Ga naar inhoud

Probleem - Crash

Aanbevolen berichten

Hallo, Ik ben echt letterlijk wat er in m'n onderschrift staat en zit nu met het volgende probleem. Ik draai met 2hd - 1= win98 en 2=XP. Eigenlijk werk ik alleen nog maar met XP en is het er nog niet van gekomen om de 1e hd over te zetten op NTFS, want daar draait XP op. Vanavond echter bleef ie onder XP opeens hangen. Totaal geen beweging meer in iets te krijgen, en een van de hd's maakt ook een haperend geluid. 15min gewacht en toch maar 'reset' ingedrukt. Nu dus het probleem dat hij onder XP niet meer wilt starten, wel onder 98, maar daar zie ik die andere schijf niet omdat dat NTFS is. Omdat ik al wel het idee had dat een van m'n schijven wat slechter werd was ik al veel s/ware aan het overzetten op een externe hd (ook ntfs - maar deze kan ik aan m'n laptop hangen om toegang te hebben.) Toch wil ik graag ff op die NTFS schijf kijken om te zien of ie echt opgegeven is of dat ie met eoa programma nog gered kan worden.. Heb geprobeerd met directory restore bij opstarten iets voor elkaar te krijgen maar helaas.. Heeft iemand een goede tip. Alvast bedankt. Rene
Link naar reactie
kopieer je hele hd met behulp van [url=http://www.heise.de/ct/ftp/ctsi.shtml]h2copy[/url] (prog van c`t) naar een andere lege hd die of even groot of groter is dan je bron hd. Ga dan die schijf te lijf met recovery software (ff zoeken op [url=http://www.google.com/search?client=opera&rls=nl&q=hd+recovery&sourceid=opera&ie=utf-8&oe=utf-8]hd recovery op google[/url] doet wonderen
Link naar reactie
Thx voor de hulp thusfar. Heeft alleen niet mogen baten. :( @JaapH Heb idd een trial van "Data Rescue PC" ged/load. Echter komt deze niet verder dan 1,2GB en dan maakt de schijf weer het 'zagende' geluid helaas. @wanderer Thx voor de link, kwam idd een linkje tegen over IBM 'deathstar'schijven. Laat dit er nu net een zijn (60GXP) Tja. Heb zojuist een nwe schijf maar besteld en zal deze er maar in gaan zetten. @Johnny321 Zal ik nog proberen zodra nwe schijf binnen is, andere schijf in pc is slechts 30gb en gecrashte is 40gb, dus dat gaat niet passen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Populaire leden

Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

• Leden

Geen leden om te tonen

• Nieuwe aanmaken...