Ga naar inhoud

Mediacenter

Aanbevolen berichten

Hoi, Mijn pc staat in de kamer en ik wil er graag ook een Mediacenter van maken. Kan ik "Media Center Edition 2005" gewoon installeren op een aparte partitie, of moet hij op "C"? De bedoeling is vooral ook films opnemen van de normale kabel, welke tv-kaart moet ik daarvoor kopen en moet dat met afstandbediening of kan je beter de afstandbediening kopen van Microsoft voor de MCE? Ik heb nu als videokaart een ouwe Matrox 400 32 mb met een mooie tv/monitor uit, is die 32 mb genoeg? Denk wel dat ik aan mijn Athlon 1100 met 512 mb geheugen tekort gaat schieten of valt dat mee? Als jullie toevoegingen hebben hoor ik het graag. Alvast bedankt.
Link naar reactie
Een budget-oplossing bestaat in de praktijk uit het kopen van een van de echte harddisk/dvd-recorders (reken op +/- 400 Euro). Voor een beetje pc die dit kan doen ben je namelijk al gauw veel meer kwijt, doordat je flink zult moeten investeren in een goede stille koeling/kast. Bovendien zit je dan niet te rommelen met drivers, loopt je audio+beeld gegarandeerd synchroon en werkt het gewoon vanaf het moment dat je het uitpakt.
Link naar reactie
Wil je echt Windows Media Center? Zo ja, dan zal dat minimaal denk ik toch 500 euro gaan kosten, waarschijnlijk nog wat meer. Een Sempron 2600 (socket 754) lijkt me toch wel het minimum. Besparen op details kan maar ja, een 80GB HD van 65 euro of eentje van 160GB van 87 euro? Tja, ... Minimaal 512MB, beter is misschien 1GB, scheelt ook al gauw weer 50 euro, dat is misschien nog een zinvollere besparing dan die HD. Heb je al een dvd speler, brander of wil je zoiets hebben? TV kaart + afstandsbediening 100 euro. Minder kan overigens wel. Een budget oplossing is gewoon een goede TV kaart kopen (evt Media Center geschikt als je dat later alsnog wilt aanschaffen).
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Populaire leden

Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

• Leden

Geen leden om te tonen

• Nieuwe aanmaken...