Ga naar inhoud

Nieuwe laptop voor €2000,-???

Aanbevolen berichten

Upgraden achteradfis vaak heel heel duur, en je moet duimen dat je de componenten nog kan vinden. Verder valt er niet zoveel te upgraden. Je budget is goed, dus neem een laptop met alles erop en eraan wat je de komende jaren nodig denkt te hebben. Goede merken zijn toch de A-merken: (geen ervaring met Sony, en pas op met dat merk, misschien zit er hardwarematig een rootkit :D in) Onder A-merk moet je denken aan Compaq, DELL, Toshiba, HP en IBM (de laatste vindt ik gevoelsmatig wat minder). Persoonlijke ervaring met Compaq, dell, Toshiba en IBM. (ik ben niet rijk hoor :lol: , het zijn company notebooks). Ik heb nu een DELL . ALs ik nu opnieuw zou mogen kiezen is het DELL, COMPAQ en dan TOSHIBA. Succes. Als je ermee gaat game let wel op de videokaart en neem zeker 1024 mb geheugen
Link naar reactie
[quote:b2c1315501="Bosje"] Onder A-merk moet je denken aan Compaq, DELL, Toshiba, HP en IBM (de laatste vindt ik gevoelsmatig wat minder).[/quote:b2c1315501] Ik ben het niet eens met je mening over IBM. Mijn ervaring met de IBM T41P en T43P is dat het hele degelijke en stille notebooks zijn. Ik vind ze een stuk degelijker aanvoelen dan bijvoorbeeld de Dell Latitudes.
Link naar reactie
het wordt naar alle waarschijnlijkheid de Sony VAIO A497XP, voor de specificaties zie: http://vaio.sony-europe.com/PageView.do?section=Products_ITE&productcategory=%2FComputing%2FBusiness+Solutions%2FBS+A+Series&productmodel=%2FComputing%2FBusiness+Solutions%2FBS+A+Series%2FVGN-A497XP&productsku=VGNA497XP.NL3&site=ite_nl_NL&page=ProductTechnicalFeatures Lijkt me toch een mooie laptop(het budget is iets omhoog gegaan)
Link naar reactie
Ik heb zelf net een nieuwe laptop, paar dingen waar je misschien op wilt letten, of die misschien onbelangrijk zijn... Ik heb een Jewel Diamond 2600, kosten: 1400 euro Belangrijkste eigenschappen: - 15.4 " WSXGA+ scherm (1680x1050), zeer zeker de moeite waard vanwege hoge resolutie - Geintegreerde grafische kaart en Go 6600, schakelen als laptop uit is Geintegreerde kaart verbuikt minder stroom, Go 6600 is voor spelletjes - Synaptics touchpad met scrollpad, het leven is makkelijker als je kunt scrollen... Wat ik wel mis is een externe antenne voor draadloos netwerk, ik zit soms in situaties waar een antenne voor een net wat betere ontvangst zou kunnen zorgen, en een externe verwisselbare antenne geeft ook de mogelijkheid om zelf iets in elkaar te knutselen... Wat verder wel ontbreekt zijn aansluitingen voor muis en toetsenbord, geen probleem als je die niet los gebruikt of als ze usb zijn, in mijn geval geen probleem omdat ik een usb muis gebruik als ie thuis staat... Ik heb zelf vooral gekeken naar niet al te dure laptops, met mobiele processor, liefst een Pentium M, relatief grote harde schijf (80 GB) en WSXGA+ scherm omdat dit was wat ik wilde. Verder maakte het me niet veel uit hoe snel ie was. Ik weet dat bijv HP zeer goede desktop vervangers maakt, zelfs met 64 bit pentium 4 processoren. HP lijkt mij wat dat betreft een betere keus dan bijv Dell, tenzij je kijkt naar bijv de Dell XPS en het belangrijkste doel van de laptop gamen is... Groeten, Michael
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Ik zelf heb de voorkeur voor IBM's. Ik weet niet hoe dat nu is onder die nieuwe naam, maar ik heb zeeg goede ervaringen met de oudere modellen. Het zeer goede 2ehands machines met een goede driver ondersteuning. Ik ben ook zeer gecharmeerd door het lampje in de lcd welke het toetsenbord kan verlichten, prettich als je een keer met minder licht moet werken.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...