Ga naar inhoud

externe HD kweddels

Aanbevolen berichten

In augustus kocht ik een maxtor one touch 300 MB externe HD (wist ik toen veel) vooral als "gemakkelijk toegankelijke" backup voor mijn foto's (mijn eigenlijk backups staan op DVD's) De eerste maanden leek het me goed te werken (niet echt veel gebruikt) maar in oktober kreeg ik zo'n befaamde maxtor locked drive. Veel geprobeerd, weinig geholpen, en uiteindelijk van miserie terug geformateerd. Daarna de maxtor software niet meer geïnstalleerd en dat leek ook te werken. Nu net kreeg ik weer een foutmelding (cylindrische fout of zoiets) en kon ik niets van de HD kopieeren. Alles terug gestopt, terug gestart en toen lukte het wel. Maar je voelt mijn bezorgdheid ... het gaat tenslotte om een backup HD. tot dusver mijn verhaaltje, nu mijn vraag. Ik koppel de USB van de HD steeds af en ontkoppel 'em ook van het elektriciteitsnet als ik hem niet nodig heb. Als ik iets wil kopieeren of terug halen hang ik 'em ff aan. Is het nu belangrijk in welke volgorde ik dat doe ? Kan ik zo 'iets' verknoeien ? Of speelt het allemaal geen rol en hoort die HD telkens behoorlijk te werken.
Link naar reactie
Zelf ook veel problemen gehad met een sweex hd bay gehad maar dat kwam door dat het sweex was Bestanden waren er op gezet en corrupt geraakt als je ze er af probeerde halen zie die dat er een schrijf fout was opgetreden Maar dat kwam omdat het sweex was heb nu een 2.5inch digiconnect case met een 80gb disk er in en dat werk perfect
Link naar reactie
[quote:5a19f91392="perrush"] maxtor one touch 300 MB externe HD (..) Ik koppel de USB van de HD steeds af en ontkoppel 'em ook van het elektriciteitsnet als ik hem niet nodig heb. Als ik iets wil kopieeren of terug halen hang ik 'em ff aan. Is het nu belangrijk in welke volgorde ik dat doe ? [/quote:5a19f91392] Bij het inpluggen van de externe harde schijf maakt de volgorde niet uit. Daarentegen als je de externe harde schijf wilt uitpluggen terwijl de pc nog aan staat, dan is het wel belangrijk dat je eerst in de systeemtray dubbelklikt op de icoon Veilig hardware verwijderen. (Savely remove hardware) Dan op Stop en OK. Zodat deze uit uit hardware devices verdwijnt. Zelf heb ik 3 externe harde schijven, waarvan 1 Maxtor 160 GB 5000 DV. Die is dus iets ouder als die van jou. Ik heb daar nog geen problemen mee gehad.
Link naar reactie
[quote:e4055fb542="jolo"][quote:e4055fb542="perrush"] Kan je me ook zeggen waarvoor dat belangrijk is ? [/quote:e4055fb542] Als je de icoon Veilig hardware verwijderen niet gebruikt, zou het kunnen dat Windows XP nog bezig is met de externe harde schijf. Er kan daardoor data verloren gaan.[/quote:e4055fb542] Meestal zet ik hem een heel tijdje later af, dus daar heb ik niet echt schrik voor. Ik vroeg me wel af of dat gevolgen had voor de herkenning van de HD als je hem de volgende keer inschakeld (al dan niet binnen dezelfde sessie)
Link naar reactie
[quote:66062424bd="perrush"] Meestal zet ik hem een heel tijdje later af, dus daar heb ik niet echt schrik voor. [/quote:66062424bd] Zelf dan is het nog mogelijk dat Windows XP of een (antivirus) applicatie nog leest/schrijft van/op de externe harde schijf. [quote:66062424bd="perrush"] Ik vroeg me wel af of dat gevolgen had voor de herkenning van de HD als je hem de volgende keer inschakeld (al dan niet binnen dezelfde sessie)[/quote:66062424bd] Als je de externe harde schijf in de haast vergeet veilig te verwijderen, zou deze de volgende keer nog wel herkent behoren te worden. Het is te vergelijken met een stroomstoring. Als de netspanning wegvalt terwijl de pc nog aanstaat, (zonder UPS) dan kan er ook data verloren gaan van de (externe) harde schijf partities, die in de verkenner staan.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...