Ga naar inhoud

wat info rond die XF-I soundblaster kaarten

Aanbevolen berichten

Ik zou me wel een XF-I willen aanschaffen maar weet niet goed het verschil tussen de verschillende versies. Je hebt de XF-I music zie http://www.vdhsoft.be/specs/23401.htm en de XF-I Fatality zie http://www.vdhsoft.be/specs/23403.htm Nu, wat die kaart voor mij moet doen is kwaliteitsgeluid weergeven in games , een frontpanel is niet nodig bij mij . Het verschil in prijs is ongeveer 100Euro , dit alleen voor een frontpanel en omdat er 64Mb onboard geheugen op die Fatality zit ??? of zit er hier meer achter. Zoals ik reeds aangaf, de kaart moet gewoon kwaliteits geluid geven bij games , is die music versie daarvoor ook geschikt ? want meer dan 200 euro uitgeven voor een geluidskaart vind ik maar onzin
Link naar reactie
Klopt, volgens mij kan je die zgn. break-out box ook los kopen en dan heb je een andere versie. De kaart is volgens mij overal hetzelfde, het is de break-out box en de software die het verschil maakt. Volgens mij hebben ze op soundblaster.com nou nog steeds geen comparison chart, die heb je wel voor de andere kaarten, maar de x-fi staat er nog niet bij.
Link naar reactie
Optisch gezien volgens mij niet, alleen heeft de elite pro nog een blokje achter op de kaart zitten aan de niet-pci-connectors-kant. Voor de rest zien ze er allemaal hetzelfde uit, dus ik weet niet waar dat geheugen dan zou moeten komen, maar het zou best kunnen. Maar voor geluid van muziek en games moet die XtremeMusic toch wel genoeg zijn, die andere zijn denk ik alleen echt interessant als je ook veel met geluid bezig bent en ook opneemt. Maar als je kijkt naar het prijsverschil tussen de elite pro en de xtrememusic dan is die elite pro wel heel duur als de kaart zo goed als hetzelfde is.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...