Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Naar aanleiding van [url=http://forum.computertotaal.nl/phpBB/viewtopic.php?t=152292]dit topic[/url] heb ik een nieuwe pc nodig. M'n pa adviseerd me op een laptop te nemen, aangezien dat ook handig zou zijn voor mijn studie volgend jaar (zit nu in 6VWO). Zelf heb ik veel liever een desktop, aangezien een laptop naar mijn mening alleen maar nadelen heeft, op één ding na, je bent more or less mobiel. More or less naar mijn mening omdat je nog steeds in de buurt moet zitten van punten met wireless internet, en je hebt nog steeds af en toe een stopcontact nodig om op te laden. Mobiliteit is opzich wel handig, aangezien ik nu in Haarlem woon, en waarschijnlijk in Enschede Technische Informatica ga studeren. Kunnen jullie misschien nog adviesen geven of ik het best een laptop of een desktop kan nemen? Wat betreft het budget, [b:90f340b2e2]in geval van een desktop heb ik alleen de kast nodig. Ik heb al een monitor, muis, toetsenbord en andere randapparatuur. [/b:90f340b2e2] Het budget voor [b:90f340b2e2]alleen de kast[/b:90f340b2e2] bedraagt zo'n €800. In het geval van een laptop wil ik er zo'n €900 aan uitgeven. Doeleinden (geld in voor zowel het geval desktop als het geval van een laptop), vooral veel standaard gebruik: office, internet, verder af en toe wat beeld bewerking en videobewerking en nog best wel vaak geluidsbewerking. Verder wil ik er sowieso DVD's op kunnen branden, en redelijk tot goed geluid hebben. Wat betreft videokaart, een gamer ben ik niet echt, maar af en toe een spelletje zou wel leuk zijn, zo lijkt bijvoorbeeld WoW mij een leuk spel wat ik dus wel graag zou willen kunnen spelen. Verder is het dus vooral veel 2D en dat is dan ook het belangrijkste, aangezien ik 2D veel meer gebruik dan 3D (zeg een verhouding van 25:1).
Link naar reactie
[quote:4cf9aa24f3]Wat betreft het budget, in geval van een desktop heb ik alleen de kast nodig, monitor, muis, toetsenbord en andere randapparatuur heb ik al. Het budget voor alleen de kast bedraagt zo'n €800, maar dat is dan wel inclusief een legale winxp licentie (home of pro?). [/quote:4cf9aa24f3] eigenlijk alles dus :wink: kwestie van XP , met dit budget neem je beter de home versie, de hiome versie kost een 130 euro of zo iets en de pro versie kost een 250 euro als ik me niet vergis. Grote voordeel van pro is dat je veel meer mogelijk heden hebt ivm netwerken en dergelijke maar voor persoonlijk gebruik maakt het niet veel uit.
Link naar reactie
Zou voor een desktop gaan, maar das persoonlijk natuurlijk.. Dit niet wat? [b:489cfd646e] Casetek CS-1016 Geen, Zwart 26,05 26,05 Tagan TG380-U01 380 Watt 48,74 48,74 AMD Athlon 64 Venice 3200+, Socket 939, OEM 118,49 118,49 Arctic Freezer 64 15,13 15,13 Asus A8N5X 72,27 72,27 TwinMos Memory DDR SDRAM, 2x512 MB, PC3200, 400 MHz, - 34,45 68,90 Asus EN6600 Silencer /TD 128 MB, PCI Express x16 89,92 89,92 Creative SoundBlaster Live! 24-bit OEM 20,17 20,17 Hitachi Desktstar T7K250 160 GB, 7.200 rpm, 8 MB, SATA II 66,39 66,39 Apacer 14-in1 card reader Zwart, USB 2.0 11,77 11,77 LG Electronics GDR-8163RBB 16x, 52x, Zwart, OEM 16,81 16,81 NEC ND-4550 16 x, 8 x, 16 x, Zwart, OEM 38,65 38,65 Microsoft Windows XP Home Edition NL, OEM - alleen bij gelijktijdige aanschaf van een PC. 75,63 75,63 Totaal bestelling € 668,92 BTW 19% 127,09 Vaste verzendkosten 8,50 Te betalen € 804,51 [/b:489cfd646e]
Link naar reactie
@ Rombaft, nee niet alles dus, ik heb ff de startpost aangepast, zodat die daar iets duidelijker in is. @ sdh, ik weet niet hoe je het toch altijd voor elkaar krijgt, maar het ziet er weer goed uit. Ik gebruik alleen geen geheugenkaartjes dus die kan er wel uit. Diskettestation uit die gecrashte pc is waarschijnlijk nog gewoon goed dus ik stop die er in. Over de DVD-ROM drive ben ik nog niet helemaal uit. die CD writer uit m'n pc is waarschijnlijk ook nog wel goed, en ik weet niet of ik ook on-the-fly DVD's kopieren echt nodig heb. Met die aanpassing zou ik dan misschien nog een iets betere geluidskaart er in kunnen steken. Voor de rest helemaal top. Vraagje, is het onboard geluidvan die A8N5X niet al beter dan dat van een SB Live? Dan heb ik het niet over de mogelijkheden, maar over de kwaliteit. Ik gebruik toch het meest stereo, maar dat wil ik wel op echt goede kwaliteit.
Link naar reactie
[quote:7ec9dfdd95]Vraagje, is het onboard geluidvan die A8N5X niet al beter dan dat van een SB Live? Dan heb ik het niet over de mogelijkheden, maar over de kwaliteit. Ik gebruik toch het meest stereo, maar dat wil ik wel op echt goede kwaliteit.[/quote:7ec9dfdd95]Of er verschil in kwaliteit is weet ik niet, maar achteraf had die losse geluidskaart er helemaal niet in gehoeven volgens mij. Heb verder geen ervaring met de A8N5X, maar denk idd dat hier wel een behoorlijke geluidskaart in zit. :)
Link naar reactie
Uhm prijzen voor xp zijn onzin, je bent straks student, dan kan je bv. office 2003 pro LEGAAL hebben voor 18 en een halve euro incl. verzenden, en xp pro voor +/- 25 euro, dat stelt dan niks voor. Ook kan je xp en vele andere besturings systemen gratis krijgen, een vriend van mij heeft daar wel een site van, daar meld je je dan aan, de makers checken of je ook echt op de opgegeven school zit en je krijgt het pakket gratis, en legaal.
Link naar reactie
En dat is voor universiteit of ook al voor de middelbare school? Die prijzen stellen inderdaad niks voor, en gratis is natuurlijk helemaal leuk. Ik zat er nog aan te denken om het budget misschien ook nog iets op te hogen (+€50), en dan die cardreader en wxp er af (DVD-ROM doe ik toch maar wel). Dan heb ik al nog meer pc. :D 8)
Link naar reactie
Ik heb een netwerkkaartje in die compaq gestoken, zodat ik nou in ieder geval het internet en het netwerk op kan, en ff m'n printer op dat ding geinstalleerd. Dus ik kan momenteel hier wel mee voor uit. Waarschijnlijk dat ik dan over een maand ofzo wel een nieuw topic open, misschien heb ik dan ook al wat gehoord van Nuon, en misschien zijn de prijzen wel weer iets gedaald.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...