Ga naar inhoud

2 vraagjes over indeling HD

Aanbevolen berichten

Hallo, Ik heb een 2de HD geinstaleerd, hierop heb ik wat geexperimenteerd met linux. Uiteindelijk heb ik deze er weer afgedaan. Alleen de linux boot (naam vergeten) bleef erop achter. Ik kon dus niet meer normaal boten. Via fdisk/mbr is dit weer in orde gekomen. Alles werkt weer als vanouds, met winME. Als ik nu en virusscan uitgevoerd heb met AVG zie ik in de logging de volgende regels: regel 1. Bootsector of C reading error. regel 2. Partition table (MBR) changed. Vraagje 1. Kan iemand me wat van de achtergrond hiervan vertellen, heeft dit te maken met het linux geexperimenteer? De oude HD heb ik opnieuw geformateerd en met partition expert een partitie aangemaakt. Er blijft nu ca 7mb als niet toegewezen staan. Als ik hiervan een partitie wil maken kan dat alleen met FAT16. Vraagje 2. Wat is de betekenis van dit stukje niet toegewezen HD? Groetjes.
Link naar reactie
Puntje één: Nou da's wel logisch lijkt mij, tijdens de installatie van AVG wordt het MasterBootRecord gecontroleerd en het resltaat opgeslagen. Vervolgens controleert AVG bij elke start of dat nog klopt. Vroeger kropen daar nog wel eens virussen in, vandaar, tegenwoordig komt dat echter zelden meer voor. Als AVG nu vaststelt dat het MBR gewijzigd is dan heeft 'ie dus absoluut gelijk. Alleen door een [b:67ee1b7f3f]volledige[/b:67ee1b7f3f] dé-installatie van AVG en vervolgens een nieuwe installatie kun je die melding kwijtraken maar of dat de moeite waard is??? Puntje twee: Voor het gemak (luiheid) heb ik het engelse verhaal gewoon geplakt: [i:67ee1b7f3f]The "7.8 Mb" problem: 1) The 7.8 Mb of unallocated space is in the end of a hard disk drive (it is created in order to allow Windows to convert basic disks into dynamic ones). In this case this unallocated space can be merged into an adjacent Primary partition / Logical disk in Extended partition. 2) The 7.8 Mb of unallocated space is in the beginning of a hard disk drive. In this case this space can be merged only into an adjacent Primary partition. The thing is that an Extended partition can't start from the very beginning of a hard disk drive. So if you try to merge this unallocated space into a Logical disk in Extended partition - this operation will not succeed. Please note that Windows Disk Management will never show you this 7.8 Mb of unallocated space.[/i:67ee1b7f3f] Alles duidelijk hoop ik :wink: Gr, Jim
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Populaire leden

Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

• Leden

Geen leden om te tonen

• Nieuwe aanmaken...