Ga naar inhoud

Intern geheugen uitgebreid --> Blauw scherm :S


Aanbevolen berichten

Mijn computer is tot mijn eigen verbazing door mijn vader geupdated met twee geheugenbankjes van 512 mb (zie systeem 1 in mijn signature) en de 256 mb niet meer teruggezet. Snelheid 400 mhz. Maar nu als de pc ff aanstaat krijgt hij een blauw scherm met witte letters dat er een fout is met het geheugen en dan waarschijnlijk het herkennen ervan. Hier de exacte foutmelding: "Er is een probleem gevonden. Windows is afgesloten om schade te voorkomen. [...] STOP 0x0000000A (0xC01C7744, 0x00000002, 0x00000000, 0x805012B1)" Wat kan ik hieraan doen? Het geheugen wordt volledig herkent door het BIOS en Windows zelf! Een erkende pc-winkel heeft de geheugenmodules er voor ons erin gezet. Bedankt voor je response alvast
Link naar reactie
Gebeurt en geen enkele fout (heb hem 9 uur laten lopen) Wat is er dan fout? EDIT: Nu kreeg ik een blauw scherm met de foutcode 0x0000008E (enz.) maar hoe vermijd ik die foutmelding? :cry: /EDIT EDIT 2: Na het opstarten deze exacte foutmelding [code:1:704f752edf]BCCode : 1000008e BCP1 : C0000005 BCP2 : 8056E2A2 BCP3 : B37B3ADC BCP4 : 00000000 OSVer : 5_1_2600 SP : 2_0 Product : 256_1 [/code:1:704f752edf] /EDIT 2
Link naar reactie
al eens geprobeerd met slechts 1 geheugenbankje ? werkt het dan zonder problemen ? dan eens ander bankje proberen, nog steeds geen problemen ? wat zijn de verdere specs van je systeem ?? ik zie dat je vroeger slechts 256Mb geheugen had, dus ik vermoed dat het systeem niet van de nieuwste is. hoeveel geheugenbankjes heb je op je mobo ? indien vier moet je best de repen plaatsen als volgt . reep 1 in slot 1 en reep twee in slot 3 . welke windows heb je eigenlijk ? zie dit hier nergens staan of ik lees erover. welke instellingen heb je in het bios allemaal ivm geheugen ?? is het een SDR moederbord met nu DDR erin ? zou normaal moeten werken, maar bij pc's zijn er soms dingen niet normaal
Link naar reactie
Problemen zijn eerst opgelost doordat het virtueel geheugen veel te krap stond ingesteld (moet volgens kenners 1,5x RAM geheugen zijn), dat was bij mij ook zo voor 256mb maar moest natuurlijk naar een veel groter getal dus maar 2000mb van gemaakt en dan maar hopen dat het verleden tijd is met de foutmeldingen. Het is vooralsnog opgelost:wink:, bedankt voor jullie response.
Link naar reactie
[quote:0c95e62e69="brandsrus"](moet volgens kenners 1,5x RAM geheugen zijn[/quote:0c95e62e69]Wie zijn die kenners? Windows 95, 98 en niet teveel geheugen, misschien. Windows 2000 en XP, duidelijk niet meer. Je moet gewoon genoeg hebben, alleen is de vraag, wat is genoeg? Wanneer je genoeg harde schijfruimte hebt, dan zou ik zeggen, laat Windows dat zelf maar bepalen. Voor 1GB zal dat vermoedelijk ook wel 1,5GB worden, alleen zal dat nagenoeg nooit echt nodig zijn. Instellen op een veel lagere waarde, zal nagenoeg nooit problemen geven, alleen dan moet je wel weten wat je echt nodig hebt. Persoonlijk zou ik in jouw geval het geheugen eens verwijderen en teruggaan naar die 256MB of naar 1x 512MB. Het kan zijn dat het systeem al dat geheugen toch niet slikt, ondanks die Memtest testen. Het kan ook zijn dat het systeem niet meer stabiel is met het oorspronkelijke geheugen. In dat geval heb je een echt probleem. Alleen hoef je dan niet meer te twijfelen aan dat nieuwe geheugen. Vertel verder ook eens iets meer over die computer. Het kan zijn dat er hier lezers zijn die heel veel over een dergelijk systeem kunnen vertellen en misschien daarmee ook een duidelijk antwoord kunnen geven op je vraag.
Link naar reactie
Bedankt Hans Vosman voor je antwoord :wink: Sorry voor mijn late reactie, maar mijn pc is nu bij de pc-boer want volgens hun ligt het aan het moederbord die de geheugenbankjes niet op een lager timings draait. Er zat een PC2100 / 256 mb geheugenbankje in en er is een PC3200 / 2 x 512 mb is er in de plek gekomen (die 256 mb is eruit gehaald). Maar volgens hun draaide het goed maar kreeg thuis toch constant blauwe schermen. Nu is hij weer bij mijn pc-boer (www.epsilon.nl), hij zou nu 2x 512 mb met PC2100 snelheid in de pc doen omdat het moederbord dat wel zou moeten pakken. Want het zat er namelijk ook in :wink: Dus het is nu afwachten of het nu wel werkt op mijn mobo, de ASUS P4B533 i.c.m met een Intel Chipset i845. (voor specs zie mijn systeem 1) Stay tuned 8)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...