Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Hallo, Mijn neef heeft een pc met de volgende specs: Moederbord: Pcchips m852 Chipset: via vt8377A Apollo KT400A Processor: Amd Athlon xp 2600+ Videokaart: Nvidia geforce mx 4000, 128 MB ram Harde schijf: Maxtor 6Y060L0 Geheugen: Mosel (256 MB PC3200 DDR SDRAM) Hij draait (draaide) onder win xp prof. Als hij de computer nu wilde opstarten, kwam er netjes het laden-scherm, maar vervolgens een BSOD met de melding UNMOUNTABLE_BOOT_VOLUME, met de een of andere foutcode. Hij kwam naar mijtoe of ik hem wilde helpen, maar toen begon het gezeur pas echt: Als je opstartte gaf hij geen beeld, en gaf hij om de 3 a 4 seconden een lange pieptoon. Na de cmos gereset te hebben deed hij het weer, tot de BSOD. Een andere harddisk werkte ook niet. Na een herstart, of een bios wijziging viel het beeld weer weg, na cmos reset was dat weer zoals voorheen. Nu de vraag is dit hard-, of software, en vervolgens wat/welke?
Link naar reactie
die fout code 0x00000?? invullen in google krijg je meteen een diagnose antwoord eruit met meerdere antwoorden goed lezen is devies. maar waarschijnlijk memory probleem kan ook nog verkeerde merk zijn voor je mobo ff eruit halen en opnieuw erin(kan soms helpen als ie er net niet lekker inzit) korte piepje is vga lange is vaak memory ff memtest doen ( zie onder link) op flop laden opstarten van flop ff een paar minuten draaien als scherm onderste helft getallen komen dan is mem. stuk blijft onderste helft schoon dan zou je cpu los kunnen zitten maar hoogstwaarschijnlijk niet! nu zullen er wel mensen antwoorden dat je dit heel lang moet testen mijn ervaring is dat als ie stuk is krijg je meteen getallen in onderste gedeelte krijgt met fout meldingen vaak na 3e test zie je het al ,als het goed is krijg je er totaal 7 (rechts bovenaan in scherm) http://www.memtest86.com/ suc6
Link naar reactie
Nou wil ik niet zeurderig overkomen of zo :o , maar als je die foutmelding : UNMOUNTABLE_BOOT_VOLUME in Google klopt dan vliegen de treffers [u:87ca2fdc17]en[/u:87ca2fdc17] de oplossingen je letterlijk om de oren. Een dikke 30.000 of daaromtrent. Heb je die allemaal gelezen en ben je er dan nog niet uit, laat het ons dan maar even weten. Hm...., kan dus wel even duren voor we weer van je horen :wink: . Gr, Jim
Link naar reactie
beste jim als je mijn verhaal had gelezen: lange piep = geheugen of ander merk of defect zeg ik duidelijk die andere (een of andere foutcode met cijfers) die hij moet invullen de bovenste 5 tot 10 hits geven je dan al een aardige indicatie. die UNMOUNTABLE_BOOT_VOLUME geeft alleen maar hits waar je niks aan hebt. net zoals DRIVER_IS_LES_ NOGWAT geeft een driver conflict aan kan van alles en nogwat zijn maar de code 0x000000??? geeft een betere indicatie suc6
Link naar reactie
ps nog ff dit is absoluut niet mobo wat defect is! de foutmelding komt vaak voor ook bij defecte harde schijven maar dan hoor je geen lange piep en krijg je ook gewoon beeld je krijgt geen beeld als 1 de cpu stuk is maar dan krijg niks 2 als geheugen stuk is + lange piep ( korte = normaal ) 3 asl vga stuk is meerder piepjes, kan ook kaart er niet goed inzitten' ik hoop dat je wat aan deze info hebt? suc6
Link naar reactie
[b:a24fa89e0e]jrbr13 schreef:[/b:a24fa89e0e][quote:a24fa89e0e]beste jim als je mijn verhaal had gelezen: [/quote:a24fa89e0e]Zou ik dat niet gedaan hebben denk je?[quote:a24fa89e0e]die UNMOUNTABLE_BOOT_VOLUME geeft alleen maar hits waar je niks aan hebt.[/quote:a24fa89e0e]Is dat werkelijk zo? Heb jij ze alle 30.000 gelezen dan? Ik zie bij de eerste pakweg 30 hits al de nodige zinnige opmerkingen.[quote:a24fa89e0e] maar de code 0x000000??? geeft een betere indicatie[/quote:a24fa89e0e]Ok, zal ik die vraagtekens voor je invullen, die foutcode is in vrijwel alle gevallen [b:a24fa89e0e]0x000000ED[/b:a24fa89e0e]. Maar goed, het belangrijkste is natuurlijk dat de TS z'n probleem kan vinden en liefst oplossen. Gr, Jim
Link naar reactie
De neef van [b:36e8daef2b]4408[/b:36e8daef2b] heeft meer dan één probleem, da's wel duidelijk ja. En ik vrees dat, behalve dat UNMOUNTABLE_BOOT_VOLUME verhaal waar alles mee begonnen is, de rest het gevolg is van het rommelen in de kast. Mijn ervaring is dat je, als je in een al enige tijd draaiend systeem dingen gaat uit- en weer inbouwen op zoek naar de oorzaak, dat wel vaker voorkomt. Stof en aanslag overal en dan maakt een opnieuw eringedrukte kaart of module of stekker net even geen lekker contact meer en voor je het weet ben je volledig verdwaald in oorzaak/gevolgkwesties die met de oorspronkelijke fout helemaal niets van doen hebben. Maar goed, eerst maar eens even wachten op het volgende bericht van de TS. Gr, Jim [b:36e8daef2b]EDIT 17.48:[/b:36e8daef2b] Gekruiste berichtjes, da's ook duidelijk. J.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...