Ga naar inhoud

Dubbelzijdig printen met netwerkprinter

Aanbevolen berichten

Ik heb een 'HP Deskjet 6540 kleureninkjetprinter'. Deze heeft de functie om 'dubbelzijdig' te printen (ik wil deze als netwerkprinter gebruiken). Nou wil ik de printer aansluiten op mijn LAN server. Alleen om dubbelzijdig te printen heb je een toetsenbord nodig, ik leg het uit: Het afdrukken gaat zo: Afdruk opdracht (klik op afdrukken) Je krijgt een pop-up te zien (dit is voor latere zorg) Stapeltje papier word aan 1 kant bedrukt. Je pakt het stapeltje uit de printer, legt het weer in de papierbak [color=red:18cec2650f]!!! Klikt in het pop-upje op 'gereed' !!![/color:18cec2650f] Papier word nu aan de andere kant bedrukt. Het popupje komt altijd op de pc tevoorschijn waar de printer op is geinstaleerd. Op mijn server zitten geen toetsenbord of beeldscherm. Ik kan dan ook niet in het popupje op 'gereed' klikken. Heeft iemand een idee hoe ik dit zou kunnen oplossen? Misschien met een webinterface/webpagina/commandline oid? Ik ken het princiepe om in word eerst alle even getallen pagina's af te drukken en daarna de even, alleen de funtie 'dubbelzijdig afdrukken' heeft wat voordelen kwa printgedrag van de printer. Alvast bedankt :edit: OS = Win2Kpro
Link naar reactie
Je hebt er misschien niet zo veel aan maar is het niet een oplossing om een KVM switch er tussen te zetten. Hierdoor heb je toch een toetsenbord en muis aan je server hangen (kan ook gesleep met toetsenborden en muizen schelen) maar gebruik je maar 1 toetsenbord en muis. Ik zou zo geen oplossing weten voor je printprobleem aangezien de printer geen "officiele" netwerkprinter is.
Link naar reactie
Misschien dat hij het wel zou doen als hij automatisch dubbelzijdig kan printen. Ik heb zelf een HP Deskjet 5652, daar zit op de achterkant een klep die je er af kan klikken en dan kan je er de bijgeleverd duplexmodule op klikken. Dan kan ik gewoon bij printeropties instellen dat hij automatisch dubbelzijdig moet printen en dan heeft hij geen input meer nodig.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...