Ga naar inhoud

Headset en geluidskaart om te gamen

Aanbevolen berichten

Hallo, Ik heb op dit moment een premium headset (€30) en onboard geluid van een msi neo2 k8n platinum. Nu zou ik wel willen upgraden naar een audigy2 value of zs en een betere headset (van rond de €50,-). Nou vraag ik me af of dit wel het geld waard is, aangezien ik beter geluid verw8(betere spel beleving) en betere fps, zker op momenten dat je systeem het zwaarst belast wordt komt er ook nog veel geluid bij tijdens gamen. [url]http://hardware.gamespot.com/Story-ST-x-1240-x-x-x&body_pagenum=8[/url] Ik speel vooral online spelen (CSs en DODs). Goede kwalilteit mic is niet zo belangrijk. Dus weet iemand of zo'n upgrade (120€) het wel waard is en zo ja welke combi soundcard headset goed is? Bij voorbaat dank voor jullie menigen... PS ik heb het artikel wel gelezen, maar er zijn zoveel meer headsets beschikbaar
Link naar reactie
Een goede headset is bijvoorbeeld de Sennheiser PC150 (€54), is dat je te duur dan kan je bijvoorbeeld de Sennheiser PC140 nemen (€37). Maar dat is meteen een flinke stap terug, dat merk je vooral in vermogen en in het laag. Een stapje omhoog is de Sennheiser PC160, die heeft nog een iets hoger frequentiebereik dan de PC150, en de helft van de impedantie, maar hij is meteen een stuk duurder: €88 en dat ga je niet redden als je er nog een geluidskaart bij wil. Je kan ook een Plantronics .Audio 90 (€34) nemen, ik weet niet hoe die tov de sennheiser is. Maar het is in ieder geval ook een goed merk voor headsets. Ik denk alleen dat een audigy 2 zs een beetje overkill is voor een headsetje, ik denk eerder aan sb live of sb audigy 2 value. fps zal je niet veel meer krijgen, misschien wel met een x-fi, maar je bent gek als je zoveel geld gaat betalen voor die paar fps die je er mee wint, ik denk dat je moet denken aan iets van 5 fps winst, veel meer zal het in ieder geval niet zijn. Als je het niet erg vindt om die €120 toch uit te geven kan je wel een audigy 2 zs nemen (€57), die audigy 2 value kost €39.
Link naar reactie
Ik zou zelf nooit een headset kopen omdat ik de mic toch niet gebruik, geef mij maar de Sennheiser HD650 8) , jammer genoeg is die wel een kleine €300. Ik zou denk ik iets als de HD555 kopen, dat vind ik een mooie prijs kwaliteit verhouding (ca. €110). Die HD650 is wel veel beter, maar ook veel en veel duurder. En dan moet je ook echt super apparatuur hebben en alleen de beste producties beluisteren, dan volstaat de mic uitgang ook niet meer. Dan heb je echt een goede mic-amp nodig.
Link naar reactie
[quote:a99e768713="StevenBrouwer"]Btw wats het verschil tussen de value en zs. Ik las dat voor fps het geen verschil zou mkn[/quote:a99e768713]Geen verschil, de 2 ZS Value-versie komt alleen niet in een mooie doos met [url=http://nl.europe.creative.com/products/product.asp?category=1&subcategory=204&product=4915&nav=2]goodies[/url].
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...