anoniem Geplaatst: 20 december 2005 Delen Geplaatst: 20 december 2005 Ik heb een Fujitsu Scaleo pc, die wat kuren vertoonde. Na overleg met de telefonische helpdesk overeengekomen dat de pc zou worden opgehaald. Hiervoor gold een collect-and-return garantie. Pc werd netjes op afgesproken datum (30 november) afgehaald door TPG. Aangezien ik van de helpdesk een workorder nummer had gekregen kon ik de status van de reparatie online volgen. Probleem was alleen dat ik 3 weken lang enkel de melding "Collection arranged" kreeg. Dit vond ik wel erg lang duren, dus afgelopen vrijdag gebeld naar de helpdesk. Helpdesk zou 1 en ander voor me uitzoeken, en zou maandag (gisteren) worden teruggebeld. Dat terugbellen is niet gebeurd, dus belde ik vanmiddag zelf maar. Kreeg een vriendelijke mevrouw aan de lijn, die meteen actie ondernam en mij een paar uur later terugbelde. Toen kwam de aap uit de mouw: Het pakket (met de pc erin) had al die tijd in een distributiecentrum van de TPG gestaan, zonder dat het op de juiste locatie was afgeleverd. Nu hebben ze daar wel meteen actie ondernomen en is de pc als het goed is vandaag afgeleverd op het reparatie adres, maar vind ik dit toch wel een beetje teveel van het goede. We hebben nu al 3 weken lang geen gebruik kunnen maken van de pc, en voordat deze terug is, zijn we zo weer 1,5 week verder. Is het mogelijk om een schadeclaim in te dienen? Zo ja, wat zou een redelijke claim zijn (de pc wordt niet zakelijk gebruikt, dus die noodzaak is er niet, wel schoolgaande kinderen + privé zaken)? Tot wie zouden we ons het beste kunnen wenden? TPG, die het pakket maar liet staan, of Fujitsu Siemens die zelf niet controleerde of het pakket ook wel daadwerkelijk was aangekomen op de reparatieafdeling? Alvast bedankt voor het lezen van de lange tekst en je eventuele reactie! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 december 2005 Auteur Delen Geplaatst: 20 december 2005 Zelfs als er überhaupt naar je schadeclaim wordt gekeken, kan ik je nu wel zeggen dat die sowieso niet wordt ingewilligd. Sowieso valt Fujitsu niets te verwijten, het kan ook zo zijn dat jij hem niet meteen had laten halen. Het is ondoenlijk voor zo'n bedrijf om al dat soort zaken te controleren. Verder is er (neem ik aan) geen schade geleden, die pc zal niet ineens meer stuk zijn dan daarvoor. En een pc is niet zoals een mens of dier afhankelijk van hulp binnen een bepaalde periode. Het maakt vrij weinig uit of je nou iets laat reparen binnen twee weken nadat iets stuk is of na een half jaar. Mijn pc was onlangs gecrashed door een spanningspiek op het lichtnet nadat de spanning werd hersteld na een stroomstoring. Voeding had wat kleine beschadigingen. En flink wat data op met name de C: partitie van de hdd was beschadigd. Na flink wat tijd en moeite had ik al m'n gegevens terug. Maar Het was een Mycom PC, en Mycom doet niet aan windows cd's. Nee, ze gebruiken een één of ander schijtprogramma wat Clarity heet waar de windowsinstallatie zit ingebakken. Die werkte niet meer dus geen windows, heb nu een illegale windows er op staan. Nu had ik een schadeclaim ingediend bij Nuon, maar naar lang wachten en ook een aantal telefoontjes dat ik nu zo langzamerhand wel een reactie wilde, kreeg ik een brief waarin stond dat Nuon geen grove schuld viel te verwijten, bla, bla, bla geen cent vergoeding. Dus ik denk dat je het in jouw geval al helemaal op je buik kan schrijven, zeker bij die bedrijven met zo'n grote machtspositie door de afhankelijkheid ervan is de klans op slagen heel erg klein. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 december 2005 Auteur Delen Geplaatst: 20 december 2005 De TPG verwerkt heel veel pakketten, daardoor kan het zijn dat er eentje is blijven steken ergens in het distributieproces. Ze hebben het denk ik niet in de gaten gehad (net zo min als Fujitsu), en hebben meteen actie ondernomen, toen er een belletje kwam, en ze er achter kwamen. Dus ik denk dat je 0 op rekest krijgt, tenzij het echt voor een bedrijf is, en het bedrijf een paar weken de deuren heeft moeten sluiten omdat er geen PC is, maar dat lijkt me niet in dit geval.. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 december 2005 Auteur Delen Geplaatst: 21 december 2005 Een schadeclaim kan je op je buik schrijven. Je kan alleen iets claimen als je er schade door hebt geleden, indien dat zo is, zal een rechter oordelen dat je dat dan ook kon weten toen je de garantie afsloot en toen had moeten kiezen voor on-site garantie. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 december 2005 Auteur Delen Geplaatst: 21 december 2005 Ik zou in ieder geval een klacht indienen bij TPG (nu trouwens TNT). Als ze service hoog in het vaandel hebben, dan zouden ze in ieder geval een tegemoetkoming in de geleden schade kunnen geven. http://www.tpgpost.nl/business/klantenservice/algemene_voorwaarden/haalservice_en_brengservice.jsp Bij Fujitsu-Siemens zou ik ook gewoon een klacht indienen: Nee heb je, ja kun je krijgen ... http://www.fujitsu-siemens.nl/support/warranty/index.html Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen