Ga naar inhoud

ik weet het niet meer

Aanbevolen berichten

Okey dit word heel raar. Ik zal het ff snel uitleggen. In een andere topic heb ik gevraagd waarom me pc steeds vast liep. Toen kreeg ik wat antwoorden over mogelijk een voedings lijn defect. Ik denk weet je wat ik heb tog geld dus ik ga eens even een andere voeding kopen. Deze voeding in gebouwd en ook maar even een andere cooler op de cpu gedaan. Deze cooler deed het echter niet en toen heb ik om even snel te testen de koeler + blok van de cpu af gehaald en aan gezet. Dit overigens niet lang want hij begon al snel te ruiken. Comp uitgetzet en alles weer gemonteerd met de oude koeler. Na alles weer terug gezet zoals het hoord en ik probeer me pc aan te doen maar die deed niks, behalve dat al me fans gingen draaien en me harde schijf geluidjes ging maken. Ik kreeg geen beeld en ik hoorde geen piep van de mobo die ik normaal altijd hoorde. Ik heb dit eerder mee gemaakt en d8 aan me processor. Naar de winkel geweest en deze hadden ze toevallig nog liggen. Welliswaar 2de hands maar daar kwam ik later pas achter. Toen heb ik die erin gegooid en aangezet maar het kwam op het zelfde neer. Toen me bios gereset en het geprobeerd maar ook zonder succes. Toen een voor een me sdram plaatjes geprobeerd maar ook zonder succes. Toen een andere video kaart die ik als reserve heb liggen maar wederom zonder succes. Toen d8 ik aan me mobo. Naar die winkel gegaan en ik kon me processor omruilen voor een soort gelijke mobo. Na die erin gegooid en wederom zonder succes. Toen d8 ik er aan dat ik mogelijk alle 3 de sdram plaatjes had opgeblazen en ik vond nog een oude 64sdram plaat. Deze erin gestopt maar wederom zonder succes. Tevens heb ik alle rand apparateur ( cd rom`s extra schijf en floppy ) eraf gehaald maar ook dat werkte niet. Ik weet echt niet meer wat ik nu kan/moet proberen. Er zit een kans in dat ook de cpu die ik van de winkel mee kreeg dood was alleen dat lijkt me niet. Een vriend van me wees naar de voeding maar ik zij dat die compleet nieuw was. Weet iemand wat dit kan zijn of wat ik hier fout doe ? groetjes youri
Link naar reactie
1: zo hou ik de andere topic even schoon tot op het moment dat ik die weer nodig heb, en zo niet kan ie gesloten worden maar dat weet ik pas als me systeem weer draaid. ( als dat niet goed is kan je dat ook zeggen dan post ik het wel in die andere topic. 2: het is een Huntkey model lw-6400sh met een vermogen van 400watt. ps: ik zie nu dat er op de zijkant van de voeding een tabel staat met wat er uit de draadjes moet komen. Kan ik dit gewoon meten met een multymeter die ik op 20v gelijkstand zet waarbij ik de min tegen de kast houd? En zo ja kan ik dan ten alle tijden het stroom meten wat er op het draadje staat ( daar bedoel ik mee dat het niet zo is dat er op bijvoorbeeld wit pas 5 volt komt te staan als ie in windows staat )
Link naar reactie
Ik denk dat nog net kan. Eigenlijk is het toch een iets ander onderwerp en het verleden doet er eigenlijk ook niet toe. Ik vermoed dat de CPU is doorgebrand, dus een nieuwe voeding lijkt me niet nodig. Wanneer de CPU nog goed zou zijn dan zou ik toch op zijn minst een pieptoon verwachten. Je hebt een CLear CMOS gedaan? Hoe? Met de jumper? Dat met die jumper is okay. Wat je in dit soort gevallen moet doen, gelijk bijna alles eraf (IDE kabels en zo, videokaart, geheugen). CPU en koeler dus niet. Clear CMOS en kijken of die gaat piepen. Eventueel nog proberen met een stripje geheugen. Daarna exit. Wanneer ik het goed begrijp heb je alles vervangen behalve de CPU? Er staat dan wel een type in je eerste stuk omdat je opmerkt dat je CPU hebt omgeruild voor een soortgelijk mobo. In ieder geval dat stukkie begrijp ik niet. Of heb je toch echt alles vervangen? Dan is vermoedelijk de CPU en/of het mobo defect. De netvoeding is een misschien, maar die zou ik in deze situatie niet aanschaffen tenzij je toch overgaat wilt gaan op een nieuw systeem. Kijk ik zou nu niet zomaar iets kopen wat er morgen toch misschien net niet bijpast. Je verhaal klinkt alsof je aan wat nieuws toe bent.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...