anoniem Geplaatst: 21 november 2005 Delen Geplaatst: 21 november 2005 Hallo, Met de HCC-dagen voor de deur, ben ik me aan het oriënteren voor een 2e harddisk. Mijn huidige harddisk is van Western Digital, de WD1200JD, 120 Gb dus en S-ATA. Aangezien ik goede ervaringen heb met WD, gaat mijn voorkeur voor de 2e harddisk ook naar dat merk. Op de site van Paradigit aangekomen kom ik diverse types tegen, te weten: - WD 160 GB S-ATA U150 7200RPM 8MB Cache EN - WD 160 GB S-ATA U150 7200RPM 8MB RAID E. De 1e is me duidelijk, alleen de 2e niet aangezien er RAID bij staat. Wordt deze 2e alleen maar voor RAID opstellingen gebruikt of kan deze ook als "losse" 2e S-ATA harde schijf worden gebruikt. (Aangezien de harde schijven met RAID aanduiding beduidend groter zijn en ik toch graag een grotere harde schijf wil aanschaffen dan de 160 variant.) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 november 2005 Auteur Delen Geplaatst: 22 november 2005 De RAID edition van WD is speciaal voor RAID configuraties gemaakt. En dan met name wordt er een langere levensduur en betrouwbaarheid gegarandeerd tov de andere. Je hoeft de schijf niet persé in een RAID configuratie te stoppen. Je kan hem ook los gebruiken. Hoe bedoel je dat met harde schijven met RAID aanduiding beduidend groter zijn? Met RAID combineer je harde schijven. In dit geval zal je er minimaal twee nodig hebben en het liefst de zelfde types. Dus 2 van 160GB kan je in RAID zetten en wordt zo 320GB. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 november 2005 Auteur Delen Geplaatst: 22 november 2005 [quote:feeb75a449="tomvdlee"]Hoe bedoel je dat met harde schijven met RAID aanduiding beduidend groter zijn? [/quote:feeb75a449] Daar bedoel ik mee, dat wanneer ik bijv. op site van Paradigit kijk, de normale S-ATA harde schijven tot 160 Gb gaan en die met RAID ondersteuning tot 250 Gb. Maar als ik het dus goed begrijp kan ik rustig die 250 Gb S-ATA en RAID ondersteunende harde schijf bij mijn reeds bestaande 120 Gb harde schijf plaatsen, zonder een RAID opstelling te maken !? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 november 2005 Auteur Delen Geplaatst: 23 november 2005 Ja dat gaat prima lukken. Mischien dat Paradigit geen gewone SATA WD van 250GB in het assortiment heeft maar die zijn er wel. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 november 2005 Auteur Delen Geplaatst: 23 november 2005 [quote:846ef35791="tomvdlee"]Dus 2 van 160GB kan je in RAID zetten en wordt zo 320GB.[/quote:846ef35791] Alleen in een RAID 0 opstelling!! Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen