Ga naar inhoud

Pc start niet op

Aanbevolen berichten

ik heb een probleem met de pc van mijn dochter: als de pc aangezet wordt verschijnt alleen het scherm met tabel waarin de gegevens staan:AMD Athlon(tm) XP 1700+, hard Disks Cyl Head sector size etc. verder gebeurd er niets. Ook rode lampje brandt niet. Toetsen bord. muis en monitor werken wel, maar pc reageert niet op Ctrl+alt+delete of op F8 bij starten. Ik kan dus nergens in. PC al open gehad en alle contacten na gekeken. Wie heeft een tip zodat ik ergens kan beginnen om de pc weer aan de praat te krijgen?
Link naar reactie
Dat kan maar probeer eerst even met (f9 ?) je factory-defaults in de bios aan te zetten. Kom je uberhaupt in je bios ? Draait de videokaart ? 1 van de eerste dingen die gecheckt worden als je pc opstart. Kijk daarna of je de lampjes ziet blinken op je toetsenbord e.d. Dan weet je of mobo je voeding heeft geaccepteerd en door wil gaan. Als je pc daarna niet verder doorstart, vermoed ik alsdan een harddiskprobleem.
Link naar reactie
Probeer de computer zo kaal mogelijk op te starten. Dus alles wat niet strikt noodzakelijk is verwijderen, en dan nog eens opstarten. Je kunt zelfs beginnen met alleen voeding/moederbord/cpu. Doet ie dan wel wat, dan een voor een alles terugplaatsen. Eerste verdachte is mogelijk de harddisk. Wat je snel kunt uittesten door vanaf een bootflop op te starten.
Link naar reactie
gelukt, dankzij het loshalen van de batterij op het moederbord kan ik er weer in! ( dit was de enige mogelijkheid die ik kon uitproberen) krijg nu wel een tweetonig alarm dat dat de fan van de CPu niet zou werken, maar die doet het wel. Ik denk dat dat als de pc weer een tijdje gedraait heeft vanzelf wel weer stabiliseert. Dank voor het meedenken !!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...