anoniem Geplaatst: 20 november 2005 Delen Geplaatst: 20 november 2005 Mijn vraag is simpel, zoals de titel al zegt, Kan een TV-Kaart (Hauppauge wintv PVR 150) rechtstreeks opnemen naar een dvd brander(nec-4550)? met hoeveel mb/sec opslagsnelheid slaat zo'n tvkaart op? en hoeveel kan een DVDbrander aan zonder corrupt te worden? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 november 2005 Auteur Delen Geplaatst: 20 november 2005 [quote:7290bc1778="gamemaker"]Mijn vraag is simpel, zoals de titel al zegt, Kan een TV-Kaart (Hauppauge wintv PVR 150) rechtstreeks opnemen naar een dvd brander(nec-4550)? met hoeveel mb/sec opslagsnelheid slaat zo'n tvkaart op? en hoeveel kan een DVDbrander aan zonder corrupt te worden?[/quote:7290bc1778]als ik het zo lees . kan je we wel mee opnemen en op een cd/dvd zetten maar hoe dat mag de goede god weten???. http://www.paradigit.nl/pdf/10007967v.html?PHPSESSID=3f14ccbeeac98baaed73e545d002092f Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 november 2005 Auteur Delen Geplaatst: 20 november 2005 Ik denk dat het alleen kan als je capturesoftware ook een brandprogramma is. En dan is de vraag hoe hij dat doet, eerst naar de HD en dan wegschrijven. Is dat het geval dan kan je evengoed capturen naar een HD en dan met bijv Nero. Over snelheden en foutpercentage's?? Als het mogelijk is dan zal je het moeten uitproberen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 november 2005 Auteur Delen Geplaatst: 21 november 2005 Met de Hauppage zal dat niet lukken, hun software ondersteunt het niet. Maar de omweg via hardisk is toch een kleine moeite meen ik, kan je het vooraf nog lekker editten, met b.v http://www.womble.com/ . Wegens de aanwezige hardware mpeg op deze kaart zullen vele andere capture proggies niet samenwerken met de Hauppage. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 november 2005 Auteur Delen Geplaatst: 21 november 2005 Het kan blijk baar niet dus... maar is er dan geen software die dit wel kan? [quote:c91df5d4e8="Pceetje"] Wegens de aanwezige hardware mpeg op deze kaart zullen vele andere capture proggies niet samenwerken met de Hauppage.[/quote:c91df5d4e8] bedoel je dat het Video editten moeilijk gaat met Hauppage? of dat het opnemon naar DVD moeilijk gaat met andere software(bestaat die dan)? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 november 2005 Auteur Delen Geplaatst: 21 november 2005 Video edit is een makkie hoor met de opgenomen beelden van de PVR150, Rechtreeks opnemen naar DVD lukt niet, maar Ulead Movie Factory kan het wel in samenwerking met een gewone PCTV kaart, echter niet met de hauppage vanwege ontbrekende ondersteuning. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 november 2005 Auteur Delen Geplaatst: 21 november 2005 [quote:384b808b7d="Pceetje"]Video edit is een makkie hoor met de opgenomen beelden van de PVR150, Rechtreeks opnemen naar DVD lukt niet, maar Ulead Movie Factory kan het wel in samenwerking met een gewone PCTV kaart, echter niet met de hauppage vanwege ontbrekende ondersteuning.[/quote:384b808b7d] O, dus er zijn karten waar je wel rechtstreeks op kan nemen naar DVD? :o Welke kaart kan dit wel dan? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 november 2005 Auteur Delen Geplaatst: 21 november 2005 Dat zullen de meeste PCTV kaarten zijn zonder hardware mpeg chip, die hebben dan ook een mindere DVD beeldkwaliteit, maar werken via de WDM drivers goed samen met Ulead Movie Factory. http://www.tv-cards.com/ http://www.ulead.com/dmf/runme.htm Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 november 2005 Auteur Delen Geplaatst: 21 november 2005 hmmm... Welke TV-Kaart zal ik kopen dan? ik vind opnemen belangrijker dan het live kijken, Het lieftst dan Direct opnemen naar een DVD! Trouwens, hoe leest een (oude!) DVD speler zo'n disc, kan ie hem lezen als je gewoon 1 bestand op de DVD map plaatst zonder speciale naam oid. of moet je perse die bestandedn/mappen een speciale naam geven omdat de DVD speler hem anders niet herkent? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 november 2005 Auteur Delen Geplaatst: 21 november 2005 koop dan een dvd recorder met hdisk Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 november 2005 Auteur Delen Geplaatst: 22 november 2005 Voor het opnemen gaat mijn voorkeur uit naar de Hauppauge pvr 150 met ingebakken mpg encoder. Wel iets duurder maar je hebt er zoveel profijt van. Opnemen en tegelijkertijd als mpg 1 of 2 op schijf wegzetten in goede kwaliteit zonder het systeem onnodig veel te belasten, even bijwerken met womble, vervolgens met Tmpgenc dvd author omzetten in dvd bestanden en vervolgens fikken. Zeer makkelijke bediening en binnen een uur heb ik het op dvd. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 november 2005 Auteur Delen Geplaatst: 22 november 2005 [quote:cf7bdf8142="plextor"]koop dan een dvd recorder met hdisk[/quote:cf7bdf8142] ja dat zou kunnen , die kosten alleen veel meer... [quote:cf7bdf8142="drupke"]Voor het opnemen gaat mijn voorkeur uit naar de Hauppauge pvr 150 met ingebakken mpg encoder. [/quote:cf7bdf8142] dan is dat miscchien toch wel de beste keuze ja. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen