anoniem Geplaatst: 25 oktober 2005 Delen Geplaatst: 25 oktober 2005 Hallo mensen, Een vraagje: Ik heb thuis een modem met vaste verbinding, waar verschillende computers op zitten (netwerk). Nu heb ik een laptop waar ik draadloos mee kan internetten. Is het mogelijk om een dongle oid te kopen die ik in de modem plug (waar normaal de netwerkkabel ingaat), waardoor ik met de laptop draadloos kan internetten? Ik wil niks in mn laptop pluggen... Ik heb al rondgekeken op internet, maar k weet de juiste benaming niet. Alvast heel erg bedankt! Hartelijke groet, Maarten Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 oktober 2005 Auteur Delen Geplaatst: 25 oktober 2005 Heb je toch een een router voor nodig (dacht ik) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 oktober 2005 Auteur Delen Geplaatst: 25 oktober 2005 Met een draadloze router/access point, bijv. van Linksys Zie bijv. [url]www.azerty.nl[/url] -> Netwerkproducten -> Wireless Netwerk Producten Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 oktober 2005 Auteur Delen Geplaatst: 25 oktober 2005 [quote:aeab24f586="redmar"]Met een draadloze router/access point, bijv. van Linksys Zie bijv. [url]www.azerty.nl[/url] -> Netwerkproducten -> Wireless Netwerk Producten[/quote:aeab24f586] Hallo, Bedankt voor je tip, maar zou je me nog iets verder willen helpen met de keuze? Is er niks dat ik in de modem (of is dat blauwe kastje een router?) geplugt kan worden? Gr. Maarten Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 oktober 2005 Auteur Delen Geplaatst: 25 oktober 2005 Wat jij nodig hebt is een Access Point (dus zonder ingebouwde router, want die heb je al). [url=http://www.alternate.nl/html/shop/productListing4C.html?cat1=124&cat2=500&cat3=0&&treeName=HARDWARE&Level1=Netwerk&Level2=Wireless+LAN&Level3=Access+Points&]Hier[/url] zijn een aantal voorbeelden te vinden. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 oktober 2005 Auteur Delen Geplaatst: 25 oktober 2005 Dus ik moet de modem vervangen door zo'n access piont? Kan ik dan nog wel de andere comp. met vaste verbinding aansluiten? Alvast bedankt. Gr. Maarten Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 oktober 2005 Auteur Delen Geplaatst: 25 oktober 2005 Nee, je sluit het Access Point aan op je modem/router, gewoon met een UTP kabel. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 oktober 2005 Auteur Delen Geplaatst: 25 oktober 2005 OK, dan snap ik het helemaal! Heel erg bedankt allemaal! Groeten, Maarten Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen