Ga naar inhoud

Serial ATA schijf

Aanbevolen berichten

dag beste mensen, Sinds een tijdje beschik ik over een nieuwe computer. En nu vroeg ik af of deze schijf:Maxtor DiamondMax 10 (Bulk , 6L250M0), op mijn moederbord kan worden aangesloten. Het is namelijk serial ata 150 en mijn moederbord ondersteunt serial ata 1 en 2, maar nu weet ik niet waar serial ata 150 onder valt. Of raden jullie mij een andere hardeschijf aan? (moet voldoen aan 200gig en redelijk snel zijn-> voor games, fotobewerking etc) Alvast bedankt. Specs: Moederbord: Asus A8N-E Processor: amd athlon 64 3500+ Intern: 512mb pc 3200
Link naar reactie
Welk moederbord heb je? Dan weet ik welke SATA controller erop zit. Met SATA kun je RAID gebruiken. Hiervoor heb je wel minimaal twee schijven nodig. Over RAID heb je hier wat [url=http://bluefive.pair.com/articles_raid.htm]leesvoer[/url]. Als het goed is heb je bij je moederbord een diskette of CD gekregen waarop de SATA drivers staan. Edit: het snelheidverschil tussen IDE en SATA is niet zo groot. (133 mb/s voor IDE en 150 mb/s voor SATA). Echter wel een belangrijk verschil is dat je bij SATA maar 1 schijf op een SATA aansluiting kunt plaatsen. Dus je hebt geen master/slave. Een ander voordeel (vind ik), is dat het kabeltje veel dunner is dan een IDE flatcable.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...