anoniem Geplaatst: 10 november 2005 Delen Geplaatst: 10 november 2005 Dag beste mensen, Vandaag heb ik een SATA hardeschijf geïnstalleerd. Mijn vraag hierover: - de harde schijf wordt als dynamisch gezien (is dit normaal?) en nu staat er rechtsonderin mijn balk dat ik de harde schijf veilig kan verwijderen, dat klopt toch niet? ben benieuwd naar jullie reacties. Groeten, Marwinius Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 november 2005 Auteur Delen Geplaatst: 10 november 2005 Normaliter klopt dat niet. Maar er zijn sata controllers/harddisks die hot pluggable zijn. En dan zou het wel weer kloppen. Altijd zo geweest, of nu ineens? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 november 2005 Auteur Delen Geplaatst: 10 november 2005 bedankt voor de snelle reactie. Ik heb het net in mijn computer gemonteerd en het was dus van begin af aan zo. Dus misschien ligt het aan mijn controller. Ik heb het volgende moederbord (waarop die controller zit): Asus A8N-E Hardeschijf: 250 gig van Western Digitial. Dus het kan misschien gewoon normaal zijn...... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 november 2005 Auteur Delen Geplaatst: 11 november 2005 Kijk even hoe dit in het BIOS is geregeld, die S-ATA schijf. Wordt dit ook je opstartschijf? Is de opstartvolgorde goed geregeld? Heb je schijf al ingedeeld/geformatteerd? Ik heb zelf problemen gehad met het herkennen van de schijf die naast een IDE schijf is geplaatst. De enige manier om dit te verhelpen (na veel proberen kan ik je vertellen) door in de BIOS in te stellen P-ATA + S-ATA. Dit terwijl ik P-ATA niet gebruik. Daarnaast heb ik ook de BIOS geupdate. Dit kan bij ASUS eenvoudig met behulp van de ASUS Update Utility :lol: Zie ook link: [url]http://www.asus.nl/products/mb/socket939/a8n-e/overview.htm[/url] dan kun je bij download sectie het programma en de laatste BIOS downloaden! :P Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 november 2005 Auteur Delen Geplaatst: 11 november 2005 Het is niet mijn opstartschijf, dat is namelijk mijn ide-schijf. En hij is inderdaad al geformateerd en ingedeeld. Ik zal even kijken hoe het in de bios staat, maar zoals ik meen te hebben gezien, was de volgorde goed (gewoon als tweede schijf). En ook zal ik de bios even updaten. Alvast bedankt. Ik hoop dat ik eruit kom. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 november 2005 Auteur Delen Geplaatst: 11 november 2005 hmm ik heb hetzelfde moederbord en heb ook een WD 250gb besteld, morgen op halen. ik zal eens morgen laten weten of dat bij mij ook gebeurd! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 november 2005 Auteur Delen Geplaatst: 12 november 2005 de instellingen staan allemaal goed in de bios. Ik weet niet wat er aan de hand is. Arjant2 ik ben benieuwd naar jouw ervaring. Kan het misschien liggen aan het besturingssyteem? Ik heb windows xp zonder enige update pack. Met vriendelijke groet, marwinius Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 november 2005 Auteur Delen Geplaatst: 12 november 2005 S-ata is hot pluggable, daarom staat ie denk ik bij veilig verwijderen. Mijn 2 sata schijven staan er ook bij. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 november 2005 Auteur Delen Geplaatst: 12 november 2005 ik heb hem geinstalleerd, maar ik heb rechtsonderin nu geen tekentje dat ik removable hardware heb ofzo.... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 november 2005 Auteur Delen Geplaatst: 12 november 2005 vreemd, heel vreemd, dan zou ik dat ook niet moeten hebben...... Maakt het misschien uit op welke SATA connector je de schijft aansluit misschien, of dat er naast de SATA schijf ook nog een IDE schijf is geïstalleerd? Dus er is wel iets mis met mijn configuratie :cry: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 november 2005 Auteur Delen Geplaatst: 12 november 2005 SATA schijven staan altijd in de system tray dat ze veilig verwijderd kunnen worden. Ze zijn nl. hot pluggable. Zie ook de opmerking van Noepzor. Dus Marwinius. Er is niets aan de hand met je configuratie. Als je zo'n schijf probeert te stoppen en hij is nog in gebruik, dan mislukt die actie gewoon. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 november 2005 Auteur Delen Geplaatst: 12 november 2005 maar hoe komt het dat arjant2 met vergelijkbare hardware configuratie deze 'melding' niet krijgt?? Is dat dan niet vreemd? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 november 2005 Auteur Delen Geplaatst: 12 november 2005 Weet ik niet, want ook bij hem zijn ze hot-pluggable. In mijn configuratie (met een nForce4 sata controller), staan ze ook in de system tray. Misschien heeft arjant2 zijn "savely remove hardware" icon op "always hide" gezet. (taskbar options) En volgens mij zit op een Asus A8N-E ook een nForce4 controller. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 november 2005 Auteur Delen Geplaatst: 12 november 2005 ja precies, dat kan het zijn. Bedankt voor de antwoorden. Het klopt op de ASUS A8N-E zit ook een nForce4 controller. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 november 2005 Auteur Delen Geplaatst: 16 november 2005 nee dat heb ik dus niet gedaan. maar wat ik wel krijg en dat lijkt wel een beetje op dit probleem. als ik iets uitpak met winrar dan kopieert hij het eerst in een temp directory en dan pas naar de schijf. En dat moet hij alleen doen bij removable disks volgens de instellingen van winrar. rara hoe kan dat? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 november 2005 Auteur Delen Geplaatst: 16 november 2005 Een SATA schijf is in principe een soort removable disk. Misschien ligt het aan de driver van je SATA controller of je schijf al dan niet herkend wordt door windows als een removable disk. Als je de explorer opent (mijn computer) staat dan de sata schijf bij de "Hard disk drives" of bij de "Removable disks"? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 november 2005 Auteur Delen Geplaatst: 16 november 2005 bij mij gewoon bij lokale vaste schijven. niet als removable dus Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen