anoniem Geplaatst: 4 december 2005 Delen Geplaatst: 4 december 2005 Hoi; ik heb hier een creative SBS 560 setje staan, pas gekocht en nu blijkt bij mijn favoriete spel (DTM race driver 2) dat het geluid in de 5.1 modus heel erg stoort. Het is vaak net of het allemaal niet te trekken is voor de geluidskaart; je hoort dan het geluid in stukken opbouwen. Dan ineens is het weer goed, dan is het weer te hard en dan ineens lijkt het weer alsof hij last heeft van statische electriciteit.......daar lijkt het vaak nog het meest op. Nu komt het; dat is hetzelfde op de onboard geluidskaart en de SB live! 5.1 kaart die ik er nu ingezet heb! En dan ook PRECIES hetzelfde........ Stekkers ed zitten goed. Drivers, nieuw. Spel opnieuw geïnstalleerd met update. Ga zo maar door. Als ik de speakerset laat staan en alleen de pluggen naar een andere pc doortrek en hetzelfde spel, (zelfde Dx versie, blabla) erop speel, is hij wel goed. Zet ik een ander spel op, valt het niet zo op.....call of duty 2 speel ik wel en daar hoor je niet zo erg of een geluidje anders is ;) Maar bijvoorbeeld Colin Mcrae 5 is wel goed alhoewel het geluid daar niet echt mooi is.........zou beter kunnen dus dat weet ik weer niet echt zeker. Als ik een muziekstuk draai, is het geluid goed.....maarja; das ook niet echt challenging voor het apparaat........ Allebei de pc's staan op dezelfde stekkergroep aangesloten. Iemand nog ideeën? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 december 2005 Auteur Delen Geplaatst: 5 december 2005 Het setje is gewoon analoog aangesloten, dus dat het aan het setje ligt lijkt me uitgesloten. Ik denk dat je maar eens directX opnieuw op je pc moet zetten en mss je audio drivers opnieuw installeren. Mogelijk is er voor de spellen ook een patch die zulke problemen oplost. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 december 2005 Auteur Delen Geplaatst: 5 december 2005 had ook zoiets met kopieren van cd naar hdd, nieuwste audiodrivers downloaden + installeren heeft voor mij geholpen... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 december 2005 Auteur Delen Geplaatst: 5 december 2005 Bedankt voor de reacties maar de oplossingen heb ik reeds allen uitgevoerd......geen resultaat. Ook wel raar dat op mijn oude pc het wel goed loopt en op de nieuwe niet. Op de nieuwe doet hij het op allebei de geluidskaarten (onboard realtek/ SB live! 5.1) precies hetzelfde....... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 december 2005 Auteur Delen Geplaatst: 5 december 2005 het lijkt erop dat er geen capaciteit genoeg is om ook nog het geluid storingsvrij weer te geven. dat het op een andere pc wel goed gaat zegt niets, want alles is afhankelijk van de configuratie en wat er verder zoal meedraait. is misschien je graka te zwaar voor die stotterende pc? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 december 2005 Auteur Delen Geplaatst: 5 december 2005 Ik neem aan dat je met "graka" de videokaart bedoeld? Ik ken die term namelijk niet :oops: . De kaart is een PCI-e GF 6600GT/TD 128 Mb van Asus. Gemonteerd in een Asus A8N-SLi, 1024 mb MDT geheugen in dual channel en een maxtor 80Gb HD Sata 2 maar ingesteld op Sata1 anders pakt het mobo het niet. Maar kan dus een "graka" TE zwaar zijn? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 december 2005 Auteur Delen Geplaatst: 6 december 2005 graka is afkorting van grafische kaart. voor de rest moet je nu wachten op de mening van de deskundigen die alles weten over voedingsbehoefte van graka´s. mijn kennis reikt niet verder dan dat sommige graka´s hoge eiesen stellen aan de aanwezige voeding. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 december 2005 Auteur Delen Geplaatst: 6 december 2005 wat voor voeding zit erin? (merk+wattage+ 12v lijn (zie zijkant voeding)) Programma om ''ongeveer'' te meten: [url]http://www.jscustompcs.com/power_supply/Power_Supply_Calculator.php?cmd=AMD[/url] Voor een 6600GT is min een 300W voeding van een goed merk (Tagan, coolermaster, en nog veel meer, iig geen merkloze/qtec/sweex prut) aan te raden, het kan op minder maar dat is niet verstandig... :wink: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 december 2005 Auteur Delen Geplaatst: 6 december 2005 Ehhh....ik heb een kast gekocht bij computerland met een 400 Watt voeding erin......standaard dus. Ik kan de kast nu niet zomaar open maken en kan dus niet zien wat voor merk oid. Ik zie in "asus probe" wel dat de voltlijnen allemaal net even boven de waarde liggen; 12,12 volt waar 12 nodig is enzo. Alleen de proc staat op 1,42 wat mij ook wel standaard leek. Maar ik heb een ingeving gekregen en ik heb op de dvd van het spel rondgekeken en kwam daar een readme tegen! Daar stond in dat er wel problemen met een soundblaster op kunnen treden.......ook met een andere onboard geluidskaart welke niet het merk was als mijn onboard. Maar mijn huidige onboard doet hetzelfde......zou het spel gewoon een bitch zijn wat geluidskaarten betreft? Ik wil wel een audigy2 kopen, maar dan moet ik zeker weten dat dat het is anders is het zonde geld; geld is best een hot item hier ;) Edit; ik weet wel dat er op mijn mobo bij de PCI-e slots een aansluiting zit voor een molex stekker. Ik heb eigenlijk begrepen dat die is voor het geval je twee videokaarten installeerd en die heb ik dus niet aangesloten. Zou dat dan wel moeten? Uit het boekje wordt ik ook geen wijs wat dat betreft. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 december 2005 Auteur Delen Geplaatst: 6 december 2005 en wat zegt het boekje van het mo(eder)bo(rd)? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 december 2005 Auteur Delen Geplaatst: 6 december 2005 Tja, zoals ik al schreef, weinig bijzonders.........je kan de stekker plaatsen en die zorgt bij een SLi opstelling voor voldoende spanning. Zo ongeveer staat het er........ik snap nu niet of ik hem dan ook aan moet sluiten als ik geen sli gebruik...... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 december 2005 Auteur Delen Geplaatst: 6 december 2005 [quote]Ehhh....ik heb een kast gekocht bij computerland met een 400 Watt voeding erin......standaard dus. Ik kan de kast nu niet zomaar open maken en kan dus niet zien wat voor merk oid. [/quote] betekent dat dat het nog een nieuw ding (als volledig systeem gekocht) is met garantie? zoja, dan zou computerland er eens naar moeten kijken. voel je je wel gemachtigd om de kast te openen, kun je de graka wellicht eens in het andere pci-e slot steken? die voeding van 400w is volgens asus-site voldoende. je hebt dus wel het mobo-boekje gelezen, maar wat zegt het grakaboekje (kan manual niet downloaden omdat asusserver te druk is)? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 december 2005 Auteur Delen Geplaatst: 7 december 2005 De kast heb ik er los bij gekocht. Ik heb alle spullen los bij alternate besteld en zelf in elkaar gezet. Ik durf niet zomaar de graka in het andere slot te plaatsen...... Het graka boekje zegt (zoals alle asus manuals) erg weinig....... Je kent dat wel; de beschrijving van de bios instellingen (om maar een voorbeeld te nemen) in het boekje van asus is: "selecteer enable om aan te zetten/ selecteer disable om uit te zetten".......en verder niets! Geen uitleg WAT het is, wat het DOET of WAAR het VOOR is! Ze kunnen er net zo goed geen boekje bijgeven :evil: Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen