anoniem Geplaatst: 23 november 2005 Delen Geplaatst: 23 november 2005 hoi mensen ik heb een klein vraagje, wat is nou beter?? Om de DVD-Rom en DVD-Brander op 1 IDE kabel aan te sluiten, Of om ze beide op een apparte bus te plaatsen??? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 november 2005 Auteur Delen Geplaatst: 23 november 2005 Ha, dat ligt een beetje aan de specs van je systeem (dataverwerkingscapaciteit) en op welke snelheid je wil branden en hoe je wil branden (on the fly of vanuit cache). Meer info graag, gegroet, Wilhelm Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 november 2005 Auteur Delen Geplaatst: 23 november 2005 ik denk dat je geen verschil zult merken omdat beide apparaten nog niet de volledige bandbreedte van het ide gedoe kunnen beslaan. :P als je ze niet samen gebruikt is er zeker geen probleem Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 november 2005 Auteur Delen Geplaatst: 23 november 2005 systeem specs: Voeding - Zalman ZM400B-APS (400 Watt). Moederbord - ASUS P5AD2-E Premium. CPU - intel P4 3.6 GHZ @ 4.0 GHZ. RAM Geheugen - Corsair DDR2, 1GB @ 667 Mhz. Videokaart - ASUS EAX800XT 256 MB. CPU koeler - Cooler Master Hyper 48. GPU koeler - Zalman VF700-Cu Ik brand voornamelijk dvd's van me schijf naar dvd, Maar maak af een toe ook wel is een kopietje. Ik heb ze nu bijde op 1 kabel, Omdat 1 het scheeld weer een kabel in de kast :P 2 Het booten van me pc gaat veel sneller omdat die IDE dectie zooi altijd zo lang duurd. Ik brand trouwens me dvd's op 8X en cd's 40X Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 november 2005 Auteur Delen Geplaatst: 23 november 2005 Lekker machientje hoor... heb je die aan je bureau vastgeschroefd? Ik zou me hiermee geen zorgen maken over 2 op 1 kabel. Voor de zekerheid niet on the fly branden (dat is ook handig omdat je je computer dan gewoon kan blijven gebruiken). Gegroet, Wilhelm Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 november 2005 Auteur Delen Geplaatst: 23 november 2005 Nou ik doe liever niets als ik een DVD brand ik krijg dan regelmatig buffer underruns. En van DVD naar DVD is helemaal een ramp. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 november 2005 Auteur Delen Geplaatst: 23 november 2005 ik geloof je, maar vind het wel erg vreemd met die toch niet kinderachtige computer. Mijn specs zijn minder en DVD's branden met Nero (uit cache, niet on the fly) laat voldoende ruimte over voor andere werkzaamheden. Staat je DDR wel dual geschakeld?? groet, Wilhelm Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 november 2005 Auteur Delen Geplaatst: 23 november 2005 Hoe kan ik dat controleren ?? Valt mij trouwens ook een beetje tegen van mijn pc, ik ken iemand met wat mindere specs en die kan gewoon gamen tijdens het branden. Zonder de dvdtjes te verkloten. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 november 2005 Auteur Delen Geplaatst: 23 november 2005 ha, ik weet even niet uit mijn hoofd hoe je de dualmode kan instellen, maar je kan het zien bij het booten. Als het goed is geeft de bios de dualmode weer op het scherm bij de initialisatie. Waarschijnlijk kan je het ook via de bios instellen. gegroet! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 november 2005 Auteur Delen Geplaatst: 23 november 2005 op een nieuwe pc maakt het niet uit . of de dvd op de dvd brander op ide1 of ide2 zit . als maar de hdisk op ide1 als master staat . dan zet je bv de dvd brander ernaast op ide1 slave . en de dvd reader op ide2 als master of als daar ook een hdisk op zit dan op ide2 slave . brander progg nero 6.6.0.18 of nero 7.0.12 of nti cd/dvd maker Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 november 2005 Auteur Delen Geplaatst: 23 november 2005 Ik heb een sata schijft dus me dvd-rom is master en dvd brander slave. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 november 2005 Auteur Delen Geplaatst: 23 november 2005 Je zou DVD+RW als master kunnen doen, SCHIJNT beter te zijn. Ik heb beide op het secondairy channel, dvdrom als master, brander als slave, en no problemo. Kan dus allemaal prima. Je bus heeft 133MB/s als maximum, dat trekken beide apparaten tegelijk nooit vol, die gebruiken samen maximaal 60 MB/s.. zelfs 2 hardeschijven trekken het good old ATA133 poortje nog net niet vol (Raptors daargelaten). Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen