Ga naar inhoud

Bij elke start schijfcontrole

Aanbevolen berichten

U kunt ook proberen de automatische opstartcontrole voor de c-schijf uit te schakelen. Ga daartoe via Start naar Uitvoeren, typ 'cmd' en klik op OK. In het prompvenster tikt u: 'chkntfs /x c:' (zonder aanhalingstekens), gevolgd door enter. Daarna kunt u uw computer herstarten. Ik wist het ook niet, maar google en dan kom je op ZD net terecht, met bovenstaande voor XP.
Link naar reactie
Hier bij mij (en ook een aantal anderen) was de oplossing om een keer op te starten in veilige modus. Hij zal dan een hele tijd op een zwart scherm met een cursor blijven staan. Maar na de controle start hij door. Daarna moet het weg zijn, mss moet je nog een keer in veilige modus opstarten. Ik zelf had het weg na 2x opstarten in veilige modus. [Edit] Maakt hij btw elke keer ook die controle af of geeft hij een fout? Dat hij het medium niet kan controleren? In dat geval geldt bovenstaande nl, scant hij wel, dan kan je het proberen, maar weet ik niet of het werkt.
Link naar reactie
Nadat ik de optie van een van de forumleden heb uitgevoerd, namelijk in het prompvenster "uitvoeren" het commando: chkntfs /x c: met bijbehorende schijfletter invoeren is volgens mij het probleem opgelost. Nogmaals ter verduidelijking. Ik liet de schijfcontrole wel doorlopen maar na een keer of vijf ben je dat toch wel zat. Bedankt voor de moeite die jullie hebben genomen om mij te helpen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...