Ga naar inhoud

Nieuwe PC bij Aldi

Aanbevolen berichten

Een hele grote verbetering t.o.v. eerdere Aldi-bakken lijkt me het BTX design: eindelijk aandacht voor goede koeling, pure noodzaak denk ik omdat ze d'r een dual core P4 in gestopt hebben. Over de gebruikte voeding kan ik geen specificaties ontdekken, blijft bij Medion-bakken altijd een mysterie totdat iemand 'm open schroeft ... Lijkt me overigens een prima bak om aan te sluiten op een LCD TV en ook voor wat videobewerking. Voor serieuze gamers lijkt me de videokaart te zwak (Medion-versie van de 6600GT?). Maar over de precieze specificaties van die videokaart doen ze ook mysterieus, kleine moeite om ook de core snelheid te vermelden, en niet alleen trots zijn op het 1100MHz DDR3 geheugen ...
Link naar reactie
[quote:0ddd82bf04="gerben"]Er zit een voedingsadapter- en een usb aansluiting in. Het formaat lijkt groot genoeg voor een behuizing van een 2.5" harddisk.[/quote:0ddd82bf04] Volgens [url=http://www.supermarktpc.net/index.php?option=com_content&task=view&id=154]Supermarkt pc.net[/url] is deze voor een slide-in externe HD. [quote:0ddd82bf04="comme"]Wat is jullie mening over deze pc?[/quote:0ddd82bf04] Ziet er compleet uit. Een echte multimedia pc met voldoende software. Alleen vind ik de bijgeleverde Windows XP Home SP2 te oud. Windows Vista zou waarschijnlijk beter passen bij deze pc. En als de hardware in deze pc ook nog Linux compatible is, dan zou ik 'm wel aanschaffen.
Link naar reactie
[quote:8b7825a7a9="jolo"]Alleen vind ik de bijgeleverde Windows XP Home SP2 te oud. Windows Vista zou waarschijnlijk beter passen bij deze pc. En als de hardware in deze pc ook nog Linux compatible is, dan zou ik 'm wel aanschaffen.[/quote:8b7825a7a9] Windows Vista komt pas in 2006 uit. Verder vind ik het wel een aardige PC maar niet voor mij zelf.
Link naar reactie
ziet er niet slecht uit, al zou ik er liever een 6800GT of hoger in gezien hebben. kwestie van die vista, die is dus zoals eerder gezegd nog niet uit en ten tweede, als je alles leest omtrent die vista zou ik heel blij zijn dat het er niet opstaat, ik zit er alvast niet op te wachten. ook heb ik men twijfels over het gebruikte moederbord, je hebt 1 Gb ram en 1 slot meer over, dit wil denk ik zeggen dat je een moederbrod met slechts twee sloten hebt, wijst op goedkope rommel.
Link naar reactie
[quote:ae65293ab2="rombaft"]ziet er niet slecht uit, al zou ik er liever een 6800GT of hoger in gezien hebben.[/quote:ae65293ab2]Er wordt steeds meer duidelijk over die "6700XL", het is dus gewoon een iets hoger geklokte 6600GT: NV43 core, 8 pipelines, 525MHz core, 1100MHz DDR mem. Volg ook dit topic, specifiek over de videokaart: http://forum.computertotaal.nl/phpBB/viewtopic.php?t=153218 Tevens duiken er wat topics op over driverproblemen met die 6700XL bij diverse populaire games, altijd wel wat met die Medion-bakken ... :roll: http://www.grafikkarten.org/showthread-t_16262.html
Link naar reactie
[quote:3d79b8c675="Leoncino"]En @Obi-wan: Ik heb al een Medion 2.88GHZ waar ik welgeteld 0 problemen mee heb gehad v.w.b. gaming.[/quote:3d79b8c675]Zeker lage stookkosten? :P Nee geintje, natuurlijk heeft niet iedereen problemen met die Medion-bakken: er zitten ook een paar exemplaren tussen die wel goed in mekaar gezet zijn. Hoewel, 2.88GHz? :roll:
Link naar reactie
Ik denk dat ik mijn vader deze ga adviseren, dit is echt een pc waar hij (met zijn beperkte eisen) nog vele jaren plezier van kan hebben. Vooral met alle multimediafuncties. Misschien nog een TFT schermpje van de aldi erbij (als je er toch bent...) en ze verdienen weer genoeg aan mij! offtopic: ik heb pas van de aldi een divx/dvd-speler gekocht, is een fantastisch ding, vooral de usb-aansluiting http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/24569138#24569138
Link naar reactie
Ik heb toch problemen met de nieuwe ALDI-pc. Het beeldscherm, ik heb de 19 inch tft erbij gekocht, valt steeds uit, de stroom blijft erop maar ik moet de pc iedere keer uitzetten, 5 minuten wachten en dan werkt hij weer even... De helpdesk gebeld, maar voor technische ondersteuning afgelopen vrijdag was de wachttijd meer dan 30 minuten... Dus de helpdesk een mail gestuurd, maar nog niks geen antwoord. Afwachten dus...
Link naar reactie
[quote:cd62bdaa4e="comme"]woensdag komt er een nieuwe pc bij de Aldi. Wat is jullie mening over deze pc? Zou je hem aanschaffen als je een nieuwe zocht? Staat op [url]http://www.aldi.nl/OFFER_NL/OFFER_47/OFF01.HTM[/url] [color=darkred:cd62bdaa4e]afgesplitst [gh][/color:cd62bdaa4e][/quote:cd62bdaa4e] Hoewel niet echt relevant voor deze nieuwe pc, wil ik wel kwijt dat ik i.h.a. erg tevreden ben over Medion. Ik heb inmiddels 2 laptops, de MD 6200 en de MD 95500, en die werken perfect. Na 2-3 jaar (nog) geen problemen. Ook van anderen hoor ik goede beoordelingen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...