anoniem Geplaatst: 27 november 2005 Delen Geplaatst: 27 november 2005 ik vrees dat mijn P-III mobo aan het overlijden is. in korte tijd twee voedingen geconsumeerd, waarbij merkwaardig is dat een deel het wel blijft doen: mobo-led en 1 van de stroomvoorzienigen voor ventilatoren.... moet me dus oriënteren op iets nieuws, waarbij ik (en zeker ook mijn eega) graag onder w98 wil kunnen blijven draaien. hd´s, graka en soundcard zijn recent en prima kwaliteit, dus wil ik behouden. vraag: gaat win98 probleemloos op een mobo met ddr400 ram en een sempron 3000? of heeft iemand een concrete suggestie? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 november 2005 Auteur Delen Geplaatst: 27 november 2005 Dat hangt af van de chipset die de moederbord gebruikt, de nForce3/4 Series werkt bijvoorbeeld niet onder Windows 98. Volgens mij werkt die van VIA wel, je zou dus voor een moederbord moeten gaan met een chipset van VIA, de K8T800 bijvoorbeeld, dan zou je een Sempron 3000 met DDR400 geheugen kunnen gebruiken. Succes! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 november 2005 Auteur Delen Geplaatst: 27 november 2005 nForce 3 chipset werkt wel onder win 98 Se!!! Heb zelf Gigabyte GA-k8ns met athlon 64 3000 Werkt perfect met win 98 Se gr HDL Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 november 2005 Auteur Delen Geplaatst: 27 november 2005 [quote:39030267bc="HDl"]nForce 3 chipset werkt wel onder win 98 Se!!! Heb zelf Gigabyte GA-k8ns met athlon 64 3000 Werkt perfect met win 98 Se gr HDL[/quote:39030267bc] De moederbord die jij hebt wel, maar de meeste niet, jij hebt de nForce3 250 chipset, de Ultra's ondersteunen windows 98 (SE) niet. /Edit : Het is een beetje onduidelijk, heb net op de site van Gigabyte gekeken bij een moederbord model die Windows 98 niet ondersteund, maar er staat wel een driver bij? Beetje misleidend : [url]http://global.giga-byte.com/Motherboard/Support/Driver/Driver_GA-K8NS-939.htm[/url] Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 november 2005 Auteur Delen Geplaatst: 27 november 2005 dan kom ik dus uit op een GA-K8VT800 mobo-tje, ligt ook aardig in de prijs en past in mijn huidige kast.... lijkt me ook voldoende voor mijn toepassingen, het zwaarste wat ik doe is fotobewerken, en qua gamen blijf ik steken in bridgespellen, dus dat stelt ook al geen zware eisen. ik meende dat win98 niet overweg kon met 64-processors.... zeer bedankt voor het meedenken om me op een goed spoor te krijgen! Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen