anoniem Geplaatst: 28 november 2005 Delen Geplaatst: 28 november 2005 Hebben mensen hier ervaring met Low Level Format (LLF) die je vanaf een floppy met PowerMax kunt runnen? Ik vraag dit omdat ik twee HDD's heb en op [url=http://www.maxtor.com/portal/site/Maxtor/menuitem.3c67e325e0a6b1f6294198b091346068/?channelpath=%2Fen_us%2FSupport%2FSoftware%20Downloads%2FATA%20Hard%20Drives&downloadID=22]deze[/url] pagine van Maxtor lees dat het verstandig is andere HDD's te verwijderen voordat je met die LLF begint: [quote:7cf080f35f]Maxtor recommends that users backup all critical data and removing other hard drives before performing this test.[/quote:7cf080f35f] Lijkt mij stug dat je HDD2 kunt beschadigen met een LLF op HHD1 of vergis ik mij? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 november 2005 Auteur Delen Geplaatst: 28 november 2005 Waarom doe je LLF? Fabrikanten raden het nooit echt aan om "zomaar" te doen. En als ze iets aanraden, waarom twijfelen, trek de stekker gewoon er even uit, zo gepiept ;) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 november 2005 Auteur Delen Geplaatst: 28 november 2005 Als je de goede disk kiest kun je gewoon "low level formatteren". Trouwens de "LLF" van PowerMax is geen echte low level format. Het is alleen een zeer grondige formattering, zodat de data niet meer terug is te halen. Alle sectoren van de disk worden nl. overschreven. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 november 2005 Auteur Delen Geplaatst: 28 november 2005 [quote:5a2aa31e13="Vandread"]Waarom doe je LLF? Fabrikanten raden het nooit echt aan om "zomaar" te doen.[/quote:5a2aa31e13] Ik heb wat vage problemen met deze HDD gehad, wilde 'm nu helemaal leeg halen, alle partities eraf enz, gewoon grote schoonmaak voor clean install. Dacht dat die Low Level Format daar wel een geschikte tool voor was. Is het dan ergens [i:5a2aa31e13]niet [/i:5a2aa31e13]goed voor of zo? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 november 2005 Auteur Delen Geplaatst: 28 november 2005 Je kan denk ik beter een gewone format doen omdat het niet heel erg nodig is denk ik.. Met een gewone format kan het ook, een LLF geeft alleen maar meer werk, via een progje enz. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 november 2005 Auteur Delen Geplaatst: 28 november 2005 Het leek me juist wel makkelijk om een progje als PowerMax het werk te laten doen. Die schijf van mij telt 6 partities, die wil ik opnieuw indelen. Nou kan je wel in de weer met schijfbeheer of Partition Magic maar het leek me efficiënter om alles in één keer kwijt te zijn. Waarschijnlijk een n00b-vraag, maar hoe formatteer je in NTFS in één keer een hele HDD (dus niet alleen een partitie)? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 november 2005 Auteur Delen Geplaatst: 28 november 2005 Piano. Download Maxblast van Maxtor. Kan je in 1 keer je hele schijf opnieuw indelen, FAT32 en NTFS door elkaar geformateerd en al. WD heeft ook een tool voor wd schijven natuurlijk. In pakweg 1 minuut is je schijf opnieuw ingedeeld en geformateerd, ook NTFS. In jouw geval, kies je de hele schijf als partitie in NTS en je bent er. SUcces ermee Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 november 2005 Auteur Delen Geplaatst: 28 november 2005 Keej dan Bosje, ga ik eens proberen......maar nu eerst even een pilsje pakken :wink: . Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen