anoniem Geplaatst: 26 oktober 2005 Delen Geplaatst: 26 oktober 2005 beste mensen, sinds kort als ik mijn pc aan zet dan start ie tot het begin scherm van xp op en hertstart dan weer. Het begon met het soms opnieuw opstarten in windows, dit werds steeds erger. Nu kom ik dus niet eens In windows :( mijn theorie is dat het aan de hardeschijf ligt. Klopt deze gedachten gang, of hebben jullie andere iedeen?alvast bedankt voor de reactie! groetjes, robert Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 oktober 2005 Auteur Delen Geplaatst: 26 oktober 2005 Kan diverse oorzaken hebben, waarvan de harddisk er een is. Andere zijn bijvoorbeeld: rotte windows installatie, defecte voeding, corrupt geheugen, warmteproblemen, etc. Gewoon stuk voor stuk testen en uitsluiten. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 oktober 2005 Auteur Delen Geplaatst: 26 oktober 2005 yep, maar ik zou wel zo snel mogelijk een backup maken van data, mails en adresboeken, als ik jou was. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 oktober 2005 Auteur Delen Geplaatst: 26 oktober 2005 staat niet echt belanrijke data op gelukkig, was internet pceetje. heb in ieder geval andere voeding geprobeert, andere hardeschijf en ander geheugen. blijft hetzelfde probleem. in detail: heb andere schijf met win2000 erop geprobeert (in veilige modus, staan verkeerde drivers op namelijk). heb geen processor die ik kan proberen.. zou het echt daaraan kunnen liggen? miscchien het mobo? hellp! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 oktober 2005 Auteur Delen Geplaatst: 26 oktober 2005 en die andere hd startte in veilige modus wél vlot op (voorzover je dat inveilige modus kunt waarnemen, natuurlijk)? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 oktober 2005 Auteur Delen Geplaatst: 26 oktober 2005 hij kwam tot de gui.. niet verder.. daarna starte ie weer opnieuw op.. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 oktober 2005 Auteur Delen Geplaatst: 26 oktober 2005 Dat ie telkens herstart komt omdat windows tijdens het starten een fout maakt, blauw scherm geeft en na de geheugendump automatisch herstart. Je hebt dus een windows installatie die ergens iets fout heeft. Windows aan de gang krijgen kan met een schijfcontrole soms al lukken, of door een herstelinstallatie. De oorzaak van de fout kan puur toeval zijn, maar ook bijvoorbeeld een brakke hdd of brak geheugen. Test die dingen dus zsm nadat windows weer draait. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 oktober 2005 Auteur Delen Geplaatst: 26 oktober 2005 heb ultimate boot cd gedownload.. hij is nu bezig met geheugen testen.. laat wel horen als ik alles gehad heb ! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 oktober 2005 Auteur Delen Geplaatst: 26 oktober 2005 probeer anders is een live disk van linux ofzo, dan weet je direkt of het een harware matig probleem is :wink: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 oktober 2005 Auteur Delen Geplaatst: 26 oktober 2005 briljant plan gast! Direct eentje downloaden.. :D Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 oktober 2005 Auteur Delen Geplaatst: 26 oktober 2005 gedaan (emovix gebruikt) gebeurt weer hetzelfde start na een tijdje gewoon opnieuw op.. AARG word beetje gek hier.. heb op het mobo naar die dingetjes naast het mobo gekeken (die voor de stroom naar alle componenten (toch?)) staan licht bol niet erg ofzo heb ik hier iets te pakken of moet ik verder zoekn? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 oktober 2005 Auteur Delen Geplaatst: 26 oktober 2005 Beste mensen hij doet het weer! lag idd aan het mobo! Dank allen voor de hulp! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 oktober 2005 Auteur Delen Geplaatst: 27 oktober 2005 [quote="RobertoAL"] lag idd aan het mobo! Dank allen voor de hulp![/quote] graag gedaan, maar ik ben wel benieuwd wat er nou aan je mobo lag en hoe je dat oploste.... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 oktober 2005 Auteur Delen Geplaatst: 27 oktober 2005 je weet die condesatoren (toch?) naast de processor socket? die stonden bol.. dus ik dacht: vervangen dat moederboord. en idd hij doet het weer! kom ik trouwens bij mijn volgende vraag: Ik heb een moederboord van Acorp. tevens is dit het enige wat ik van dit moederboord weet, en om drivers ervoor te downloaden heb ik wat meer dan die info nodig.. iemand sugesties? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 oktober 2005 Auteur Delen Geplaatst: 27 oktober 2005 download hier even everest om de onderdelen in je pc te identificeren: http://www.lavalys.com/products/download.php?pid=1&lang=en&pageid=3 Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen