anoniem Geplaatst: 17 november 2005 Delen Geplaatst: 17 november 2005 Ik heb een harde schijf van 10,2 gb, dat gaf windows aan toen ik de schijf nog als master op pc 1 gebruikte. Ook op de sticker van de schijf staat 10,2 gb. Ik heb de schijf nu aangesloten op een andere pc als slave en geformatteerd onder windows 2000 als NTFS. Maar nu geeft windows aan dat de schijf slechts 7,53 gb groot is?? Hoe kan dat?? :o Wat moet ik doen?? :) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 november 2005 Auteur Delen Geplaatst: 17 november 2005 Er zijn gevallen bekend, waarbij gedeeltes van je schijf 'onder water' gehacked wordt en gebruikt wordt voor p2p-netwerken, zonder jouw toestemming :-) Ook kan het zijn dat er een "verborgen" partitie opzit die je kan "unhiden" dmv Partition Magic. Ook kan het zijn dat het een fabriekspartitie betreft van de fabrikant, echter vind 3 gb redelijk groot daarvoor. Ook kan het zijn dat ..... het een partitie is die niet gezien kan worden door windows (Unix-zaken e.d. hpfs etc...). Ik verwijs je daarmee naar opmerking 1. Heel veel dus.... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 december 2005 Auteur Delen Geplaatst: 15 december 2005 Ik weet niet of dit werkt onder 200, maar je kunt even naar Start gaan>uitvoeren typ: diskmgmt.msc daar kun je de schijf bekijken. Als dat commando niet werkt moet je ff naar start>configuratiescherm>systeembeheer>computerbeheer geloof ik Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 december 2005 Auteur Delen Geplaatst: 15 december 2005 En als het een vrij oud systeem is, kan het ook nog een bios beperking zijn. Maar dat lijkt me niet echt waarschijnlijk. Je weet ook zeker dat je de schijf helemaal leeggehaald hebt? Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen