anoniem Geplaatst: 18 november 2005 Delen Geplaatst: 18 november 2005 Ik weet uit het verre verleden dat je super 8 films over kunt zetten m.b.v. een camcorder naar video. Omdat mijn projector stuk is ben ik op zoek naar een apparaat waarmee je een super 8 film rechtstreeks naar een statione DVD-recorder kan "branden". Kent iemand het bestaan ervan? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 november 2005 Auteur Delen Geplaatst: 19 november 2005 Die apparaten bestaan wel maar zijn voor profesioneel gebruik bedacht en erg duur. Ik zou op marktplaats een tweedehandsje kopen voor een paar tientjes.... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 november 2005 Auteur Delen Geplaatst: 19 november 2005 om super8 rechtstreeks te branden lijkt me niet mogelijk: je zult het beeld eerst digitaal moeten inlezen. daar heb je dus apparatuur voor nodig, een soort van digicam, waarmee je het beeld van scherm opneemt. of misschien bestaat er wel een apparaat dat zoiets ingebouwd heeft. ben zelf ook naar zoiets op zoek, en weet dat de profi´s gebruik maken van een kast met lenzen en spiegels waar aande ene kant het filmbeeld in wordt geprojecteerd en je aan de andere kant je digicam laat opnemen. zag bij conrad zoiets voor 59 piek (telescreen video 3-in-1) waarvan ik de aanschaf overweeg. voor die prijs kun je best wat experimenteren. misschien al iemand ervaringen daarmee? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 november 2005 Auteur Delen Geplaatst: 19 november 2005 Sorry, ik bedoelde natuurlijk een tweede hands projector kopen op marktplaats. Het door ts bedoelde apparaat heet een telecine en kost een bak geld. Projectie hulpjes als degene van conrad werken wel en zelfs redelijk goed maar je blijft altijd wel de "korrel" van het matglas zien waarop de video wordt geprojecteerd. Matglazen hebben altijd een probleem: maak je de mattering er fijn dan zie je dus niet de "mat-korrel" maar er komt weinig licht doorheen, maak je het matglas erg grof dan gaat er een hoop licht door maar zie je dus de korrel. Aangezien bij de meeste amateur camcorders lichtsterkte een probleem is wordt er over het algemeen in super8-videoconverters voor de thuis markt een relatief grof matglas geplaatst. Een beter resultaat bereik je door van een scherm op te nemen maar dat is wel minder comfortabel en beslist meer "gerommel". In de video faq op het videoforum staat ergens helemaal onderaan een stukje van mij over het hoe en wat Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen