Ga naar inhoud

oude raid 1 hd opnieuw gebruiken om data te backuppen

Aanbevolen berichten

Misschien een rare kop maar wat ik bedoel is dit. Ik ga een nieuw systeem bouwen met twee sataII 200Gb schijven als raid 1 Nu heb ik al een raid 1 configuratie draaien met 2 x 120 ide hd's Om deze data over te zetten op mijn nieuw systeem kan ik dan gewoon een van die twee ide schijven op mijn nieuw systeem inbouwen (op de secundare ide controller, op de primaire komt mijn OS hd) en ziet windows die dan als gewone hd? Zodat ik mijn data kan over "pompen". DVD Darkness
Link naar reactie
Als het goed is wel. Ik draai zelf ook een RAID 1 configuratie en een extra IDE schijf. Windows staat op de RAID array en ziet keurig 1 schijf. Op de extra IDE schijf (staat niet in RAID) staat Linux. Zodra ik Linux boot, ziet deze mijn RAID1 array als twee schijven. Dus hij zit mijn windows partitie 2 maal. Dat betekent dus, dat de data gewoon te lezen is als je 1 van de RAID1 schijven eruit haalt en in een andere PC stopt.
Link naar reactie
Okee bedankt voor je antwoord ik heb nog wat spullen in bestelling staan, kon niet met alles slagen op de HCC dagen. Dus zogauw ik mijn nieuw moederbordje binnen heb ga ik het proberen. Laat ik wel weten of het is gelukt. Heb voor de zekerheid vandaag nog snel een externe 250 Gb hd gekocht op de HCC zodat ik daar eerst mijn data op kan zetten. Voordat ik alles kwijt ben (foto's ED). D@RKNeSS
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Populaire leden

Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

• Leden

Geen leden om te tonen

• Nieuwe aanmaken...