Ga naar inhoud

Externe behuizing HD & Brander vragen

Aanbevolen berichten

Hoi, ik heb een paar vragen over externe behuizingen voor harde schijven & branders. [list:01c79910c1][*:01c79910c1]Een harde schijf is toch 3,5 " & een brander toch 5,25 "? [*:01c79910c1]Kan ik meerdere harde schijven extern (USB2.0) aansluiten op m'n laptop[b:01c79910c1]*[/b:01c79910c1] [*:01c79910c1]Hoe zit het met eventuele drivers?[b:01c79910c1]**[/b:01c79910c1] [*:01c79910c1]Is een externe behuizing met fan nodig, of kan zonder ook prima? [*:01c79910c1]Zijn er ook behuizingen voor 2 (of meer) hdd's in 1? [*:01c79910c1]Kunnen er zowel S-ATA als IDE hdd's in?[b:01c79910c1]***[/b:01c79910c1][/list:u:01c79910c1][b:01c79910c1]*[/b:01c79910c1]Dan bedoel ik of dat geen problemen gaat geven in Windows, niet of ik genoeg USB-ports heb :P [b:01c79910c1]**[/b:01c79910c1]Als je een hdd (of dvd brander) aansluit, heb je soms (oude pc's) drivers nodig, hoe zit het daarmee, moet je gewoon USB drivers hebben, en ziet Windows de schijven dan gewoon als een soort USB-stick ofzo? [b:01c79910c1]***[/b:01c79910c1]Als je bij de behuizingen hier kijkt, zie ik het nergens staan, toch moet ik 2 behuizingen hebben voor S-ATA schijven, 1 voor een IDE schijf & 1 voor een DVD brander. Zie: http://www.perfectsystems.nl/producten.asp?SGrp=171&HGmnu=56 Iemand antwoord op een (of meer) van m'n antwoorden? :) [b:01c79910c1]Alvast bedankt![/b:01c79910c1] [i:01c79910c1]\\Edit, S-ATE --> S-ATA... :roll: :P[/i:01c79910c1]
Link naar reactie
1. Externe branders in een behuizing zijn 3,5" slimline drives zoals ook gebruikt worden in notebooks. 2. Jawel, als je tenminste nog drive-letters overhebt. 3. Voor WinXPSP2 niet. 4. De meeste compleet gekochte exemplaren hebben ook geen koeling, behalve "dikke" Arrays met meerdere schijven. 5. Ja, maar die zijn duur want dan zit er meer electronica in om ze als "array", als één grote schijf dus, of als RAID set aan de pc te kunnen voordoen. 6. Hangt van de interface af die in de behuizing geleverd wordt, kan dus wel maar is of IDE/of SATA en niet en/en. Gr, Jim
Link naar reactie
Aiii....., missertje :oops: Even te snel geschreven en te weinig nagedacht, waarvoor mijn nederige excuses. Slimline notebook-cd/dvd drives zijn gewoon 5,25", ze zijn alleen platter. Slimline dus. En daarom passen ze dus ook niet in een losse externe behuizing voor een 3,5" harddisk. Is ook wel logisch natuurlijk, een cd/dvd zelf is al groter dan 3,5". Freecom levert externe branders bijvoorbeeld. Maar of er ook zulke losse behuizingen te koop zijn om zelf een notebookbrander in te bouwen weet ik niet, nog nooit gezien in ieder geval. Gr, Jim
Link naar reactie
Ik heb geen externe brander & of extra harde schijven nodig, ik heb de behuizingen nodig, omdat ik m'n pc weg doe. En daarin zitten 3x hard disks (2x SATA en 1x IDE) en een dvd brander. Over dat SATA of IDE, hoe zie ik dan aan de behuizingen (zie link) wat erin kan? In m'n eerste post was ik de link vergeten, zie hier: http://www.perfectsystems.nl/producten.asp?SGrp=171&HGmnu=56
Link naar reactie
Ah, ik zie het alleen staan bij de onderste. Maar ik dacht dat je de behuizing dan aan kon sluiten via S-ATA, ipv dat de behuizing geschikt is voor S-ATA. Omdat ervoor steeds staat USB/Firewire, dacht ik dat dat dus ook het geval was voor die onderste. :-? Het is dus wat moeilijker (& duurder) om je S-ATA schijven extern te maken? [i:22109b7aab] (moeilijker: omdat ze minder gangbaar zijn...)[/i:22109b7aab]
Link naar reactie
Nou, daar zeg je wat. Het moet ook mogelijk zijn om externe schijven middels een sata aansluiting extern aan te sluiten. Sata is immers hot pluggable, mits je controller dat ondersteunt. Ik ben die kasten nog niet tegengekomen, maar het is mogelijk dat ze al geleverd worden. Misschien even telefonisch informeren. En uitzoeken of je moederbord dat ook ondersteunt. De weg van de minste weerstand is natuurlijk een IDE schijf in een USB 2.0 kastje. Dat past altijd, en is ook het best uitwisselbaar met andere pc's. Er zijn er maar zeer weinig met een externe sata aansluiting.
Link naar reactie
Nee, zo bedoel ik het niet. :) Op die site bedoelen ze als er voor staat USB2.0/SATA, dat je de behuizing aan kan sluiten op (in dit geval) m'n laptop via USB2 of via SATA. Dus daarmee bedoelen ze niet dat je de hard disk in de behuizing via SATA kunt aansluiten. Volgens mij... Als je bijvoorbeeld kijkt naar deze schijf: http://www.raidsonic.de/de/pages/products/external_cases.php?we_objectID=3795 Dan ondersteunt hij dus geen S-ATA schijven, maar kun je hem wel aansluiten op een pc via S-ATA. En dat lijkt me met die schijven op Perfectsystems ook het geval. :(
Link naar reactie
Begrijp ik het niet of zoek je nu wel of geen externe behuizing ? Het gaat toch om dat je een SATA schijf via USB of weet ik wat aan je comp/notebook kan pluggen ? In jouw keuze zit een interne stroomadapter... betekent dat dat je stroom krijgt via usb of dat er geen dikke kast aan de kabel hangt ? Tja.. verder is hier ook gewoon een SATA-behuizing: http://www.canyon-tech.com/products/show.cfm/Peripherals/Storage/Portable_HDD/CN-HDD35SA
Link naar reactie
Hehe, ik zoek externe behuizingen ja. Er moet een S-ATA schijf in gaan, en aangesloten worden via USB. Degene die ik gevonden heb, is de enige die ik kon vinden bij een online winkel uit Nederland of België. Die interne stroomadapter betekend volgens mij gewoon dat je geen losse adapter aan je kabel hebt hangen. Dus dat je er gewoon een voedingskabel in kan stoppen. Die canyon-tech link doet het nu alleen niet bij mij. :( Maar ik zoek dus vooral een site waar je hem kan bestellen.
Link naar reactie
[quote:862d19c612="Jim van Zweeden"]Op onderstaande link staat hij ook te koop voor € 39,94 [url]http://www.dimion.nl/advanced_search_result.php?keywords=CN-HDD35SA&x=9&y=7[/url] Gr, Jim[/quote:862d19c612] Precies en die Canyon is erg mooi, stevig aluminium, compact, warmte-afvoer, mits juiste schijf ook stil. Syncback-software d'rbij downloaden en je bent klaar. Sallandautomatisering heeft 'm ook.
Link naar reactie
Dan heb je denk ik weer pech want [url=http://www.hardware-mag.de/news.php?id=37752]HIER[/url] staat een review en daaruit blijkt dat 'ie op een naar buiten geleide SATA-poort van de pc aangesloten moet worden. Daarom is hij waarschijnlijk ook zo goedkoop, niks geen converters van IDE naar USB/Firewire of SATA naar USB/Firewire. Gewoon een kast met een voeding. Gr, Jim
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Populaire leden

Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

• Leden

Geen leden om te tonen

• Nieuwe aanmaken...