anoniem Geplaatst: 4 december 2005 Delen Geplaatst: 4 december 2005 net een nieuwe pc wil ik me bestanden overzetten wordt me hardeschijf niet meer herkent ik dacht eerst dat het kwam doordat de nieuwe pc sata heeft,, echter ben ik er inmiddels achter dat die nergens meer herkent wordt,, ik vermoed dat die geen stroom opneemt aangezien ik hem niet hoor of voel draaien. is dit nog te redden,, er staat voor ruim 10gb aan bestanden op,, en anders ben ik alles kwijt,, waaronder 1111 muziek files,, en al mijn schoolverslagen en schoolsoftware windows kan hem iig niet meer starten,, plaats ik hem naast mijn 12gb seagate dan start de pc niet,, plaats ik hem in mijn nieuwe pc naast mijn sata herkent die hem niet, dit geld ook voor een 3de sytsteem daar wordt die ook niet herkend. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 december 2005 Auteur Delen Geplaatst: 4 december 2005 Staan de jumpers goed (master of slave) ? Als je 'm ergens "bijzet"... moet ie slave staan. Maar idd als je 'm niet voelt of hoort draaien... krijgt ie stroom ? Hoort ie stroom te krijgen ? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 december 2005 Auteur Delen Geplaatst: 4 december 2005 hij deed het altijd hangt nu weer in dezelfde setup terug, hij krijgt zoals ik kan voelen geen stroom,, maar als ik hem hang zoals altijd als 2de hdd als slave dan start de pc niet meer op,, dus hij geeft tog iets van een signaal uit,, haal ik hem los dan start de pc wel normaal op, hdd1: 12gb seagate software hdd2: 60gb maxtor bestanden het betreft dus hdd2 die niet werkt, windows xp home installatie herkent hem ook niet,, HELP,, ik moet die bestanden egt terug hebben Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 december 2005 Auteur Delen Geplaatst: 4 december 2005 Dat kan je wel vergeten echter er zijn bedrijfjes die voor een fikse factuur wel het e.a. van die schijf af kunnen halen. Hij geeft signaal af zeg je, pc start niet meer op. Haal je 'm d'raf, pc start door. Alle andere onderdelen zoals CD-rom, DVD-brander e.d. van je controller / IDE kabels er vanaf halen en alleen de 2 harddisken d'rin. Let nogmaals goed op je jumpersettings want doordat je pc niet opstart, heb ik het gevoel dat er iets anders is maar dat je harddisk mogelijk nog wel kan werken. Door alleen je 2 harddisken d'rin te zetten sluit je andere mogelijkheden uit. Vervolgens draai je de IDE-kabel aansluitpunten 's een keer om. Kijk dan of ie doorstart. Maar ga ook even een kijkje nemen in je bios, druk op (f9?) en laad 's een keer je factory-defaults en laat je disken detecteren. Ik heb ook wel 's gehad door de aansluitpunten van je IDE-kabels te verwisselen (1 zit op je controller mobo, 2 zitten er voor 2 apparaten in jouw geval dan 2 harddisken) dat het weer werkte. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 december 2005 Auteur Delen Geplaatst: 4 december 2005 jumper settings zijn altijd hetzelfde gebleven heb inmiddels hdd2 op de primary ide poort gehangen alleen en de hdd1 op de secundaire ide poort pc start nu wel op alleen hardeschijf wordt niet weergegeven, kan hem dus niet benaderen,, voor de rest zijn alle cd / dvd spelers los gekoppeld in het bios wordt ook hdd2 niet herkent,, alleen toen ik het bios opende zag ik heel snel 1x kort flitsje van de hdd wat meteen weer verdween,, dus er is iets mis maar hij leeft nog wel,, hij draait tevens ook nog!! ghosten een optie of? ik heb toegang tot windows xp pro nu denk je je pc bijna af te hebben overkomt me dit :cry: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 december 2005 Auteur Delen Geplaatst: 4 december 2005 Gaat er zo'n LED-tje, mits deze er is, aan de onderkant (chip) van de HD branden? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 december 2005 Auteur Delen Geplaatst: 4 december 2005 naar mijn weten is die er niet,, het betreft een maxtor 60gb ide diamondmax plus identify programma van maxtor geeft alleen de seagate aan de rest zegt die not ready programma pc inspector kan ook nix vinden :cry: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 december 2005 Auteur Delen Geplaatst: 4 december 2005 het lijkt erop dat ik geen spanning krijg op mijn hardeschijf aangezien die niet trilt zoals ze normaal doen,, Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 december 2005 Auteur Delen Geplaatst: 4 december 2005 Ok, dit zijn dus "verbeteringen"... PC start door ook met de 2e disk eraan gehangen. Goed, eenmaal opgestart, wordt de 2e disk niet weergegeven. Klik op my computer en dan op "manage".. Ga naar de Disk-configurator van windows en kijk of ie de 2e disk wel ziet en of je disks "healthy" aangeeft. Goed als ie de 2e disk niet aangeeft, heb je een probleem en kan het zijn dat de IDE-schijf is overleden. Dan nog een optie is nu de 2 schijven 'wel' met elkaar werken en de PC opstart, is het afhankelijk hoe je die 2e dataschijf geformatteerd hebt. Ikzelf ben zeer voorstander van FAT32 indien het een additional storage device betreft daar je die onder "good-old-dos" deze nog kunt benaderen. Dus wat je doet is nu een win98/me bootflop d'rin duwen en de pc opstarten en kijken of je onder "good-old-DOS", die 2e schijf te benaderen is en zoja, meteen alle spullen d'r vanaf copieren dmv commando "xcopy *.* /S" (/s staat voor inclusief subdir's). En anders is het over en had je maar een backup op DVD-RW of zo moeten maken. Gebruik je computers ? Dan is met regelmaat backup maken zeer belangrijk en dat heb je vanaf nu dan ook geleerd. :-) (alsdan is er nog de mogelijkheid een USB-externe HD behuizing te kopen, schijf d'rin monteren en kijken of je je bestanden nog kunt redden) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 december 2005 Auteur Delen Geplaatst: 4 december 2005 geeft hem niet aan,, maar de disk draait ook niet, heb dus een probleem met de voeding van de hdd. de voeding naar de hdd is goed alleen vanaf daar zit ergens iets niet goed heb tevens alles NTFS Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen