beginnen de schijf maar eens (waarschijnlijk defect). http://www.tacktech.com/display.cfm?ttid=287 Je begrijpt nu hopelijk wél waar backups voor dienen? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 december 2005 Auteur Delen Geplaatst: 4 december 2005 Oke, gedaan, maar dat programma geeft aan dat ik helemaal geen harde schijven heb, of de kabels etc na moet kijken Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 december 2005 Auteur Delen Geplaatst: 4 december 2005 dat doet die inderdaad ook bij mij Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 december 2005 Auteur Delen Geplaatst: 4 december 2005 Zou een beschadigde bestandstabel kunnen zijn. Zodra die ontbreekt lijkt de schijf leeg. Hij is alleen nog helemaal vol. Lokaal station betekent dat hij geen naam heeft overigens. Probeer voor de grap eens wat file recovery software? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 december 2005 Auteur Delen Geplaatst: 5 december 2005 Oke, heb inderdaad nu draaien pc inspector, gaat vreselijk langzaam maar hij haalt wel mijn jpg's binnen. Eerst geprobeert met urgent recovery pro. Dit prgramma loopt vast.Geeft aan dat hij nog ff 5000 minuten bezig is en vervolgens reageerd hij niet meer. Wel is gebleken dat er dus nog bestanden op staan die teruggehaald kunnen worden. Heb echter mijn twijfels over de toestand van de schijf. Hij maakt van die rare opstart geluiden. Heb hem uit de pc gehaald en vervolgens in mijn houder van een externe harde schjijf gedaan en aan gesloten op eenandere pc. Geeft dezelfde melding bij aanspreken dat de harde schijf niet is geformateerd. Overigens ben wel benieuwd wat de schijf doet als ik hem inderdaad formateer Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 december 2005 Auteur Delen Geplaatst: 5 december 2005 Eerst zoveel mogelijk data proberen te redden. Liefst de schijf ook niet meer uitzetten, opspinnen kan soms al fataal zijn. Na formatteren doet ie waarschijnlijk gewoon helemaal niks meer. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen