anoniem Geplaatst: 2 december 2005 Delen Geplaatst: 2 december 2005 Ik heb nog steeds een diskettestation van 1.44 mb. Als ik een diskette in het station doe, leest de computer de inhoud 1x. Als ik de diskette eruit haal en er een andere instop, komen steeds dezelfde bestanden terug. De volgende diskettes worden dus niet gelezen. Zelfs als er geen diskette in het station zit. Weet iemand wat hier aan de hand is? Op mijn andere computer lukt alles wel. Ik wil een paar diskettes op cd wegschrijven. Dat gaat nu niet. Vast bedankt. Gerda Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 december 2005 Auteur Delen Geplaatst: 2 december 2005 Goh!! vroeger had je daar leuke truukjs voor in de tijd van de 386 :D kweet um alleen niet meer probeer eens nogmaals op de [b:c28bf8569e]A[/b:c28bf8569e] in de verkenner te klikken, of anders op F5 drukken dan wordt de inhoud ververst Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 december 2005 Auteur Delen Geplaatst: 3 december 2005 waarschijnlijk win98? die heeft wel vaker dit sort problemen, ook met cd-stations. wat helpt is verkenner afsluiten, opnieuw openen, en dan via klikken op A: de inhoud van de diskette opvragen. je heft niet bang te zijn dat er niet bestaande files (of files met een andere naam dan de verkenner meldt) worden gekopieerd/verplaatst: zó slim is win98 weer wél...! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 december 2005 Auteur Delen Geplaatst: 3 december 2005 Eventueel kiezen voor vernieuwen, dan wordt de diskette wel opnieuw gelezen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 december 2005 Auteur Delen Geplaatst: 3 december 2005 Ik herinner me hog wel dat MS-DOS en Windows besturingssytemen de Volume Serial Number van een diskette gebruiken, om te controleren of er een andere diskette in het diskette station is geplaatst. Dus als je onder Win95/98/me in de MS-DOS Prompt, of onder Windows 2000/XP in de Command Prompt het commando [b:314debb120] vol [/b:314debb120] typt, verschijnt er bijvoorbeeld zo een output [code:1:314debb120] Volume in drive A has no label. Volume Serial Number is 1BD7-0F5A [/code:1:314debb120] Dit willekeurige Volume Serial Number is toegewezen door het format commando. Zolang het besturingssysteem hetzelfde Volume Serial Number ziet, gaat deze er vanuit dat er nog dezelfde diskette in het diskette station zit, en haalt de info over de inhoud van de diskette uit het werkgeheugen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 december 2005 Auteur Delen Geplaatst: 4 december 2005 Kijk, ik heb al die zaken al geprobeerd. Ook heb ik het via het dos commando en vanuit Start/uitvoeren gedaan. Zelfs met WP51 (wordperfect 5.1) directory A:. Ik werk al met de computer vanaf dos 3.0 en nu ben ik bij win2000 prof. Deze laatste computer heb ik drie jaar geleden zelf gebouwd en alles werkt eigenlijk nog steeds prima en dat met de a:drive heb ik nooit gemerkt omdat ik nooit meer drie diskettes achter elkaar gebruikt heb. Zelfs mijn Nero-programma waarmee ik de cd wilde gaan branden, leest de diskettes niet goed. Misschien heb ik de A-drive toen verkeerd aangesloten? Ik denk dat ik daar maar eens naar ga kijken. Weet iemand waarop ik dan moet gaan letten? Vast iedereen bedankt voor al het denkwerk en de moeite. Gerda Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 december 2005 Auteur Delen Geplaatst: 9 december 2005 Je moet opletten dat je de IDE kabel goed aansluit, en niet een tandje opschuift. Maar als je dat wel doet, werkt de hele drive volgens mij niet. Eh... Ja ik spreek uit ervaring :oops: Lang, lang geleden in een sterrenstelsel hier ver vandaan zullen we maar zeggen... Is het misschien mogelijk dat de drive gewoon stuk is? Zonder een actie uit te voeren op de diskdrive, houdt het apparaatje bij of er een diskette in zit, en of die eruit is geweest sinds de laatste actie. Als dan de dir-inhoud wordt opgevraagd, wordt eerst aan de diskdrive 'gevraagd' of de diskette er uit is geweest of niet, en zo nee, dan wordt de inhoud uit het geheugen gehaald (dit gaat namelijk sneller dan opnieuw de inhoud inlezen). Ik weet alleen niet meer waar dit geheugen zit, maar volgens mij niet in de drive. Het kan dus zijn dat de drive stuk is. Ik heb ooit gesolliciteerd bij een helpdesk en toen kreeg ik bij het gesprek exact deze situatie als probleem dat ik moest oplosen, en toen was het uiteindelijk dus ook een hardware fout... Probeer eens een andere drive, als je die toevallig hebt. Of een nieuwe... Hoeveel kosten die dingen tegenwoordig? 7 euro? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 december 2005 Auteur Delen Geplaatst: 9 december 2005 Ja, ik denk dat ik eerst even kijk of ik hem er goed ingezet heb. Ik kan me haast niet voorstellen dat het IDE-slot kapot is.Anders zet ik er een andere in. Ergens heb ik er nog wel eentje liggen. Vast bedankt voor het advies. Gerda Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen